Gå til innhold

Dobbel eller Trippel radiator?

Anbefalte innlegg

Sitter nå her og skal bestille vannkjøling til min kommende pc, tenkte og avkjøle cpu, gpu og eventuelt nb.

cpu kommer vel til og bli en quad core tenker jeg, skjermkortet blir vel en av de kommende ati/nvidia toppklassekortene...

Så det store spørsmålet mitt er om en trippel radiator kjøler betraktelig bedre en en dobbel radiator? Tenkte jeg skulle gå for HW Labs Black Ice GTX240 eller 360 utgaven.

Blir fort litt lite plass skal jeg ha den trippelradiatoren, men kan klare å få den inn i kabinettet, men om det ikke vil utgjøre så veldig stor forskjell på temperatur, går jeg for dobbelradiatoren...

Hva mener dere vil være det beste valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal avkjøle cpu og gpu, kanskje nb. Regner med cpu kommer til og bli en AMD quadcore og gpu bli vel et av toppkortene til ATI eller Nvidia, skal ikke kjøpe hardware før etter nyttår regner jeg med, derfor litt usikkert på hvilken hardware det blir.

Lenke til kommentar
Kun trippel som duger til overklokking? Bullshit...

Hva slags hardware skal du kjøle da?

9313088[/snapback]

Vis han skal ha quadcore, nb, og et gfx-toppkort, er det ingen tvil om at det er trippel som duger når det kommer til overklokking. Skal han ikke overklokke tror jeg ikke det er så veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar

Kommer kanskje ikke til og bli så veldig mye overklokking, men du vet, har man først muligheta for og klokke en del så blir det jo så klart gjort. Skiten er at kabinettet blir en del mindre praktisk med en trippel radiator, mister så mange flere 5.25 plasser...

Lenke til kommentar
Kun trippel som duger til overklokking? Bullshit...

Hva slags hardware skal du kjøle da?

9313088[/snapback]

Vis han skal ha quadcore, nb, og et gfx-toppkort, er det ingen tvil om at det er trippel som duger når det kommer til overklokking. Skal han ikke overklokke tror jeg ikke det er så veldig stor forskjell.

9314913[/snapback]

Kjørte quaden på på 1,6v, blokk på gpu og nb....griseklokka og brukte en dual og det gikk helt fint det, hadde greie temps også...men som du sier så er ikke trippel å forakte når du skal kjøle de komponentene der.

Lenke til kommentar

Som det er sagt før i tråden,noen små grader utgjør vel forskjellen på dual/trippel.Vel så viktig er hvilke vannblokker en velger i forhold til pumpa osv.

Spørsmålet er om trådstarter skal klokke max til grensen,eller nøyer seg med en høy 24/7 klokk.Husk også at det blir ei vifte til på trippel raden,hvis du er allergisk mot støy.

Lenke til kommentar
Har bestilt nå, ble en dobbel radiator HW Labs Black Ice GTX240, cpu blocka ble en D-tek Fuzion Extreme og vannpumpa er en Swiftech MCP655.

Ser dette greit ut eller? Skal bruke 2 stk Silent X vifter på radiatoren...

Vist jeg skal overclocke så blir det bare en enkel 24/7 overclock.

9341345[/snapback]

Ser ok ut det der ja. Lykke til med vannkjølinga, og husk å teste for lekkasjer først :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...