tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Var innom Fotovideo igår og kjøpte meg en okular-forstørrer. Denne kameraten hjalp faktisk - nå synes jeg endelig at søkeren på 350d ble brukbar. Synes ikke at det ble mer uskarpt heller. Tom Edit: ja Edit: Hvis du lurer på hva dingsen gjør, så forstørrer den søkerbildet slik at det vblir lettere å komponere bilder osv. Denen har en forstørelse-faktor på 1,35 Endret 17. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dette er noe jeg lengter etter, så jeg kan vel spørre her; er den verdt penga? Større søker er ikke å forakte. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Ja, jeg synes det. Fikk prøve ut i butikken, og den ble sittende Endret 18. august 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Da blir det et besøk for å teste hvis de faktisk har det i butikken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 De hadde 4-5 stk igår. Det er to versjoner; den jeg kjøpte og en med ekstra øye-musling til noen kroner mer. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Absolut interessant, Tom. Jeg har egentlig sluttet å ergre meg over det, i hvertfall i forhold til da jeg meldte overgang fra analog til digital. Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Absolut interessant, Tom. Jeg har egentlig sluttet å ergre meg over det, i hvertfall i forhold til da jeg meldte overgang fra analog til digital. Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he. Enda 20D er vel ikke *ille* heller... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Absolut interessant, Tom. Jeg har egentlig sluttet å ergre meg over det, i hvertfall i forhold til da jeg meldte overgang fra analog til digital. Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he. Enda 20D er vel ikke *ille* heller... 9309783[/snapback] Det har du rett i, slik at jeg har klart å innfinne meg med situasjonen. Desverre så omgås jeg så mye analogt utstyr i hverdagen, og kan ikke unngå å kikke gjennom en Leica M, R eller F3/F2 inni mellom. Det ser sjelden sunt for lommebok og mental helse, når man er blitt vant med søkeren i et cropkamera. Etter et par måneder kan hele greia være glemt igjen, men det er lite sannsynlig. Regner nemlig med å kjøpe en Yashica Electro G-serie i neste uke, fordi jeg savner det å ha en kvalitetsmålsøker. Da kommer nok plagene til å melde seg igjen For de spesielt interesserte: http://www.yashica-guy.com/document/chrono.html Lenke til kommentar
kak Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Desverre var jeg dum nok til å kikke gjennom en Nikon F3 sist tirsdag, og da meldte behovet for større søker seg igjen. Ignorance is bliss, he he. 9309734[/snapback] Det er nok ikke det lureste man gjør nei. Tok frem min gamle Nikon F90 og gjorde det samme for en tid siden. Jeg datt jo omtrent av stolen her over den gedigne forskjellen. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Så lenge det ikke forstyrrer dioptri-justeringer på kameraet, høres det veldig interessant ut. Regner med at den bygger mer også, så man kanskje får minimert problemet med fett fra nesen på LCD-skjermen..?! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 ...så man kanskje får minimert problemet med fett fra nesen på LCD-skjermen..?! 9312759[/snapback] Snørr heter det... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg trykker fortsatt inn "serietagnings" knappen med nesa! Tom Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Snørr.. - ja, det hender vel (det heter) det også når man blir ivrig. Gidder du ta et bilde fra siden Tom, siden det ikke var så mye å hente på F&V-siden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Snørr.. - ja, det hender vel (det heter) det også når man blir ivrig. Gidder du ta et bilde fra siden Tom, siden det ikke var så mye å hente på F&V-siden? 9313750[/snapback] Værsågod: Tom Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er dette okularforlengeren som Canon bygger originalt, eller er dette et tredjepartsprodukt? I så fall, hvilket merke og modell er det? Takker for mulige svar. -MightyTwin. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Dette er tredje-parts - laget av det verdenskjente firmaet KPS Tom Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Virker intressant, hva koster noe slikt da? Endret 21. august 2007 av dSRL Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Virker intressant, hva koster noe slikt da? 9329360[/snapback] Du så kanskje ikke linken i første post - kr. 595,- Tom Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Virker intressant, hva koster noe slikt da? 9329360[/snapback] Du så kanskje ikke linken i første post - kr. 595,- Tom 9329381[/snapback] Nei dessverre, men takk for svaret Tom! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå