tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Undertegnede var påbyen ikveld med noen gode venner og nøt et par pints. For en gangs skyld, så var Karl Johan fotogen - hva synes folket ? Litt mørkt kanskje ? Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er litt mørkt, ja. Klarer du å hente noen flere detaljer ut av det mørke partiet så begynner det virkelig å ligne på noe. Det er bedre å få litt støy, som kan fjernes (mot et visst tap av detaljer) i konverteringen. Et slik bilde skjemmes ikke så mye av slikt. Flott himmel til å være østlandet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Jeg tok en noen fler bilder ikveld - dette er muligens litt bedre: Jeg har bare justert litt lett og crop'et i Canon DPP (som i forrige bildet). Jeg begynner nå å bli fortrolig med 35mm min; men den er nok ikke vid nok Tom Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Jeg synes at det siste bildet var, best. Følte at du fikk med mer. Men så synes jeg at himlen på det første var finere en på det andre,det var liksom litt mer farger på himlen. HTG Endret 17. august 2007 av HenrikTheGuitar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Jeg tror nok at med litt mer opplæring (for min del) i Photoshop e.l. så burde jeg få til en brukbar mellomting. Heldigvis er dette tatt i RAW, og med et OK objektiv, så mulighetene er der. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det siste bildet var klart bedre, ja. Der kan du også altids lette opp litt med curves, uten at det vil medføre like mye støy som det første ville pådratt seg. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) hmm, jeg tok meg friheten og redigere det siste litt. Noe som dette er slik jeg ville ha foretrukket det Husk dette er rask og unøye redigering. Nå skal jeg legge meg. God natt EDIT: Jeg ser slottet ble litt vel framlyst, men dere tar vel poenget :!: Endret 18. august 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Dette her blir veldig vanskelig med bare en eksponering. Du har litt mer å hente i raw-converteren, men siden tyngden av detaljene ligger langt inn i skyggeland vil det ikke være mulig å fiske ut så mye info. Et typisk HDR motiv dette her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Helt klart en kandidat for HDR. Desverre så er himmelen rett over slottet helt utbrent. Jeg har flikket litt mer, og synes at jeg har fått ut litt mer detaljer. Aak1: Som du ser har jeg gått i en litt annen retning enn deg. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Synest du kunne lysnet enda mer i forgrunnen Tomsi Noe slikt kanskje? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Synest du kunne lysnet enda mer i forgrunnen Tomsi Noe slikt kanskje? 9307090[/snapback] Tja, jeg vet ikke - mister liksom følelsen av av sen kveld - din utgave gir meg mer en følelse av dommedag Men det morsomt at dere klarer å ta bildet i forskjellige retninger. Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hehe..ja kanskje det ble litt mye dommedag Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Tja, jeg vet ikke - mister liksom følelsen av av sen kveld - din utgave gir meg mer en følelse av dommedag hmm.gif HAHAHA :!: Bildet var bra men himmelen passet ikke til midt på dagen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hehe..ja kanskje det ble litt mye dommedag 9307197[/snapback] Noe midt i mellom kunne kanskje vært fint. Det begynte forresten for alvor å ligne på noe i Toms siste versjon, men jeg ønsker meg fortsatt litt mer detaljer. Raga overdrev kanskje litt, men noe midt i mellom, som sagt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Jeg har lettet opp skyggen litt til her - mer tør jeg ikke Tom Edit: Lagt inn mindre bilde Endret 15. oktober 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå