Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 fikk beskjed av frisøren min for en stund siden att hun trodde eg hadde soriasis (ikke sikker på hvordan det skrives...) noen som vet noe om dette, og hva som kan gjøres? muli og bli kvitt det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Snakk med din lege først som sist Han kan si deg definitivt om det er http://en.wikipedia.org/wiki/Psoriasis eller om det er en annen ting... seriøst, hvem stoler på frisøren ang. medisinske spørsmål? Det kan også være pityriasis rosea, som ikke er kronisk Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Regner med at den typen Psoriasis du har fått er noe som i første omgang ligner på flass i hodebunnen. Har dette selv og har noen få ganger behandlet det med medikamenter jeg tilfeldigvis har fått av andre, noe som har fungert med hell. Psoriasis er en ukontrolert celledeling i huden som gjør at hudcellene deler seg mye fortere en det de normalt skal. Lidelsen er desværre permanent men kan variere i intensitet avhengig av stressnivå og mengder sol hodebunnen får. Opplever dette selv og plagene forsvinner som oftest om sommeren i lengere perioder. Det finnes kremer og væsker man får kjøpt på apoteket på resept som man smører inn hodebunnen med slik at hodebunnen ikke skal bli rød og irritert. På Wikipedia kan du lese til øyet blir stort og vått. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 er dette normalt og ha da?? mulig og bli kvitt det?? eg har ikke sånn som han på bildet.. har mere sånn kvite flekker i hode bunnen.. virker nett som det skulle vert store flass flak Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 om eg har det i hodebunnen.. det er ikke noe som sprer seg sant? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Som sagt. Stikk til en skikkelig lege og få stillt en skikkelig diagnose. Det kan være Psoriasis eller det kan være noe helt annet. La oss ikke ta sorgene på forskudd? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det er desværre både normalt og umulig å bli kvitt. Det eneste man kan gjøre er å lindre med medikamenter. Psoriasis kan spre seg men i mitt tilfelle så nøyer det seg med hodebunnen som det vokser hår på. Bruker du briller kan du også få psoriasis på nesen der brillene henger osv. Og for all del ikke barber hodet, da ser det ut som du har flekktyfus. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Nylig var det en artikkel i en av de store norske avisene som omhandlet psoriasis, de er ikke veldig langt unna en kur. link Endret 18. august 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 bare 2% rammes... håper de finner medisiner for det håper ikke eg har det da, men tror nokk det er det.. fått røde utslett i panna... kvir meg til eg skal i millitære da, visst eg må barbere hodet:P hadde ikke sett så bra ut kanskje:P Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Regner da med at de første "vanlige" pasientene kan nyte godt av denne kuren om cirka 20 år fra nå. Selv om gåten kan være løst skal det mange år med forskning og testing til før kuren slippes løs på oss vanlige pasienter og selv da skal sikkert helsevesnet ha ytterligere tid før det vet og benytte seg av kuren. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 men hvordan funker disse medisinene som legen gir deg?? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Regner da med at de første "vanlige" pasientene kan nyte godt av denne kuren om cirka 20 år fra nå.Selv om gåten kan være løst skal det mange år med forskning og testing til før kuren slippes løs på oss vanlige pasienter og selv da skal sikkert helsevesnet ha ytterligere tid før det vet og benytte seg av kuren. 9308551[/snapback] 20 år er kanskje litt i meste laget. Men det er nok noen år til ja. Om trådstarter har psoriasis så vil jeg anbefale han å komme i kontakt med en god hudlege og holde seg unna alskens former for alternativ medisin som lover gull og grønne skoger. Med riktig behandling så kan utslettene ofte holdes i sjakk i lengre perioder. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det er min erfaring med skolemedisin på området også. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) enseste jeg vet om det er at det klør som et hælvette har det i hodet og på bena og ikke deilig i lengden hatt det i 3 år ell no men en ting jeg vet hjelper er at vis du skal til syden eller noe i vinter så bad mye i saltvann Endret 18. august 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er min erfaring med skolemedisin på området også. 9308795[/snapback] I vesten ja. Snakker vi Asia, kan kuren være klar og tilgjengelig for allmenn bruk innen få år (5). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kan du da forklare hvorfor legemiddelindustrien ikke har tatt denne vidunderjuicen under mikroskopet og utnyttet alle dens potensialer? Jeg lider av astma, allergi og psoriasis og det er første gangen jeg hører at aloe vera lindrer dette. Misstenker heller produsenten av juicen å slenge på en masse plager produktet kan kunne tenkes å virke mot dersom det er medvind, hjemlengsel og sola i ryggen. Så litt dokumentasjon på dette hadde vel vært på sin plass. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kan du da forklare hvorfor legemiddelindustrien ikke har tatt denne vidunderjuicen under mikroskopet og utnyttet alle dens potensialer?Jeg lider av astma, allergi og psoriasis og det er første gangen jeg hører at aloe vera lindrer dette. Misstenker heller produsenten av juicen å slenge på en masse plager produktet kan kunne tenkes å virke mot dersom det er medvind, hjemlengsel og sola i ryggen. Så litt dokumentasjon på dette hadde vel vært på sin plass. 9409895[/snapback] Har du hørt om hakeormkuren? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Psoriasis! dette er en "sykdom" man ikke skal være redd for. huden blir ru og kan lett skrelles av. det eneste som hjelper er salver anbefalt av legen. men ellers er det beste Sol og SALTVANN. Psoriasis blir rødblusset ved kontakt med vann, og siden håret vokser stivt på psoriasis kan det minne om Ribbesvor med bust (kanskje litt dårlig eksempel) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Vi har en kar på jobb som har voldsomme psoriasis-utbrudd innimellom. Da ser hele armen hans ut som en diger skorpe, ganske nasty. Sikkert på diverse steder resten av kroppen også. Han sier det klør noe hinsides, men kan ikke rive det vekk da han får blødende sår under som kan bli betente. Men så plutselig er han helt normal igjen, så kommer det tilbake noen uker senere igjen. Endret 3. september 2007 av Bitex Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du hørt om hakeormkuren? 9410431[/snapback] Nope, fant ingenting ved og google det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå