Gå til innhold

Anbefal et kompakt digitalt kamera

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt digitalt kompakt kamera, da Nikon Coolpix 5200 er blitt stjålet.

Ønsker et kamera som er lite, har stor skjerm, tar bra og kjappe bilder. Nikon som jeg hadde var jeg ikke fornøyd med i forhold til hurtigheten til å ta bilder.

Ser at Canon Ixus (siste modell) får skryt for hurtighet, men at det dårlig kvalitet i hjørnene av bildene.

Noen som har andre gode forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste kameraene idag er raskere enn en 5200.

Har du råd, kan du se på Nikon P5000 eller Canon G7. P5000 får skrøft for å være treg, men jeg mistenker at den er en del raskere enn det 5200 var. Så det kan godt hende at det raskt nok for deg.

Tom

9305674[/snapback]

Synes ikke testen av G7 så så lovende ut.

Har sett litt på Canon Ixus serien. ER det noe som kan anbefales, evt. hvilken modell. Ser at 800 IS får skryt, men er jo et år gammel. Prisen blir jo grei siden det er et år, ca 2500 kr.

Lenke til kommentar
De fleste kameraene idag er raskere enn en 5200.

Har du råd, kan du se på Nikon P5000 eller Canon G7. P5000 får skrøft for å være treg, men jeg mistenker at den er en del raskere enn det 5200 var. Så det kan godt hende at det raskt nok for deg.

Tom

9305674[/snapback]

Synes ikke testen av G7 så så lovende ut.

Har sett litt på Canon Ixus serien. ER det noe som kan anbefales, evt. hvilken modell. Ser at 800 IS får skryt, men er jo et år gammel. Prisen blir jo grei siden det er et år, ca 2500 kr.

9305755[/snapback]

G7 er et par klasser over Ixus, så selv om den ikke er best i klassen, så spiser den IXus'er til frokost :whistle: Det jeg har sett av bilder fra G7 og Ixus, så er G7 kalrt best.

Tom

Lenke til kommentar

For det første: Ingen andre modeller fra Canon er bedre enn G7. Det er mulig at ingen kompakter er bedre enn G7.

For det andre: Hvilken test er det du refererer til? Testene har nemlig vært litt sprikende, men jeg setter mest lit til langtesten til digit.no. Der forandret testeren mening over tid, og elsker nå det kameraet etterhvert som han har fått mer erfaring med det. Det finnes ingen grunn til å tro at Ixus, A-serie eller S-serie kan måle seg med G7.

Nikon P5000 er et spennene kamera. Jeg tror neppe du kommer til å reagere på at det er noe tregt, siden du kommer fra et så gammelt kamera som CP 5200. Eller finnes det en god del kameraer der ute som gir god bildekvalitet for pengene, slik som hele Fujis F-serie, som er blant mine favoritter.

Lenke til kommentar
Og størrelsesmessig, hvordan er G7 da? Og skjermen på baksiden hvor stor er den?

Testen var vel på Akam og jeg skummet bare røfflig gjennom....

9305851[/snapback]

Jeg synes at G7 er passe stor. Men så er jeg kun opptatt av bildekvalitet da... Men den går fint i en dresslomme,

Skjermen er stor nok 2,5" eller 3".

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...