Gå til innhold

Uoriginale MB-D200 på ebay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg bestilte originalt Nikon MB-D80 fra HK-Supplies på eBay for under 1000 kroner inkl frakt og norsk moms. Så vil jeg tro at du kan finne ett originalt MB-D200 for rett over 1000 lappen inkl frakt og moms, og da er det vel tøysete å gå for ett uoriginalt til ett par hundrelaper mindre (inkl frakt og moms) ?

Lenke til kommentar

Originalen er 3x dyrere. Om byggekvalitet etc. er omtrent identisk på pirat og original, så er det jo litt tullete å betale full pris. MB-D200 har fått en del kritikk for å være ganske lusen i byggekvalitet sammenlignet med D200.

Lenke til kommentar
den er neppe værtett, ville gått for den orginale

9321666[/snapback]

Svært godt argument.

9322253[/snapback]

Åpenbart et vesentlig punkt, men spørsmålet er om MB-D200 faktisk er værtett. Leser man brukererfaringer, så har de utelukkende negative ting å si om byggekvalitet etc.

Noen eiere av MB-D200 som kan bekrefte/avkrefte værtetninger?

Lenke til kommentar

Jeg har MB-D200 og kan bekrefte at det er pakkning som tyder på værtetning i luka for batterier. Knappene har kvalitetsfølelse som skulle tyde på det samme.

Plasten ovenfor grepet virker som billigere plast enn hva man ser av plast på kamerahus til Nikon. Kan godt forstå kritikken mot dette.

Ellers kan jeg legge til at jeg kjøpte et 3 parts vertikalgrep til min forrige D70s, og det var enkel plastikk. Batteripolene så ut som noe loddetinn og plasten virket veldig porøs og av simpel kvalitet.

MB-D200 er vesentlig bedre enn hva dette var i plastfølelsen, men ikke det samme som D70huset, som også er i plast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...