Gå til innhold

Billig og greit midi-keyboard jeg kan leke med


Anonym5656

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå et Toneport lydkort med midi-inngang og jack-inngang. Har hittil bare brukt den med gitar og bass, og tastaturet når jeg har trengt å lage loops, lyder, beats.

 

Men nå vil jeg ha et midi-keyboard jeg kan lage beats, lyder, og alt sånn med. Har noen noe anbefalinger på hvilken jeg burde velge? Er vell greit å ha en del tangenter, men trenger ikke å kunne spille mozart på den :)

 

Bruker forresten MacBook og Live 6 per dags dato, hvis det skulle være en faktor.

 

Og ja, så billig som mulig, men kan nok klare å legge inn 2000, rundt der.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel ta en titt på denne

 

Keystation 49e har selv denne og funker fett. men angrer på at jeg ikke kjøpte den med 61 som du kan se på HER

 

der har du det du trenger. hvis du vil ha med masse sliders og knobs for å skru og leke deg med passe lengede ovtaves må du nok ut med litt mer :) men den som er linket der er helt klart mer enn godt nok. har ikke hatt noe problemer og føler ikke at jeg mangler noe. kanskje 61 versjonen hadde gjort seg men ikke vet jeg :p

 

merk at keyboardet bare kan plugges inn i usb porten. må ikke kobles til via midi ledningene inn i lydkortet :)

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

altså ikke noe skikkelig stort egentlig men jeg spiller inn alle lyder og surrer mye med melodier og slikt i låter. som f.eks en låt jeg holdt på med. denne låta skulle ha noen mørke piano noter samt noen ganske lyse. men kom ikke helt opp med keyboardet. så måtte ta opp separat . ved å velge octave på keyboardet. gikk fort det og men er mer kjekt med flere tagenter. men dette er ikke noe stort. men bedre med for mange enn for lite. selv har jeg bare hatt bruk for det i 3 av 20 tilfeller så ikke noe stress. og jeg bruker da keyboard mye til så å si all melodi. utenom trommer. :p men 49e er et godt kjøp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Anngående MIDI-keyboards. Jeg har et Yamaha DGX-520, og det har både USB og MIDI ut, og jeg lurte på om det går ann å bruke mitt keyboard på samme måte som Keystationen som blir linket til i denne tråden eller må man kjøpe sitt eget dedikerte MIDI-keyboard til dette?

Lenke til kommentar

Keystation 49e trenger ingen drivere når man kobler til med USB. Man trenger heller ikke koble til strøm da siden den får alt den trenger igjennom USB-porten. :)

Når man kobler til Keystation finner Windows ut av alt selv, og da trenger man bare velge Keystation som MIDI inn i programmet/ene man bruker, og off you go.

Men jeg er usikker på om det trengs noen drivere for Yamahaen siden jeg ikke har brukt det selv.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 49 utgaven og fikk med usbkabel men den finner ikke noe signal i fra keyboardet.  Vet noen hva som er galt?

9333551[/snapback]

 

du kan begynne med å fortelle hvilket program du bruker. eventuelt har du satt det opp ordentlig?

 

jeg hadde et problem med det selv. det kom av at den ikke gikk å bruke direkte på Service Pack 2. så fikk ikke brukt det måtte ty til midi kabel ut av keyboardet og inn i lydkortet. men senere som jeg fikk en annen pc så funka den brått via usb. er ikke sikker men mener den var i service pack 1 da men nå i service pack 2. men spurte butikken jeg kjøpte det i og han sa det skal funke med begge service pack så vet ikke hva problemet var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...