Gå til innhold

VGs anmeldelse av Bioshock

Anbefalte innlegg

Oblivion fikk så og si de samme karakterene som Bioshock, men det viste seg å være en megaflopp i forhold til forventningene ;)

Level-scaling og Radiant-AI skal revolusjonere.... Ja særlig....

9313355[/snapback]

Oblivion er kanskje det beste spillet jeg har spilt. At bioshock får samme karakterer som dette spillet, får meg bare til å glede meg enda mer :)

9313386[/snapback]

Javel, Oblivion er best.... Da takker vi for deg :) Bethesda har lagd 3 spill tidligere i serien, og alle var merkelig nok bedre.

*Jeg elsker RTS, men syntes ikke at C&C 3 var noe 9/10 spill. Selv mener jeg at Supreme Commander er mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som sliter med VGTV nå?

--

Der hadde jeg bestilt BioShock på Steam, skal ha det klart til 24. Vurderte å bestille collecters edition, men når spillet kun kostet 300,- kr på steam var valget klart. Oppfordrer som sagt over alle til å kjøpe dette spillet, synd om dette spiller blir å lide fordi det kun blir piratkopiert ...

Lenke til kommentar

--

Der hadde jeg bestilt BioShock på Steam, skal ha det klart til 24.  Vurderte å bestille collecters edition, men når spillet kun kostet 300,- kr på steam var valget klart.  Oppfordrer som sagt over alle til å kjøpe dette spillet, synd om dette spiller blir å lide fordi det kun blir piratkopiert ...

9315980[/snapback]

Du er vel klar over at ved å kjøpe det over steam, så støtter du utviklingen av steam?

Det eneste som er værre enn piratkopierte spill er å laste dem ned fra steam. Dritten suger livet ut av pcen, fordi den kobler seg til absolutt alle spill. De som lagde skitet vil også prøve å få monopol over internettdelen av pc-spill markedet.

Snart kommer det vel til 360 og.... Den ene delen av Dual core prossesoren vil da gå til steam....

Lenke til kommentar

LOL ja det er verre å la et program ta litt stemmeressurser enn å ikke betale utviklere for et spill du kjøper av dem :!:

Forsåvidt synes jeg steam er et godt program, et slags alternativ til xbox live for PC (hvis du ikke tar med det crappy gamespy programmet)

Endret av gormers
Lenke til kommentar

--

Der hadde jeg bestilt BioShock på Steam, skal ha det klart til 24.  Vurderte å bestille collecters edition, men når spillet kun kostet 300,- kr på steam var valget klart.  Oppfordrer som sagt over alle til å kjøpe dette spillet, synd om dette spiller blir å lide fordi det kun blir piratkopiert ...

9315980[/snapback]

Du er vel klar over at ved å kjøpe det over steam, så støtter du utviklingen av steam?

Det eneste som er værre enn piratkopierte spill er å laste dem ned fra steam. Dritten suger livet ut av pcen, fordi den kobler seg til absolutt alle spill. De som lagde skitet vil også prøve å få monopol over internettdelen av pc-spill markedet.

Snart kommer det vel til 360 og.... Den ene delen av Dual core prossesoren vil da gå til steam....

9317598[/snapback]

Steam er da genialt, og bra at flere begynner å støtte det. Blir bare enklere om man kan få flere spill på samme tjeneste, istedenfor å måtte forholde seg til X antall forskjellige opplegg.

Lenke til kommentar

--

9315980[/snapback]

9317598[/snapback]

Utrolig teit å uttale seg om ting man åpenbart ikke har peiling på - Steam er en plattform opprinnelig utgitt for å kunne spille fra Vivendi - etterhvert har tjenesten vokst seg stor og flere større utgivere utgir nå sine spill gjennom plattformen, å si at å kjøpe spill gjennom Steam kun "støtter" steam, og at kjøp gjennom tjenesten er verre en piratkopi er kun tegn på uvitenhet.

Steam er akkurat som hvilken-som-helst nettbutikk, forskjellen er at du må ha deres plattform installert på PC-en.

--

Det sagt, nå kan ikke 24. Aug komme fort nok! :D

post-44194-1187557935_thumb.jpg

Endret av Stikko
Lenke til kommentar
Steam er en plattform opprinnelig utgitt for å kunne spille fra Vivendi

9318223[/snapback]

Bare føler for å rette deg der. Er utviklet for å gi ut spill fra Valve;-)

For de som husker/vet om det, var det stor rettsak mellom Valve og Vivendi pga steam plattformen. Valve vant:)

Gleder meg som et barn til fredag selv. Ahh, dette blir herlig :love:

Lenke til kommentar
Steam er en plattform opprinnelig utgitt for å kunne spille fra Vivendi

9318223[/snapback]

Bare føler for å rette deg der. Er utviklet for å gi ut spill fra Valve;-)

For de som husker/vet om det, var det stor rettsak mellom Valve og Vivendi pga steam plattformen. Valve vant:)

Gleder meg som et barn til fredag selv. Ahh, dette blir herlig :love:

9319058[/snapback]

Hah, viste jeg kom til å ta feil der - satt faktisk lenge å grublet på om det var Valve eller Vivendi som hadde utviklet Steam, jeg skriv likegodt Vivendi til tross for at Valve logoen er trykt overalt i Steam. Dog, litt snodig - Vivendi utgir jo media, Valve er bare et studio, eller?

Lenke til kommentar

Valve er utviklere, Vivendi er utgivere.

Det står litt om rettsaken og historien bak Steam på Wikipedia:-)

Steam har utviklet seg veldig bra, og jeg blir like glad hver gang jeg ser et godspill komme ut der. Er somregel billigere enn i butikker, samt at jeg slipper tullet med cd'er, og cd-keys. Er bare herlig <3 Utrolig digg at Bioshock kom på Steam:)

Lenke til kommentar

Gode greier, da fikk jeg lest litt samt fått klarhet i en ting eller to.

--

Liker også å handle ting på Steam, som det sies, du slipper CD-er, nøkler og det jeg liker mest av alt, prisen. Takket være en elendig dollarkurs sparer jeg 200,- kr på å trekke Masterkortet fremfor å rusle ned til platebutikken.

Lenke til kommentar
Når det gjelder historien så stoler jeg på Rune/VG. De av oss som husker System shock 2, vet at Irrational kan dette med historier. og jeg tviler på at de skuffer i Bioshock.

Det jeg virkelig håper at spillet selger mye. Vi trenger spill som Bioshock. Vi trenger utviklere som tør å tenkte litt nytt. Vi trenger utviklere som irrational. Uten folk som dette, ender vi opp med at EA eier alt og alle og de eneste spillene vi får er NFS 23, og sims 53.

9309296[/snapback]

Tror gjerne det blir et lite skille mellom folk som har spilt spill siden attenhundreogfjørti og opplevd bølgedalene på nittitallet (introduksjon av 3d-kort og mer fokus på grafikk på bekostning av historie), og som da så hvilket friskt pust spill som System shock 1 og 2 var på sin tid. Jeg antar spillanmeldere er av samme ullen, folk som har spilt en del i løpet av årene, og verdsetter nytenking framfor, som du sier, polerte oppfølgere som allmuen kjøper.

Jeg vet at Bioshock vil selge mye, og jeg håper så mange som mulig faktisk kjøper spillet istedenfor å laste det ned. En såpass solid milepæl innenfor spilldesign fortjener intet mindre enn å være en kassasuksess uten sidestykke.

Lenke til kommentar

--

9315980[/snapback]

9317598[/snapback]

Utrolig teit å uttale seg om ting man åpenbart ikke har peiling på - Steam er en plattform opprinnelig utgitt for å kunne spille fra Vivendi - etterhvert har tjenesten vokst seg stor og flere større utgivere utgir nå sine spill gjennom plattformen, å si at å kjøpe spill gjennom Steam kun "støtter" steam, og at kjøp gjennom tjenesten er verre en piratkopi er kun tegn på uvitenhet.

Steam er akkurat som hvilken-som-helst nettbutikk, forskjellen er at du må ha deres plattform installert på PC-en.

--

Det sagt, nå kan ikke 24. Aug komme fort nok! :D

9318223[/snapback]

Javel, da skal vi ta for oss noen problemer med Steam:

Det er almenn kunnskap at alt som blir kjørt via steam, vil kreve mer enn det det ville gjort uten steam. Hvorfor? Jo, det er fordi steam til stunder glatt kan sluke halvparten av minne, samtidig som den tar litt fra den stakkars CPUen. Den driver også og krangler med andre programmer, som F.eks: Brannmuren, antivirus, og Catalyst controle center hvis man har ATI kort og kjører steam spill i HL2 motor. Flere ganger liker steam også å kjøre hele internett-tilkoblingen i dass.

Heldigvis så trenger man ikke steam kjørende i bakgrunnen for å kjøre alle spill kjøpt derfra.... Problemet blir alikevel ikke mindre! Bare ved å kjøpe derfra vil du støtte steam sin monopolisering av PC nedlastingsmarkedet. Til slutt vil det føre til at alle spill vil trenge steam for å kunne kjøre.

Steam vil til slutt ta over, og grunnen til det er at de fleste er rett og slett for late til å gå i butikken og kjøpe spillet.

Uttale seg om ting man ikke har peiling på? Jeg og fler jeg kjenner har holdt på med dette vidundersteam i en lang periode for et år tilbake. Etter å ha sendt inn 11 support tickets(Det er fra meg alene), hvor steam folka ennå ikke greide å løse noen av problemene som angikk spillene kjørt fra steam, så ga jeg opp.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

I starten var det greit å klage på steam da 1.6 kom(gikk over til steam blir vel rett å si), men nå blir det bare for teit. Har ikke merket at den krever noe stort, spillene går fint, og den oppdaterer nokså bra første gang man skal installere spill. Det eneste jeg ikke liker er at nedlastningene er utilgjengelig når man skal installere spill som source og cs.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...