Gå til innhold

Vil min PSU på 400w tåle dette?

Anbefalte innlegg

Ja, lavere strømforbruk er jo alltid å foretrekke.

Når det gjelder disse skjermkortene i denne klassen og hvorfor de har PCIe-kontakt, når man skulle tro at PCIe-porten skulle kunne fore dem med nok strøm, så er det noe jeg ikke har undersøkt forsåvidt.

9309435[/snapback]

Det er vel for å sikre strømtilførselen, å tyne det en kan ut av portene er ikke alltid det beste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri belastet den så fryktelig mye, meste jeg har kjørt på den over en periode er et X1950 Pro (trekker vel 65-70W max). Men Chieftec er ikke av spesielt dårlig kvalitet, så det er sagt. Ville ikke tro det skulle by på så store problemer egentlig. Er vel bare å prøve og se.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Effekt: 400 Watt

Vekt: 1.9 kg

Drevkontakter, IDE: 7stk

Drevkontakter, S-ATA: 2stk

6-pin/PCI Express kontakt: 1stk

24-pin kontakt: Ja

Standard: ATX12V 2.0, 24+4 pin (P4/PCIe)

Litt info jeg fant, vet ikke om det er den jeg får, men den er fra chieftec.;)

9309956[/snapback]

Det er ett atx 2.0 powersupply, så det burde gå bra, ettersom 2.0 standarden sier noe om hvor mange av wattene som må være på 12v linjene.

Bruker selv ett fortron/source 400w powersupply på c2d overklokket til 2,8ghz og med 8800gts som sikkert drar 70w mer enn 8600gts. (kan overklokke 8800gts-en med 20% også)

Lenke til kommentar
Men kan det skje noe me HK, CPU og SK?

9307742[/snapback]

Det som skjer hvis PSUen ikke takler systemet så vil systemet krasje i hytt og pine..Noen kan ha et stabilt system helt til de skal kjøre et krevende spill f.eks også krasjer/restarter maskinen. Er det en kvalitets PSU som skal brukes så vil det nok gå greit men......

Lenke til kommentar

Det som evt. først skjer er at kryss reguleringen mellom +3.3v/+5v og +12v gjør at det skaper ustabil/lav output volt på 3.3v/5v når +12v drar oppmot/over max . Som alle vet reguleres f.eks spenningen til memory fra +3.3v railen og når denne blir ustabil begynner ting å gå dårlig (windows krasjer med IRQ not less or Equal og slikt grunnet minne).

Hvor/når (v/ +12v last) dette oppstår er f.eks noe som skiller dårlig PSUer fra gode PSUer .

Derfor jeg og mange andre gjerne alltid foreslår PSUer med mere enn for lite i +12v Ampere .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...