soinnes Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Heisann! Jeg kjøpte ny maskin for ett par månder siden, og har vært bra fornøyd. Men etter hvert merket jeg at maskina plutselig restartet. Jeg trodde først at dette bare var noen små bugs, men etter at bois var oppgradert + alt det andre jeg ble anbefalt ble gjort, sliter jeg fremdeles med et litt ustabilt system. Jeg kjører på dual winxp-win98 og opplever det samme i begge operativsystemene. Maskina består av et MSI K7T266 pro, AMP XP 1800+, 512 DDR ram, Gainward geforce 2 pro 450, creative live 5.1. Jeg tror kanskje det kan være skjermkortet, noe som winxp også mener etter at maskina har restartet. "Mulige problemer med driverne til skjermkortet" står det, men jeg har prøvd alle tenkelige drivere! Bør jeg bytte kort? Kanskje til et MSI skjermkort? Håper dere kan hjelpe meg! Takk :smile: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Kjøpte du maskina for noen månder siden er det vel fortsatt garanti på skjermkortet.... Få tak i et annet og prøv, eller prøv ditt hos noen andre! Lenke til kommentar
soinnes Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Har testet skjermkortet til noen kamerater, der virket det greit. Men jeg lurer på om det er skjermkortet som ikke passer sammen med maskina? Kanskje det blir noen konflikt? Ikke bare, bare å bygge maskin selv, lett at ikke alle komponentene er så "gla" i hverandre! Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 JEg har opplevd det samme problemet på mitt system, som består av MSI K7T 266 PRO2-RU hovedkort, T-bird prossessor 1133 mhz, Audigy-lydkort, og bare 256 mb ram. Dessuten er skjermkortet mitt MSI GF2PRO, og ikke Gainward. Jeg har funnet ut at det sannsynligvis er overklokking som forårsaker det, for når jeg kjører maskinen på standard hastighet, har jeg ikke problemet. Er noen av dine enheter overklokket? Prøv å klokk dem ned, og se om det bedrer seg. Ole Morten Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Det er sannsynligvis skjermkort driveren. 21.83 og 23.11 har vist endel problemer mot via chipsetter. Prøv å bruke 21.81 og den siste via 4-1 driveren. (4.37, kan hentes ned fra http://www.viahardware.com ) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Jeg anbefaler deg å ta ut Sb Live! kortet og teste maskinen ei stund uten dette... jeg har opplevd SÅ mange pc'er som blir ustabile med Sb Live! + via, det er et dritt lydkort deluxe , støtter ikke PCI Bus Mastering , og ja nå kommer sikkert alle og sier Sb Live! er et flott kort og bra lyd o.s.v , men ok , lydkvaliteten er grei , men selve kortet er noe herk .. hiv ut og kjøp sb pci 128 (crap) eller Audigy (bra) Har selv opplevd med sblive! , maskina frøys når den ville , reboota når jeg brant , fucka med RAID kortet o,s.v , kameraten som var her å lana hadde det samme , explorer.exe feil i massevis og plutselig sovna maskinen inn , tok ut sb live player 1024 og erstatta med pci 128 så funka den stabilt etterpå :smile: Lenke til kommentar
soinnes Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Takk for alle gode råd... :smile: ALt skal prøves! Jeg hadde også mine mistanker om sb live kortet! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå