jakobls Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 Hei, Har vært på hytta i sommer som er på Fjellsetra på Sunnmøre, og har da selfølgelig tatt med kamera. Var heldig med været og solen og det er jo slik du vil oppleve sommeren. Dette motivet fant jeg da jeg gikk tur nede ved vannet som er der, og så en stakkars robåt som lå gjemt og glemt i sivet. Er ganske fornøyd med bildet selv, men har jeg kanskje for stor smak for sterke farger? Bildet er ikke kjørt så hardt gjennom Photoshop som du kanskje skulle ha trodd:) Exif: Lukker: 1/125 s Blender: f/14 Brennvidde: 50mm ISO: 100 Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 Likte bildet selv om jeg aldri har vært på Fjellsetra :-) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Det har en veldig pussig balanse, ser nesten ut som om det er opp ned. Det skyldes naturligvis at himmelen speiler seg i vannet. Synes at fargeblandingen ble ganske fin, og den grafiske effekten er slående etter mitt hode. Båten passer fint inn som en kontrast og et blikkfang. I det hele tatt liker jeg bildet, og ser ingen grunn til å pirke mer i det. Endret 17. august 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 Fargene må være såpass Likte bildet-utsnittet. Det eneste jeg har å utsette på er at bildet kunne vært skarpere. Tom Lenke til kommentar
jakobls Skrevet 17. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Bono_head: Ja, det skal sies, det er veldig fint på Fjellsetra! PMnormal: Takk for god kritikk tomsi42: Skarpere ja, kanskje det.. Men jeg liker også det litt som det er, en smule dust. Endret 17. august 2007 av jakobls Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Syns fokuspunktet ligger feil, dersom det er båten som er "hovudobjekt" i bildet burde vel fokusen ligge på båten. Og bilde hadde vel gjort seg med litt meir luft over båten, og litt mindre under. Ellers eit kjempe motiv. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Så fint ut kompisosjonsmessig savner jeg også litt fokus på båten og som cv-trail sier ville jeg også likt det enda bedre om det hadde vært litt mer luft over båten Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 Vakkert bilde. Likte det kjempegodt. Skulle det være noe så hadde jeg hatt lyst til å fått litt mer luft rundt selve båten. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 Det var et fint motiv med potensiale for bedring etter min mening. Nå vet jeg ikke om du har croppet bildet, men jeg ville ha tatt med mer av vannet og litt mindre av det grønne. I tillegg ville jeg også ha croppet 1-2 cm i øvre del av bildet slik at gresset går helt ut til øvre billeddkant, slik det er nå ser det ut som det er en stripe av vann mellom gresset og øvre billeddkant. Jeg ville også ha økt på kontrasten og fargemetningen. Bildet er en aning for lyst etter min mening, mulig dette retter på seg dersom du justerer kontrasten. Svart hvitt hadde kanskje vært bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå