Gå til innhold

Tips til ny telefon og operatør ...


Anbefalte innlegg

dennis88,

de største ulempene jeg kommer på med 5100 i farten er:

 

- 5100 er ikke tilgjengelig

- 5100 er stygg

- 5100 er diger og tung

- 5100 har ikke mail-klient (S55 støtter POP3, IMAP4 and SMPT)

- 5100 har ikke skikkelig MMS

- 5100 er Nokia (krever endel turer til service-senteret)

 

Angående skjermsparer, så kan man bruke standard GIF (og JPG, PNG, NMP) til dette på S55, der sliter Nokia litt...

 

S55 spiller også 16 toner samtidig ;)

 

Angående java/minne. På S55 får du tilgang til minne via kabel/IR/bluetooth på PC, så du kan ta backup av de javaspillene du kjøper hvis du skulle få behov for bedre plass. Der sliter Nokia litt...

 

Forresten, alle de originale ringetonene er fjernet fra min S55 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

molna: Det at du mener at den er stygg er din mening.

Jeg sendte en mail til mamoz.no og de sa at 5100 ville komme imorgen, og på mshop.no sa de at de ville få den før helgen, og at det var bekreftet.

 

For å være støtsikker, støvtett og vannavvisende så er ikke 5100 stor og tung.

ca. 100 gram er ikke så veldig mye..

5100 er gumiert både inni og utenpå, slik at den skal tåle enda mer.

 

E-mail klient kan man lett laste ned som java, dessuten fins det programmer som feks. webviewer, slik at man kan lese vanlige html sider med bilder i farger.

Det vil ikke bli like bra med bare 80x101 pixler ;)

128x128 pixler i 4096 color er LANGT bedre enn 80x101 pixler i kun 256 color.

 

5100 har ikke skikkelig MMS?

Jeg kan ikke akkurat si at s55 er så veldig optimal med MMS når den bare har 80x101 pixler og 256 color på en skjerm som er ganske skuffende og ganske daff (ihvertfall i forhold til t68i/t300 og gd67).

 

Og det utsagnet: "5100 er nokia (krever endel turer til service senteret)" blir jeg ganske sint av.

For det første har du ikke testet 5100 så du vet ikke om den er buggy eller ikke, dessuten er den bygget ut ifra 6610/7210, bare med ny software som fikser alle feilene 6610/7210 hadde.

Jeg kan ikke akkurat si at s55 er så veldig feilfri, det er masse ting å lese om den på forumer, blant annet ditt, club-siemens.com.

Dessuten er det et alvorlig problem med opp tasten på s55, det er veldig ofte den ikke reagerer, og det er veldig mange som har dette problemet, og begge de s55'ene jeg har testet har også dette problemet.

 

Jeg sier ikke at siemens er dårlig, men det verste jeg vet er fanboys!

Lenke til kommentar
5100 har ikke skikkelig MMS?

Jeg kan ikke akkurat si at s55 er så veldig optimal med MMS når den bare har 80x101 pixler og 256 color på en skjerm som er ganske skuffende og ganske daff (ihvertfall i forhold til t68i/t300 og gd67).

 

s55 har akkurat lik stor skjerm med akkurat like mange farger som t68i, bare at den har mye bedre kvalitet på skjermen (ifølge flere tester)...

256 farger er jo stort sett det eneste som er "negativt" med s55...

men dette går vel likevel greit siden det ikke akkurat er en 32" skjerm det er snakk om...

 

men Nokia lager nå alt de får på hjernen og da.. en gummitelefon, faktisk... det var unødvendig likevel.. og du sier den er bygget utifra 6610/7210? FLOTT, da har vi tre helt like telefoner fra Nokia (bortsett fra design)... eneste nytt på 5100 fra 6610/7210 er lommelykt og alt det der, og hva skal man nå med det? MagLite duger lenge ;)

Lenke til kommentar

Vel, den har lommelykt, termometer, lydmåler og kalori utregner i tillegg.

Dessuten er den støtsikker og den er laget for å tåle endel slag og lignende.

 

Hvis ikke jeg husker feil så kom siemens ut med s45 og me45 samtidig, de var helt identiske, og nøyaktig de samme funksjonene.

Bare at me45 tålte litt mer.

 

En annen ting er m50 og c55, de er helt lik bortsett fra at m50 ikke har kalkulator og polyfoniske ringetoner, og ca 70kb mindre minne.

 

Jeg har ikke akkurat noe imot at nokia lager mange mobiler med forskjellig design, og litt forskjellige funksjoner.

Da blir det jo mer å velge mellom ;)

Lenke til kommentar

En annen ting er at jeg vet at oppløsningen og antall farger på t68i og s55 er den samme.

Men skjermen på t68i/t300 er bedre enn på s55.

s55 skjermen er mye mer "daff".

 

"The first thing that springs to attention is the color screen, which can only be said to be a disappointment. With a resolution of 101 x 80 pixels and 8-bit (256 colors) color depth, the display unfortunately suffers from a very grainy appearance. The grainyness is not a problem when displaying text, however, just images - and due to the S55 first and foremost being a business phone, this is less of a problem than it could have been."

 

Tatt fra infosync.

Lenke til kommentar

s55t68i_01.jpg

 

dette bildet tyder på noe annet.. menmen

 

man trenger da vel som sagt ikke lommelykt, termometer, lydmåler og kaloriteller på en mobiltelefon?!? det er ting Nokia lager fordi de vil selge mere siden de vet de blir snart tatt igjen ang salg av andre firma.

termometeret på 5210 har jeg sjekket, og dette virker teit. hvis du har mobilen i lomma, og lurer på hvor mange grader det er ute/inne, må du jo ta den ut av lomma, og ha den der i 10 minutter før den måler "riktig".

 

men denne "krigen" kan vi holde på med i evigheter, så jeg tror det er lik så greit å gi seg ;) hehe

Lenke til kommentar

Sier litt når man skryter av at en mobil har lommelykt (helt latterlig).

 

Dette er Nokias MMS:

- ett bilde, en lyd + tekst (6610/7210 støtter ikke engang lyd, vet ikke hvordan det er med 5100)

 

Dette er SonyE/Siemens MMS:

- opptil 40 bilder lagt etter hverandre (såkaldt slides), med tekst og lyd for hver side.

 

infosync.no har nok testet en S55 pre-release, samme som jeg har. Den har endel svakere display-lys en final release. Samme gjelder min S45 pre-release også. Men vi nyter godt av lengre standby-tid da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...