Danny92 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei! Jeg driver og skal lære meg mail funksjonen og får det ike til å funke.. Her er koden: <?php $til = $_POST['til']; $titel = $_POST['titel']; $msg = $_POST['msg']; $fra = $_POST['fra']; $to = '$til'; $subject = '$titel'; $message = '$msg'; $headers = 'Fra: $fra' . "\r\n" . 'Reply-To: $fra' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); mail($to, $subject, $message, $headers); ?> Dette er sikkert hellt feil men jeg prøver da så godt jeg kan Sorry at jeg poster dette på denne tiden av døgnet! Edit: godnatt og drøm søtt Endret 18. august 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 <?php $til = $_POST['til']; $titel = $_POST['titel']; $msg = $_POST['msg']; $fra = $_POST['fra']; $to = '$til'; $subject = '$titel'; $message = '$msg'; $headers = 'Fra: $fra' . "\r\n" . 'Reply-To: $fra' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); var_dump($to, $subject, $message, $headers); mail($to, $subject, $message, $headers); ?> Jeg setter en krone på at variablene $to, $subject, $message og $headers ikke inneholder det du trodde de skulle inneholde. (sjekk hva var_dump skriver ut) Håper det hjelper. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg vedder 50 kroner! Årsaken er ' Hvorfor skifter du variabelnavn i heletatt? mail($til, $titel, $msg, $headers); I tillegg bør du sikre deg mot "email injections", ellers risikerer du at scriptet ditt brukes til å sende SPAM! http://www.securephpwiki.com/index.php/Email_Injection Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Takk skal prøve ut dette her Edit: Første gangen jeg prøver mail() så jeg driver da bare å tester nå så skal jeg sikre etterpå Endret 18. august 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå