Snusi Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei, vet at gutta på USiT ikke er så glad i at folk setter opp et trådløst aksesspunkt, men jeg skal gi det et forsøk allikevel. Jeg bruker en Powebook, og en airport express som trådløst aksesspunkt. Nettet blir da seende slik ut: utgang i veggen - kabel - Airport - Powerbook Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan man skal gjøre dette. Noen som har erfaringer? Må man bruke airporten som en bridge (siden jeg ikke finner ut hvordan den "i seg selv" kan sertifisere 802.1X-netteverk)? All relevant hjelp, tips og erfaringer mottas med stor takk! PS: Vet at det skal gå, for jeg får inn et trådløst nett Mvh .Snusi Lenke til kommentar
martbo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei. Forumet er ikke riktig plass for å få informasjon til hvordan du kan bryte reglementet til USiT. Reglene er der av en grunn, og det er såvidt jeg har skjønt stort sett for å sikre at ingen uvedkommende kommer seg inn på nettverket. Er det mulighet for å benytte trådløst nett på studentbyene? Nei. SiO har allerede planer for utbygging av fastnett for alle hybler på deres studentbyer. Trådløs dekning på alle studentbyene vil kreve en massiv mengde trådløse aksesspunkter samt kabling til disse, og det har SiO/USIT dessverre ikke ressurser til. Vi gjør i denne sammenheng oppmerksom på at oppsett av eget trådløst aksesspunkt på studenthybelen er forbudt, da dette kan gi utenforstående tilgang til UiO-nettet. Denne tråden stenges, og kommentarer på moderering taes som alltid på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg