Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Høy Ping i spill

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg høy ping i spill, men f.eks i Ventrilo og sant har jeg 50, mens i spill 70-110... Har trådløst og 3mb Bredband, har levrandøren av bredbandet noe å si? noen tips om åssen jeg kan få bedre ping? Irriterer meg noe inni H&"2#%#" over at jeg hakker så fælt i spill :hrm:

Bredbandet er et lokalt ett og eneste vi kan få, ustabilt,dyrt og dårlig spør du meg!

Endret av Martiin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Leste her om en fyr som ringte inn og sa til leverandøren at nettet skulle settes til "spill", noe som resulterte i bedre ping. Om dette er sant er vel heller usikkert. Kanskje vært å undersøke?

Det er også lurt å sjekk om du eller noen andre på nettverket bruker programmer som er krevende av linja di.

Lenke til kommentar

For å bedømme om du har høyere eller lavere ping enn hva du burde ha, må vi vite hvor langt du bor ifra nærmeste sentral, leverandør som du skrev, og selvfølgelig hva du pinger til. Server i utlandet eller så.

Etter min erfaring synes jeg at det lønner seg å justere mtu ned. Er satt som standard til 1500 i windows. Det er typisk populært å justere denne til 576 mtu. Samt en rekke andre innstillinger. over 30-50 stk faktisk innstillinger i ditt os kan ha påvirkning på ping. Samt tjenester/bakgrunns prosesser og programmer som kjører.

Lenke til kommentar
For å bedømme om du har høyere eller lavere ping enn hva du burde ha, må vi vite hvor langt du bor ifra nærmeste sentral, leverandør som du skrev, og selvfølgelig hva du pinger til. Server i utlandet eller så.

Etter min erfaring synes jeg at det lønner seg å justere mtu ned. Er satt som standard til 1500 i windows. Det er typisk populært å justere denne til 576 mtu. Samt en rekke andre innstillinger. over 30-50 stk faktisk innstillinger i ditt os kan ha påvirkning på ping. Samt tjenester/bakgrunns prosesser og programmer som kjører.

9309565[/snapback]

hva er MTU ??

Lenke til kommentar

1. Radio, tror jeg

2.Css,TrackMania,Cod2 (Alle har ensten lik ping, men f.eks norske serverer har jeg 70-90

3. Øy utafor molde, Midsund

4. Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

C:\Documents and Settings\Martin>TRACERT www.uio.no

Sporer rute til www.uio.no [129.240.4.44]

over maksimalt 30 hopp:

1 2 ms 2 ms 9 ms www.uio.no [129.240.4.44]

2 68 ms 47 ms 62 ms 85.221.56.1

3 72 ms 68 ms 44 ms 194.19.115.253

4 57 ms 60 ms 86 ms 88.84.32.5

5 86 ms 60 ms 69 ms static5.banetele-cust.com [85.252.23.5]

6 113 ms 75 ms 90 ms 194.19.81.37

7 *

5. Selskapet heter sund-bredband, men er vel BaneTele AS tror jeg

Endret av Martiin
Lenke til kommentar
1. Radio, tror jeg

2.Css,TrackMania,Cod2 (Alle har ensten lik ping, men f.eks norske serverer har jeg 70-90

3. Øy utafor molde, Midsund

4. what?

9309841[/snapback]

Radiolinker pleier å ha 'dårlig ping' sammenlignet med f.eks ADSL.

Har du mulighet så bytt til ADSL for å få bra ping.

Tracert kjører du i 'dosvindu' START, kjør, cmd<enter> TRACERT www.uio.no

Lenke til kommentar
70-90 i ping er ikke mye :)

9309945[/snapback]

Dette er da på norske servere, uk,nl,.de, alle de har jeg 90-110 på. å jeg lagger sykt :/ + jeg trådløst i tillegg, routern er nede i stua og jeg bor på loftet, blir litt hakk av det å ..

Endret av Martiin
Lenke til kommentar
Leste her om en fyr som ringte inn og sa til leverandøren at nettet skulle settes til "spill", noe som resulterte i bedre ping. Om dette er sant er vel heller usikkert. Kanskje vært å undersøke?

Det er også lurt å sjekk om du eller noen andre på nettverket bruker programmer som er krevende av linja di.

