Gå til innhold

Skal ha ny telefon, satser høyt!

Z1Nk

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal omsider ha meg ny telefon, jeg har nå en sony ericsson w810i.

Nå tenkte jeg å gå over til Nokia.

Da tenkte jeg på Nokia N95.

Da spør jeg først, er det noe å satse på? forhold til alt dem sier som skal være så bra, kamera,gps,3g osv osv.

Og når det gjelder filmer, det er vel muligheter for å se en 700 mb film på den mobilden der så lenge han har minnekort for det?

Ja, jeg vet at gps'n er treig, men hvor treig+

Takk for alle svar jeg kan få. :)

Mvh Z1Nk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke satt noen lanserings dato, men leste på mac1 forumet at Smart Club vil få inn noen ganske snart. Men var litt uklart om dette er den amerikanske versionen.

Men det er nok verdt å vente litt, syns ihvertfall jeg.

9304683[/snapback]

men Nokia n95 er ikke noen mye dårligere enn iphone.?

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra w850i til N95, og jeg var litt fornøyd de første dagene. I ettertid har jeg derimot innsett at jeg aldri skal ha Nokia mer.

Her er litt av det som irriterer meg i ingen spesiell rekkefølge - Crappy "feel" på hele telefonen, og da mener jeg alt fra menyer til knapper og skyvedelen. Jeg syntes w850i var buggy, men det var før jeg prøvde Nokia N95. Out of memory hele tiden selv om du ikke har noe som helst oppe (iflg. den holde-meny-knappe-inne-menyen som skal vise programmer som kjører). Telefonen har ved et par anledninger rett og slett bare skrudd seg av, gjerne mens du leter etter trådløst nett. Når du skal sende meldinger så får du ikke sånn kjappvalg å kunne velge en av de to-tre forrige du sendte til, nei du må inn i adresseboken og lete deg frem hver gang (har på plussiden lært meg en del nummere etterhvert siden jeg ikke orker adresseboken hver gang). Galleriet er drittregt å åpne og browse, samme er kameraet å starte. Slideren er alt for løs, åpner seg i lomma hele tiden - samme med kameralinsen tro det eller ei. BATTERIET - herregud for et ræva batteri - skru av alt av wireless, bluetooth, ikke høre musikk og ikke bruke gps osv, og du må fremdeles lade den hver eneste kveld. PC programvaren synes jeg er bloatware, alt for mye som den skal legge i oppstarten og sånt. Klart det bare er å fjerne selv, men liker det ikke. Teit plassering av hodetelefonpluggen. Trodde ikke det skulle bli noe spesielt problem, men det har vist seg være veldig upraktisk. Skal du legge inn nye kart til GPSen tar det timesvis. Bilder og filmer bli korrupte av og til, spesielt noen ganger når jeg har merket meg at menyene er sluggish før man tar bilde, så ikke minnekortfeil mao.

Det er sikkert mye mer jeg kunne skrevet, men kommer ikke på noe mer i slengen.

På plussiden kan det sies at kameraet er beste mobilkamera jeg har hatt og samme med video. Det fungerer faktisk å bruke på ferie om man ikke er kravstor og den ikke gjør de korrupte. Liker å synce mot outlook, men dette kan vel flere mobiler :p

Det høres kanskje ut som min mobil er ødelagt, men tror ikke det. Har kjørt firmware update, og har prøvd en kompis sin, og den er likedan på mye av det.

Lenke til kommentar

Jeg har også W810i, eller det vil si jeg hadde før jeg mistet den.. var ganske fornøyd med den, og tror derfor at jeg vil holde meg til Sony Ericcson.. I løpet av 3 kvartal(det vil si nå i høst) kommer SE K850i, jeg har sett litt på den, og det virker som om den er mer enn god nok.

Den har 5 Megapixler kamera, den har det du trenger av spesifikasjoner (hvis du ikke MÅ ha GPS da), pluss den ser vedlig bra ut (stil). Det eneste jeg er litt skeptisk til er touch-knappen/knappene som man bruker til å bla seg gjennom menyer og sånn med.. men det virker som om det skal funka... mannen på YouTube sa iallefall det =P. Pris: rundt 4000kr uten abn.

Jeg ville iallefall valgt den, og kommer nok tilå gjøre det og :p.

Håper det hjalp

Lenke til kommentar

Di to nye walkman mobilene SE skal komme med, den ene rød den andre piano svart, har i følge svenske mobil bladet høyere pris enn det... Mener den røde(kan det være w950i??) 5200 og den andre borti 6000...

Så kan tenke meg det nye kamera monsteret dems vil koste noe sånnt og

Lenke til kommentar

N95 - Glemte å nevne at GPSen har utrolig dårlig grensesnitt og må betale for å få ordentlig navigering og ikke bare rute og hvor du er. Den er også så treg at det egentlig bare er å glemme å bruke den, spesielt hvis det er noen høye hus rundt deg. I tillegg - når du skal bruke den så er det gjerne litt utpå dagen og batteriet er halvtomt allerede etter å ha sendt to-tre sms'er, så går batteriet tomt med en gang.

Lenke til kommentar
Hei

Da spør jeg først, er det noe å satse på? forhold til alt dem sier som skal være så bra, kamera,gps,3g osv osv.

Og når det gjelder filmer, det er vel muligheter for å se en 700 mb film på den mobilden der så lenge han har minnekort for det?

Mvh Z1Nk

9304322[/snapback]

Hva med den nye Sony Ericsson P1i.

Den selges nå UTEN abb. til Kr. 3990,- inkl. Wayfinder Navi.

Det er Jæv..... billig spør du meg :D

Har alt du trenger, og mer til.

Får også topp tester over alt.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke satt noen lanserings dato, men leste på mac1 forumet at Smart Club vil få inn noen ganske snart. Men var litt uklart om dette er den amerikanske versionen.

Men det er nok verdt å vente litt, syns ihvertfall jeg.

9304683[/snapback]

Den amerikanske er jo låst så den kan jo ikke brukes her. (kun en ulovlig måte å få den til å fungere og den krever en del som de fleste ikke får tak i)

Den norske versjonen kommer neppe i 2007. ;)

Lenke til kommentar
Hei

Mvh Z1Nk

9304322[/snapback]

9327778[/snapback]

Turnoff er at det tar 10 sekunder å få opp skjermen for å skrive meldinger.. Det er ganske uakseptabelt

Lenke til kommentar
Hei

Mvh Z1Nk

9304322[/snapback]

9327778[/snapback]

Turnoff er at det tar 10 sekunder å få opp skjermen for å skrive meldinger.. Det er ganske uakseptabelt

9333395[/snapback]

Da må det være noe feil. Selv min gamle P990i brukte max 7 sek. ved første oppstart, og 3 sek. senere ved bruk av hurtigsymbolet på standby skjermen.

SE-P1i er vesentlig raskere enn min P990i.

Når den i tillegg selges på elkjop.no for kr. 3990,- INKL Wayfinder Navi og Gps er det et røverkjøp. :yes:

Spesielt sett i relasjon til konkurrentene den kan sammenlignes med.

Lenke til kommentar

Tatt fra dingz.no

http://dingz.no/php/art.php?id=391879

Hvis meldings-applikasjonen ikke kjører i bakgrunnen tar den hele ti sekunder å starte opp. Det er overraskende lenge, og selv når applikasjonen allerede er aktiv, og du velger "ny SMS", tar det rundt fem-seks sekunder før du kan begynne å skrive meldingen. Det høres kanskje ikke mye ut, men tatt i betraktning at det å sende en melding er en av de mest trivielle tingene en gjør med en mobiltelefon, burde ikke ventetiden være såpass markant.

Uansett så er 4 sekunder også alt for mye.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener du skal vente å kjøpe den nye N95 8 gb i stedet. Den er mye raskere, bedre software og 8 gb som du kan mest sansynlig lagre filmer på. Kanskje 1 gb opprativsystem og 1 gb forhåndsinnstallerte kart :p

Man vet aldri !

Dette er mitt tips , vent på N95 8 Gb eller SE W960i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...