Gå til innhold

glemt i sivet

jakobls

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært på hytta i sommer som er på Fjellsetra på Sunnmøre, og har da selfølgelig tatt med kamera. Var heldig med været og solen og det er jo slik du vil oppleve sommeren. Dette motivet fant jeg da jeg gikk tur nede ved vannet som er der, og så en stakkars robåt som lå gjemt og glemt i sivet. Er ganske fornøyd med bildet selv, men har jeg kanskje for stor smak for sterke farger? Bildet er ikke kjørt så hardt gjennom Photoshop som du kanskje skulle ha trodd:)

Exif:

Lukker: 1/125 s

Blender: f/14

Brennvidde: 50mm

ISO: 100

post-124915-1187390810_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har en veldig pussig balanse, ser nesten ut som om det er opp ned. Det skyldes naturligvis at himmelen speiler seg i vannet. Synes at fargeblandingen ble ganske fin, og den grafiske effekten er slående etter mitt hode. Båten passer fint inn som en kontrast og et blikkfang. I det hele tatt liker jeg bildet, og ser ingen grunn til å pirke mer i det.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Det var et fint motiv med potensiale for bedring etter min mening. Nå vet jeg ikke om du har croppet bildet, men jeg ville ha tatt med mer av vannet og litt mindre av det grønne. I tillegg ville jeg også ha croppet 1-2 cm i øvre del av bildet slik at gresset går helt ut til øvre billeddkant, slik det er nå ser det ut som det er en stripe av vann mellom gresset og øvre billeddkant. Jeg ville også ha økt på kontrasten og fargemetningen. Bildet er en aning for lyst etter min mening, mulig dette retter på seg dersom du justerer kontrasten. Svart hvitt hadde kanskje vært bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...