Gå til innhold

compal ifl90+ eller ifl90?

Ezzpena

Anbefalte innlegg

hei, er på utkikk etter ny bærbar pc som vil bli brukt en del til spilling...

har sett en del og fant først ut at compal ifl 90+ var et godt valg... men så kom jeg over compal 90, denne får du får en tusenlapp biliger med specsa jeg vil ha og du kan i tilleg velge et bilde som blir printet på lokket av pcen, det eneste minuset som jeg kan se er at skjermkortet 8600m gt har 256 mb dedikert i stede for 512. Har dette mye å si for spilling? og har noen noen erfaringer med compal 90...har bare funnet tester av 90+....er de helt identiske bortsett fra skjermkortet?

og har noen sett hvordan printen på lokket blir??

tar også imot tips til andre gode tilbud i prisklassen 11-15k

compal ifl90+

compal ifl90

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet på skjermkortet har som nevnt ovenfor, ingenting å si på 3D ytelsen.

Men de er ikke helt identiske, IFL90+ kan oppgraderes mer enn det IFL90 kan.

IFL90+ kan bestilles med:

- større batteri

- skjerm med høyere oppløsning (1680x1050)

- Tv Tuner

Jeg har ikke hørt så mye positivt om det klistremerket på IFL90, det sitter ikke så supergodt som det burde og det tar ikke så lang tid før det går av.

Men skal du primært spille på pc'n så vil jeg anbefale deg IFL90, skal du surfe / redigere bilder / se full HD film (1080p) / programmere / chatte mye på msn så vil jeg heller anbefale deg IFL90+ med 1680x1050 skjerm. Du får mye mer plass på skjermen når du holder på med "skrivebords aktiviteter" med 1680x1050.

Skal du derimot spille så får du ikke presset de nyeste spillene noe særlig høyere enn 1280x800 med instillinger på high (gamle spill som HL2 osv går derimot på 1680x1050 med alt på high) så da er det kanskje like greit å bestille IFL90 som har 1280x800 som max oppløsning.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Minnet på skjermkortet har som nevnt ovenfor, ingenting å si på 3D ytelsen.

Men de er ikke helt identiske, IFL90+ kan oppgraderes mer enn det IFL90 kan.

IFL90+ kan bestilles med:

- større batteri

- skjerm med høyere oppløsning (1680x1050)

-  Tv Tuner

Jeg har ikke hørt så mye positivt om det klistremerket på IFL90, det sitter ikke så supergodt som det burde og det tar ikke så lang tid før det går av.

Men skal du primært spille på pc'n så vil jeg anbefale deg IFL90, skal du surfe / redigere bilder / se full HD film (1080p) / programmere / chatte mye på msn så vil jeg heller anbefale deg IFL90+ med 1680x1050 skjerm. Du får mye mer plass på skjermen når du holder på med "skrivebords aktiviteter" med 1680x1050.

Skal du derimot spille så får du ikke presset de nyeste spillene noe særlig høyere enn 1280x800 med instillinger på high (gamle spill som HL2 osv går derimot på 1680x1050 med alt på high) så da er det kanskje like greit å bestille IFL90 som har 1280x800 som max oppløsning.

9304935[/snapback]

tusen takk for svar, da blir det vel en ifl90

Lenke til kommentar

Hei igjen...

lurte bare på om man må ha 64 bits vista for å få noe ut av 4 gig ram..eller er det at når man har over 4 gig man må ha 64bits??

lurte også på hva forskjellen på 5400 og 7200 rpm på hardisken har å si for spilling?? er det sånn at det bare har noe å si når man kopierer filer fra hardisken og sånn eller??

Lenke til kommentar
Hei igjen...

lurte bare på om man må ha 64 bits vista for å få noe ut av 4 gig ram..eller er det at når man har over 4 gig man må ha 64bits??

lurte også på hva forskjellen på 5400 og 7200 rpm på hardisken har å si for spilling?? er det sånn at det bare har noe å si når man kopierer filer fra hardisken og sånn eller??

9317727[/snapback]

Du må ha 64bits Vista for å ta nytte av 4GB ram ja. 32 bit "leser" bare 3,5GB selv om du har 4GB stående i maskinen.

Du vil ikke merke stor ytelses forskjell mellom 5400 og 7200, spill loader kanskje et par sekunder raskere, men maskinen din vil støye mer og bli varmere.

Personlig foretrekker jeg 5400RPM men det er noen ytelses freaks som er opptatt av de små marginene som foretrekker 7200RPM. Det er opp til deg. :)

Lenke til kommentar
Hei igjen...

9317727[/snapback]

Du må ha 64bits Vista for å ta nytte av 4GB ram ja. 32 bit "leser" bare 3,5GB selv om du har 4GB stående i maskinen.

Du vil ikke merke stor ytelses forskjell mellom 5400 og 7200, spill loader kanskje et par sekunder raskere, men maskinen din vil støye mer og bli varmere.

Personlig foretrekker jeg 5400RPM men det er noen ytelses freaks som er opptatt av de små marginene som foretrekker 7200RPM. Det er opp til deg. :)

9317797[/snapback]

ok takk, men vist jeg kjøper den med 2x2 gig ram, greier den da å bruke 3,5 gig ram eller tar den bare 2 da siden de resterende 2 er på samme minnebrikke??

og er det noe negativt med å ha 64bits oprativsystem?? det skiller jo bare litt under en hundrings...

Lenke til kommentar
Ikke alle programmer og drivere støtter 64bit.

32bit vil se ca 3.2gb (avhengig av system) Uansett hva slags minneoppsett du har.

Jeg ahdde gått for ifl90+ med høyoppløst ikke-glans skjerm

9322771[/snapback]

Nevn et populært program som ikke støtter 64bit (eller kan 32bit emuleres i 64bit windows) og du skal få en kjeks av meg. :)

Kjører selv Vista Ultimate 64bit uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...