9309414[/snapback]

Tsja, "sette det til spill" er ikke akkurat helt korrekt da, men det du refererer til er inteleaved modus vs. fastrack modus.

interleaved modus er mer robust mot feil, men lager også gjevnt over noe mer responstid på linjen. f.eks. kan du gå opp fra 15 til 25ms i forhold til fasttrack.

hvis det ikke er stabilitetsproblemer på linjen din, så kan du jo fint spørre din ISP om de kan sette på fastrack for deg, om de har den muligheten. Jeg vil regne med at interleaved modus er standard for de fleste selskaper sidne den ekstra stabiliteten totalt sett gir mer nytte i den totale kundemassen enn å ha 10ms mindre responstid (som ingen andre enn hard-gamere merker). Det sagt er det ingen grunn til å bruke interleaved modus på en god linje...

EDIT: Dette er i forhold til ADSL teknologi normalt, og vil sansynligvis ikke stemme med andre typer nett som radiolink osv. har ikke lest hele resten av tråden, men fikk intrykket at det kanskje ikke var snakk om ADSL som jeg anntok?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hvor skifter jeg Mtu?

9309630[/snapback]

Jeg merker faktisk fra 5 ms ,og opp, forskjell på en typisk 40 ping server, dvs fra uoptimalisert nettverksinnstillinger til jeg har ordna de.

I går spilte jeg faktisk litt på en japansk server, med 328 ping.

Til sammenligning hadde jeg tidligere 390 ping. Det var faktisk mulig å spille ctf (capture the flag). Gjorde faktisk ett par gode runder med den elendige pingen.

Hvordan du kan skifte og hva MTU er, for å ta flere fluer i en smekk:

http://www.speedguide.net/downloads.php

Last ned TCP IP Optimizer programmet derifra, eller google det og finn alternative nedlastings plasser.

speedguide dekker optimalisering for nettverkskort rimelig bra, men husk det er stor forskjell på hva som er bra for nedlastingshastighet og ping tid.

Etter min erfaring er det som er bra for lavest mulig ping, dårligst for høyest nedlastingshastighet. Men så er det gjerne ikke så nøye om du får f.eks 600k ned istedet for 700.

Det finnes ett annet bra program også, Cablenut heter det (mener jeg), hvor du kan importere/eksportere "profiler" for ditt/dine nettverkskort. Så du har en profil for gaming og en for nedlasting f.eks.

Problemet er at du gjerne trenger å restarte for at diverse innstillinger skal ta effekt, ihvertfall i OS framtil Vista ifra microsoft.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener å ha lest at vista er mer laget for å kunne forandre slike innstillinger on-the-fly istedet for å ta en reboot, også på andre bruksområder enn dette temaet her. Problemet er bare at vista er jo så bloated, enda.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg sitter også på radio atm, jeg har leverandøren NEAS, eller nordmøre energiverk.

Jeg spiller ganske CS:S ganske aktivt, jeg sliter også veldig med ping. Det jeg gjorde var og sette opp en privat link til et bygg over sjøen der de har mulighet til adsl. Er det utbygd adsl med dere så bytter du. :)

Edit: Ser også på tracerten din at Delayet ligger i selve radio nettet, ikke noe du kan gjøre med det. :)

Edit2: Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de klarer og få så sykt mye delay som de gjør over noen radio hopp :hmm:

Endret av hiper
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sitter å klager over en ping som kan komme opp i 110??

jeg ligger mellom 400-500...

spiller mye xbox360 å spesielt cod4 beta.. hakker ikke.

så det er meg dere skal hjelpe...

så ett lite muligens ett dumt sprm, når jeg feks har en ping på 400ms vil et si att jeg har ett etterslep på 0.4sek..

merker jo att ikke det stemmer helt når jeg spiller. kan jo stå å skyte en for så att han snur seg å skyter meg.heh

er det noe jeg kan gjøre?? må vel være grunnlag for forbedringer her..

har lang linjeavstand 6300m med kopper.

men en liten snedig ting. har ikke betalt de siste regningene fra nextgentel så hastigheten min har blitt satt ned til 160/120. fra før( 2000/250) tenkte da att det ikke ble noe spilling på xbox med det første, men prøvde å opplevde det att jeg aldri har spilt så bra, ingen problem. kan det være noe i det?

Endret av marama
Lenke til kommentar

Har du NGT så skal du ikke ligge på 4-500 i ping.

Årsaken til at du får bedre ping nå er trolig at linjen din er så lang at den ikke tåler stor hastighet uten å bli ustabil.

Uansett så må du passe på at du IKKE har noen annen trafikk på linjen når du spiller.

Har du trådløsrouter så krypter for å hindre at noen snylter på nettet ditt.

Kan du kjøre en traceroute og poste den her?

Start, kjør, cmd, TRACERT WWW.UIO.NO

Gjør dette uten at det går trafikk på linjen. Slå av og på router før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...