thunstop Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei Har x1900xtx skjermkort og lurte på om jeg kan overklokke det med standar vifte, hvor mye jeg kan overklokke det og hvordan jeg kan overklokke det har lest litt om det men skjønte ikke helt hvordan det funker. prøvde og overklokke med ati sitt overklokking program (i catalyst) men funka ikke. ps: er det farlig (vet at all overklokking er farlig) Endret 18. august 2007 av thunstop Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 bruk ATItool, og google en guide på hvordan du bruker det, så har du steg-for-steg hva du skal trykke på for å oppnå resultater. atitool kan du laste ned fra guru3d.com og mange andre steder. Hvor mye avhenger av om du var "heldig" med kortet, hvor mye du vil presse det, og kjølingen. Men, jeg vil si at det skal være rimelig enkelt og risikofritt å klokke det opp ihvertfall 15-20% som blir en ganske så merkbar forskjell i spill. Det eneste som er "farlig" (dv.s sjanse for å faktisk ødelegge kortet) med overklokking er om du går berserk på spenningen du bruker. Om du følger en guide så vil den fortelle deg hva som anntas som "safe" grenseverdier for spenning, så kan du ihvertfall leke deg opp til den grensen og se om du blir fornøyd med det du kan oppnå opp til det punktet. mer spenning gir som regel mer overklokkingspotensiale om du ikke kjennte til det fra før, men alt med måte altså, spesiellt på stock kjøling -Stigma Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) takk for kjapt svar skal prøve det og har faktisk prøvd atitool en gang men fikk det ikke til men skal søke på det men du kunne ikke legge ut en link til den guiden ? trur du det gjør noe om jeg kjører vista Endret 18. august 2007 av thunstop Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 "atitool guide" i google gir en kjempegod guide som første treff... jeg gir ikke direktelinken siden det virker som du kan trenge litt trening på googling selv *hint hint* Om det funker på vista vet jeg ikke, har ikke brukt vista mye selv enda. Jeg tror atitool skal funke med vista, men det finner du fort ut når du installerer det, og evt. også i notatene som følger med programmet. -Stigma Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) nå har jeg overklokka litt på korte og fant ut at 600MHz core og 810MHz minne er det meste jeg kan få ut. men kan jeg gå høyere vis jeg setter opp volten og hvordan (vis du vet) men har kjørt noen tester med 3dmark06 og med å overklokke skjermkorte får jeg 100 poeng mer ikke akkurat så veldig mye forskjell virker som det er prosessoren du merker mest forskjell med. der får jeg over 400 poeng mer Endret 19. august 2007 av thunstop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå