Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilspiller som takler FLAC

JKJK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg fikk opp da jeg søkte "car audio flac" på google, så ser det ut som at du har to alternaltive merker, nemlig PhatNoise og Ural ConceRt.

Hvis du går inn på Flac siden (her), så har de linket til de produsentene som lager produkter som søtter FLAC.

Vet ikke om none andre merker som klarer å lese FLAC, men så har jeg bare sett på de vanligste merkene, som Pioneer, Alpine, Sony, Panasonic ...

Lenke til kommentar

Om du strekker det til å inkludere Apple Lossless så har du Alpine IDA-X001. Den takler desverre ikke FLAC fra minnepinner kobla på via usb. Konverterte selv noen FLAC'er til apple lossless på denne og det fungerte bra.http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1931

Beklager om apple lossless for er for offtopic fra FLAC spørsmålet ditt.

Hva med å ordne headunit med linje inngang og koble til en spiller med flac gjennom den?

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Ekstern spiller er såklart en mulighet. Men hadde tenkt å prøve å unngå det. Apple lossless formatet er totalt uaktuelt (HATER apple og itunes).

Hva med dvd-bilspillere som takler flac? Blir det noe enklere, eller like håpløst?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Tror ikke det hjelper stort nei, finner ingen på sidene til FLAC i hvertfall.

Finner heller ingen fra kjente merker som kan.

Du vet du kan dekomprimere til .wav, selv om det tar mye mer plass, så støttes det i alle fall av så godt som alle spillere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Henger meg på trådstarter, og vil annta at tanken her er nettopp å slippe å konvertere for å ta med musikk i bilen. Har selv cd-samlinga liggende i FLAC. Det å brenne 3-400MB (Ca et album) på cd tar knapt et par minutter. Om man først skal konvertere materialet til PCM tar det fort fem ganger så lang tid.

Lenke til kommentar
Henger meg på trådstarter, og vil annta at tanken her er nettopp å slippe å konvertere for å ta med musikk i bilen. Har selv cd-samlinga liggende i FLAC. Det å brenne 3-400MB (Ca et album) på cd tar knapt et par minutter. Om man først skal konvertere materialet til PCM tar det fort fem ganger så lang tid.

9416040[/snapback]

Jepp. Har ikke funnet noe som frister enda. Driver en del med bilstereo, så vil ikke ha hva som helst heller.

Lenke til kommentar

mjæ... selve brenninga er ikke det som opptar meg mest. Jeg er ute etter lydkvalitet over mp3, men bedre plass enn vanlig audiocd. En DVDspiller med noen lunde kvalitet blir fort dyrt igjen. Vanskelig det der... Dessuten er det jo mangel på ID3 info eller lignende med wav filer, noe som vil gjøre det et helvette å bla igjennom, spesielt på en dvd!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Da kommer det et alternativ til som tar flac for de som vil koble en ekstern avspiller opp via linje innganger ihvertfall:

http://www.amobil.no/artikkel/mp3-spillere...a-raatass/43063 Skjermen er vel kanskje stor nok til at man kan navigere den fra förersetet og.

Klarer meg fint med Alpine X001 og lossless fra 80g ipod selv. Den ligger gjemt i hanskerommet og ute av synsfeltet likevel :-)

-

Per Christian

Lenke til kommentar

tja... ser ut som noe sånt kan bli det alternativet som gir mest for pengene. Får vurdere det etter hvert. Driver også å forsker litt på muligheten for å få nettradio (dilla på neradio.se) i bilen via qtek 8310 :) Bilstereo er gøy! :) Har akurat bestilt meg nye subber også... 2stk Cerwin-Vega V-Max 12".

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...