Gå til innhold

Forslag patcheskap/serverskap hjemmenett

Milzit

Anbefalte innlegg

Får en elektriker til å sette opp et hjemmenettverk med en 10-12 punkter. Tenkte å kjøpe inn et patcheskap som han kunne sette opp. Noen forslag til produkter/noen som selger dette? Gjerne et med plass til en server og noen harddisker men ikke full size "kjøleskap"-størrelse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes mange fine veggskap både som 10" og 19", men skal du ha inn en server blir det fort trangt i et veggskap.

Monterte ett nettopp, som vi enda er spent om vi får dyttet inn et lite desktopkabinett i.

Skal du ha støre tjenere må du veldig ofte opp på gulvstående skap.

Lenke til kommentar

Jeg har et serverrackkabinett som jeg kan bruke, er litt usikker på hvor mange U det er men det en 10-15 cm høyt. Kjøper jeg det skapet på 7U ifra Netshop får jeg vel plass til server og et packepanel. Så får jeg kanskje plass til ADSL model og router der også.

Er det ingen mellomting imellom 7U og disse kjempestore skapene? Kunne kanskje vært greit med et litt større. Trenger man kjøling i tillegg? Det skal står i en kjellerbod, med div. annet utstyr varmtvannstank, varmepumpe osv.

Lenke til kommentar

Husk at en pc/server bygger ofte for langt ut bak til å kunne brukes i mindre rackskap(4-24U).

Eg har et 24" gulvskap som eg er har fylt opp litt over halveis. Men pga dybden har eg vært nødt til å bytte ut standard 19" rack pc med 19" itx pc. Ikke samme ytelse, men mindre plass og mindre strømforbruk. Bare vær obs på dette :)

Dessuten kan det være greit å kjøpe så mange U som du trur du får plass til. Man får alltid brukt det til noe. Eg har brukt ca 15 stk U nå, og de resterende plassene skal til UPS og ekstra strømskinner. Ved første øyekast himlet eg med øynene og trodde eg ikke skulle få brukt mer en 1/4...

Lenke til kommentar
Er det ingen mellomting imellom 7U og disse kjempestore skapene? Kunne kanskje vært greit med et litt større. Trenger man kjøling i tillegg?  Det skal står i en kjellerbod, med div. annet utstyr varmtvannstank, varmepumpe osv.

9308573[/snapback]

Du får skap i allle størelser. (Fra 10" 4U til 2m høye 19" skap.)

Problemet med de små 19" veggskapene er at de ikke er dype nok til å plasere servere der. Det dypeste jeg fant sist var 500mm dypt, men siden man skal ha plas til kablene forran på switchen og patchepanelet blir det fort bare 480-485mm med dybde fra 19" skinnene i front og bak til veggen. Så må man også regne med at man skal ha plass til kabler bak serveren, så har man enda mindre med plass.

Ang. kjøling så kommer det veldigt ann på hvilket skap du går for, hva som skal inni og temperaturen i rommet. Men er det et lukket skap er det sikkert ikke dumt å montere en vifte eller to i skapet for å få lit sirkulasjon av luften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...