ZeroGee Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vurderer å kjøpe en ny bærbar, men er avhengig av å kjøre XP. Noen som har erfaring med å legge inn XP på nye maskiner ( som allerede har Vista installert ) ? Evt. på modellen HP Compaq 6715b ? Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Det skal vel gå ganske greit. Du kan vel bare boote opp fra xp cden, for å så formatere og installere xp Lenke til kommentar
zonko Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Sjekk at det finnes drivere for XP først Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Du vil få store problemer da XP ikke har innebygde SATA drivere, eneste muligheten er å kjøpe en USB Diskettstasjon for jeg har hittil ikke sett noen som har fått lagt til de SATA driverne på XP CDen. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Du får kjøpt bærbare med XP-pro ennå Prisklasse og eventuelle andre ønsker? Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg innstallerte akkurrat en ny Dell pc med Xp pro og den hadde kun SATA disk. Trengte ikke legge inn noen ekstra drivere. Det var riktignok XP pro med SP2 innebygd på cd'en. Endel pc produsenter gir deg fortsatt valget mellom XP og Vista når du kjøper maskin. Kjøp av de som gjør det Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 SATA problematikken er sterkt overdrevet. Den avhenger i stor grad av brikkesett og som alt nevnt i noen grad XP versjon. Selv har jeg installert XP på en 6 - 7 maskiner siden 2003, både Intel og AMD. Alle med SATA hardisker, og de to siste også med SATA DVD. Har ennå ikke lagt inn en eneste SATA driver. Så jeg regner med at det skal gå greit å legge inn XP på en bærbar levert med Vista. Men husk å brenne ut Recovery disk først, samt finne tak i nødvendige drivere for XP for den aktuelle bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå