Gå til innhold

8800GTS problem,driver eller hardwarefeil?

zhitler

Anbefalte innlegg

Har en maskin med et 6600GT kort ,som ble oppgradert til 8800GTS ..

Men det nye kortet fungerte i 2 dgr,så har det begynt å fuske..

Hvis man spilte LOTR Online feks,brått ble alt svart og skjermen slår seg av/på.

For å få bildet tilbake ,så må strømmen slåes av. Ikke alltid det fungerer heller..

Nå er alt dødt,ved oppstart skjer det ikkeno,unntatt at skjermen hopper mellom dvale og på..hehe...

Benyttet nyeste forceware driver 162.18..

Har testet kortet i fler maskiner,og samme resultat der..

Men de maskinene har oxo nyeste driver,men de har 8800GTX kort ..kan det være en driver feil? Eller er kortet påtryne...

Bruker nå det gamle 6600GT kortet og det fungerer 100%..

Ellers så er det Win Xp pro m SP 2 ,fullt oppdatert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er situasjon at kortet har vært sendt inn til Netshop 2 ganger pga dette..

De har sjekka kortet og ikke funnet feil,men nå har jeg hatt med kortet rundt og prøvd det på 5 forskjellige maskiner. Samme resultat..mørkt..

Mandag ringer jeg de igjen og forlanger å få nytt kort,det har vært frem og tilbake siden april. Dette blir tross alt 3 ganger jeg sender det i retur..

Lenke til kommentar

Kjølinga er det ikke noe i veien med...kjøpte meg et 8800GTX siden det tok år og dag å få fiksa dette kortet..

Psu er en 850W Thermaltake ...og det duger i massevis...husker ikke spenninga i hodet,men det er sjekka opp i og alt er mer enn bra nok..

Lenke til kommentar

Neida strømkabel er tilkoblet..

Alt annet starter og går som ei klokke,kjøpte et 8800GTX som fungerer 100% på samme maskin. Men 8800 GTS kortet jukser.

Nå blir det 3 gangen de får kortet i retur,og frakt frem og tilbake er kommet opp i 1100,- Samt at jeg kjøpte et nytt kort,siden de aldri finner feilen,men påstår kortet fungerer 100%. Har testet kortet i 5 forskjellige maskiner,og det er jo merkelig at det samme skjer hver gang:)

Lenke til kommentar

Husker ikke om det var to eller tre ganger med retur som gjør at du kan kreve helt ny vare eller få pengene igjen. Se på lovdata, eller søk..

Og hvordan klarer du å få til 1100 i frakt? Jeg fikk tilsendt en laptop på 3 kilo med posten for ikke så lenge siden og det kostet meg 89 kroner. Sendte den videre til Spania og det var 270 kroner.

Lenke til kommentar

Jo det skal jeg fortelle deg..hehe..var en kamerat i Ålesund som bestilte kortet til meg,og når jeg sendte inn kortet så sendte netshop kortet tilbake til han.

Og da måtte han sende til meg... X2:)

Prøvde å få de til å sende kortet til meg,men det var visst så jæ.. vanskelig.

Aldri hatt problemer med netshop før med retur,men nå har de vært vriene..

Kjøpte ikke det nye 8800GTX kortet fra netshop,for å si det sånn..hehe..

Lenke til kommentar

Ikke sant...men da bør de jammen sjekke kortet godt oxo.. Sender jo ikke kortet inn for morro skyld heller. Men får se hva de sier nå,er 3 gang jeg er nødt til å sende inn kortet..

Skal ta en liten tlf til forbrukerrådet imorra oxo,drittlei:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...