JKJK Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Hepp. Noen som vet om det finnes bilspillere som takler flac? I såfall, kom gjerne med eksempler! På forånd, takk! Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 hva skal du med det? flac er ikke så fantastisk. du sparer under halvparten i forhold til .wav og da kan du jo like gjerne kjøpe harddisk spiller og bruke .wav eller 320 mp3/mp4 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 Er klar over alternativene. Jeg henviser til første post. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Etter det jeg fikk opp da jeg søkte "car audio flac" på google, så ser det ut som at du har to alternaltive merker, nemlig PhatNoise og Ural ConceRt. Hvis du går inn på Flac siden (her), så har de linket til de produsentene som lager produkter som søtter FLAC. Vet ikke om none andre merker som klarer å lese FLAC, men så har jeg bare sett på de vanligste merkene, som Pioneer, Alpine, Sony, Panasonic ... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hvordan er kvalitetstapet hvis man bruker iPod med iPod-kabel til en spiller da? Kan jo bruke iPod med unix. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Om du strekker det til å inkludere Apple Lossless så har du Alpine IDA-X001. Den takler desverre ikke FLAC fra minnepinner kobla på via usb. Konverterte selv noen FLAC'er til apple lossless på denne og det fungerte bra.http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1931 Beklager om apple lossless for er for offtopic fra FLAC spørsmålet ditt. Hva med å ordne headunit med linje inngang og koble til en spiller med flac gjennom den? Endret 19. august 2007 av Flippo Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 iPod koblet på AUX går ann ja. Og da kan du bruke stort sett alle spillere. Enkelte spillere har iPod styring, så de kan lette hverdagen din litt. Eksempler er Alpine spilleren over, og Pioneer DEH-P6900IB Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Ekstern spiller er såklart en mulighet. Men hadde tenkt å prøve å unngå det. Apple lossless formatet er totalt uaktuelt (HATER apple og itunes). Hva med dvd-bilspillere som takler flac? Blir det noe enklere, eller like håpløst? Endret 21. august 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Tror ikke det hjelper stort nei, finner ingen på sidene til FLAC i hvertfall. Finner heller ingen fra kjente merker som kan. Du vet du kan dekomprimere til .wav, selv om det tar mye mer plass, så støttes det i alle fall av så godt som alle spillere. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Henger meg på trådstarter, og vil annta at tanken her er nettopp å slippe å konvertere for å ta med musikk i bilen. Har selv cd-samlinga liggende i FLAC. Det å brenne 3-400MB (Ca et album) på cd tar knapt et par minutter. Om man først skal konvertere materialet til PCM tar det fort fem ganger så lang tid. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Henger meg på trådstarter, og vil annta at tanken her er nettopp å slippe å konvertere for å ta med musikk i bilen. Har selv cd-samlinga liggende i FLAC. Det å brenne 3-400MB (Ca et album) på cd tar knapt et par minutter. Om man først skal konvertere materialet til PCM tar det fort fem ganger så lang tid. 9416040[/snapback] Jepp. Har ikke funnet noe som frister enda. Driver en del med bilstereo, så vil ikke ha hva som helst heller. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvis det er plassmangel på CDene som hindrer mest, så går det ann å konvertere til .wav og brenne ut på DVD. Og kjøpe en spiller som leser DVD-plater ... Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvis det er plassmangel på CDene som hindrer mest, så går det ann å konvertere til .wav og brenne ut på DVD.Og kjøpe en spiller som leser DVD-plater ... 9420513[/snapback] Du leste tydeligvis ikke de to siste postene? Bare lead-out på en DVD-plate tar jo minst to minutter. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det var derfor jeg skreiv "Hvis det er plassmangel ..." Hvis det er tiden det står på er det noe annet Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) mjæ... selve brenninga er ikke det som opptar meg mest. Jeg er ute etter lydkvalitet over mp3, men bedre plass enn vanlig audiocd. En DVDspiller med noen lunde kvalitet blir fort dyrt igjen. Vanskelig det der... Dessuten er det jo mangel på ID3 info eller lignende med wav filer, noe som vil gjøre det et helvette å bla igjennom, spesielt på en dvd! Endret 3. september 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Da kommer det et alternativ til som tar flac for de som vil koble en ekstern avspiller opp via linje innganger ihvertfall: http://www.amobil.no/artikkel/mp3-spillere...a-raatass/43063 Skjermen er vel kanskje stor nok til at man kan navigere den fra förersetet og. Klarer meg fint med Alpine X001 og lossless fra 80g ipod selv. Den ligger gjemt i hanskerommet og ute av synsfeltet likevel :-) - Per Christian Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) tja... ser ut som noe sånt kan bli det alternativet som gir mest for pengene. Får vurdere det etter hvert. Driver også å forsker litt på muligheten for å få nettradio (dilla på neradio.se) i bilen via qtek 8310 Bilstereo er gøy! Har akurat bestilt meg nye subber også... 2stk Cerwin-Vega V-Max 12". Endret 12. september 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå