HowCome Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hei! Jeg kan tidligst være ferdig med universitet om 5 år hvis det blir høgskole, eller 8 år hvis det blir universitet. Noen som vet hvordan sjansene er å få jobb for en dataingeniør? Nå er markedet ekstremt bra, men vil det være det om 5/8 år? Burde jeg velge noe annet? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er veldig vanskelig å spå hvordan jobb markedet er om 5-8 år... Men at det bare blir flere å flere jobber innen data/IT er helt sikkert Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Siden du sier 8 år, planlegger du å ta en doktorgrad? Jeg vil tro master vil holde dersom du vil jobbe med utvikling. Doktorgradene er jo som regel forbeholdt forskning, da enten i regi av universiteter/høyskoler eller private aktører. Vil tro du vil komme langt med en sivilingeniør-grad i data fra f.eks NTNU dersom det er utvikling du tar sikte på Endret 18. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Siden du sier 8 år, planlegger du å ta en doktorgrad? 9309125[/snapback] Jeg vil tippe på at han nettopp har starta på videregående, eller driver på 2. året, og regner med de årene også.. Tallene må vel fremdeles være feil, siden høgskole er normalt 3 år bachelor for dataingeniør, mens universitetet er 3-5 år ettersom hva du tar. Så det er mulig de riktige tallene er 5-7 år, eller 6-8 år? Litt småpirk, men greit å få med seg for trådstarter. Uansett, nok om det. Som det allerede er nevnt, det er vanskelig å spå hvordan det blir om så lang tid. Det er forøvrig interessant for meg også siden jeg nettopp starta på 5-årig datateknikk på NTNU. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Det er forøvrig interessant for meg også siden jeg nettopp starta på 5-årig datateknikk på NTNU. 9309679[/snapback] Meget stor sjanse for at vi går i samme klasse da, for det har jeg å nettopp begynt på... Endret 19. august 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Meget stor sjanse for at vi går i samme klasse da, for det har jeg å nettopp begynt på... 9312419[/snapback] Det er nok en stor sjanse for det da ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå