Gå til innhold

Arbeidsmarket for programmerere om 5 år?

HowCome

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kan tidligst være ferdig med universitet om 5 år hvis det blir høgskole, eller 8 år hvis det blir universitet. Noen som vet hvordan sjansene er å få jobb for en dataingeniør? Nå er markedet ekstremt bra, men vil det være det om 5/8 år? Burde jeg velge noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sier 8 år, planlegger du å ta en doktorgrad? Jeg vil tro master vil holde dersom du vil jobbe med utvikling. Doktorgradene er jo som regel forbeholdt forskning, da enten i regi av universiteter/høyskoler eller private aktører. Vil tro du vil komme langt med en sivilingeniør-grad i data fra f.eks NTNU dersom det er utvikling du tar sikte på :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Siden du sier 8 år, planlegger du å ta en doktorgrad?

9309125[/snapback]

Jeg vil tippe på at han nettopp har starta på videregående, eller driver på 2. året, og regner med de årene også.. :)

Tallene må vel fremdeles være feil, siden høgskole er normalt 3 år bachelor for dataingeniør, mens universitetet er 3-5 år ettersom hva du tar. Så det er mulig de riktige tallene er 5-7 år, eller 6-8 år? Litt småpirk, men greit å få med seg for trådstarter. :)

Uansett, nok om det. Som det allerede er nevnt, det er vanskelig å spå hvordan det blir om så lang tid. Det er forøvrig interessant for meg også siden jeg nettopp starta på 5-årig datateknikk på NTNU.

Lenke til kommentar
Det er forøvrig interessant for meg også siden jeg nettopp starta på 5-årig datateknikk på NTNU.

9309679[/snapback]

Meget stor sjanse for at vi går i samme klasse da, for det har jeg å nettopp begynt på...

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...