Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Nå er det vel spillerne selv som til syvende og sist velger selv, er det ikke? Henry gikk med Wengers velsignelse, Hleb tror jeg Wenger var glad for å bli kvitt, til en god pris, Fabregas lå i kortene 2 år i forveien, og Song vet vi ikke alle omstendigheter rundt ennå. Barca er nå uansett ikke så mye "drittunger" som spillerne som velger å gå dit er, i så fall, etter min mening. De stjeler heller ikke, de betaler. I fotball er det et temmelig fritt marked, og makten er til slutt hos de enkelte spillerne.

At Barca har hentet flere spillere fra Arsenal enn omvendt, er vel også temmelig lett å forstå - Barca er en større og mer attraktiv klubb enn Arsenal, enten vi liker å innrømme det eller ei.

Jeg er ingen tilhenger av denne sutringen når spillere velger å flytte på seg. Tiden da spillere var i en og samme egen favorittklubb gjennom hele karrieren, er definitvt long gone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Men penger har også gjort fotballen mye større og bedre sportslig enn den noen gang har vært. Og der er vi som betaler, så skylden for pengestyret i fotballen ligger først og fremst hos oss som frivillig velger å betale for varen. Hvis vi ikke liker det, så får vi la være å betale da.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hvordan er det supportere sin skyld at Abramovich, Mansour og Qatar Investment Authority spytter inn flere milliarder i klubbene de eier og fucker markedet for vanlige klubber, uten profitt? Dersom supportere slutter å kjøpe kampbilletter, tv-kanaler og supportereffekter vil dette skade de vanlige klubbene langt mer enn det vil skade oligarkene og sjeikene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hmm .... hvor er protestene fra supporterne når sjeikene handler spillere til absurde summer? Eller for å si det sånn: hadde det blitt mange protester fra den jevne Arsenal-supporter, dersom en sjeik hadde kommet med trillebårlass med penger og kjøpt inn spillere på aller øverste hylle? Jeg tror ikke det. Vi skal passe oss for å bli for dobbeltmoralske.

Lenke til kommentar

Jeg er stolt av klubben slik den drives idag og verdsetter at vi faktisk klarer å holde oss topp 4 slik klubben drives. Alle snakker om 7 trofeløse år, men det er klart dette blir vanskeligere når andre klubber har fått "kunstig" vitaminsprøytning i mange år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe .... jeg vil jo ikke beskylde deg for å lyve, Martin, men jeg sier det sånn, jeg tror deg når jeg får se det ;) Hvis en sjeik kommer fra Emiratene og kjøper aksjemajoritet i Arsenal - og det er slett ikke utenkelig - da skifter du altså klubb? Eller kommer du til å rope ut dine protester når han kjøper Messi, Ronaldo etc, og nekter å betale en eneste pence? Kanskje du faktisk vil det, men jeg tror det store flertallet av Gooners ville være med på gamet, jeg. Jeg skjønner hvor du vil, og jeg er forsåvidt enig - det ville være synd for en klubb som Arsenal dersom det skulle gå slik - men jeg er redd vi blir i mindretall, Martin.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Skifte klubb? Det gjør man ikke. Men jeg kommer definitivt ikke til å juble over 700 millioners kjøp fra sjeik fra langtvekkistan. Det er ødeleggende på fotballen, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kommer til å juble over noe sånt i min klubb.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, bra. Men jeg tror altså ikke at villigheten blant supporterne til å bruke penger ville bli noe mindre - tvert i mot.

Det er på høy tid med reguleringer av pengebruken, i første rekke fra FIFA og UEFA, men det vil kanskje også behøves reguleringer på EU-nivå, og man blir kanskje nødt til å særregulere fotballen enda mer i forhold til det frie arbeidsmarkedet. Denslags er politisk meget kontroversielt i disse dager. Eneste andre alternativ er at vi fotballfolket som gruppe sier stopp, vi vil ikke være med på dette lenger, og nekter å betale for TV, biletter, drakter osv. Da ville sjeikenes og oligarkenes private lekegrinder snart bli veldig veldig kostbart for dem ... de har ikke ubegrensede midler de heller, tross alt.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Spend som fucking money"-trenden som har vært de siste åra er jo en indikator på det.

Tja, den trenden har vel mer vært på at vi "kun" har hentet spillere som skal slå igjennom om 3-4-5 år (forhåpentligvis), selv når vi har vært 4-5-6-7 år uten et trofee. Å bruke £15m på en klassespiller som fks. Cazorla i år, syns jeg ikke er noe problem. Det er penger vi har tjent på ærlig måte, og ikke noe £40m overgang med hjelp fra en riking fra østen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke thomit er helt på jordet. Du skal ikke se bort i fra at mange (både her og ellers) ville ha ønska en sjeik med løs lommebok velkommen. "Spend som fucking money"-trenden som har vært de siste åra er jo en indikator på det.

Nå regner jeg med det er litt forskjell på å bruke penger vi har i klubben, og det å kunne betale astronomiske summer med sjeikpenger for å bygge et "super-lag".

For slik jeg har oppfattet "spend some fucking money" har vel det gått mer på å bruke midler klubben har tilgjengelig.

Men, selvfølgelig vil det være mennesker som kun vil ha trofeer koste hva det koste vil. Mitt inntrykk er dog at Arsenal supportere flest er veldig stolte av hvordan klubben drives i en tid der flere og flere klubber blir pengedopet til det ugjenkjennelige..

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke thomit er helt på jordet. Du skal ikke se bort i fra at mange (både her og ellers) ville ha ønska en sjeik med løs lommebok velkommen. "Spend som fucking money"-trenden som har vært de siste åra er jo en indikator på det.

Nå regner jeg med det er litt forskjell på å bruke penger vi har i klubben, og det å kunne betale astronomiske summer med sjeikpenger for å bygge et "super-lag".

For slik jeg har oppfattet "spend some fucking money" har vel det gått mer på å bruke midler klubben har tilgjengelig.

Men, selvfølgelig vil det være mennesker som kun vil ha trofeer koste hva det koste vil, men mitt inntrykk er at Arsenal supportere flest er veldig stolte av hvordan klubben drives i en tid der flere og flere klubber blir pengedopet til det ugjenkjennelige..

ja, det er de (vi). Men jeg er nå ikke overbevist om at Arsenal-supportere er noe særlig annerledes enn f.eks Man City-supporterne er, eller var. Sikkert mange der i gården også som var stolte over at klubben deres ikke var som Chelsea ... men nå? Hvor mange City-supportere tror dere det er som vil tilbake til tiden før sjeiken? Jeg har ikke noe tall å støtte meg til her, men jeg kan tippe: Et lite mindretall. Den som mener at flertallet av Arsenal-supportere innehar noen mer høyverdig etikk, tror jeg er temmelig naiv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

ja, det er de (vi). Men jeg er nå ikke overbevist om at Arsenal-supportere er noe særlig annerledes enn f.eks Man City-supporterne er, eller var. Sikkert mange der i gården også som var stolte over at klubben deres ikke var som Chelsea ... men nå? Hvor mange City-supportere tror dere det er som vil tilbake til tiden før sjeiken? Jeg har ikke noe tall å støtte meg til her, men jeg kan tippe: Et lite mindretall. Den som mener at flertallet av Arsenal-supportere innehar noen mer høyverdig etikk, tror jeg er temmelig naiv.

Arsenal har en noe annen historie enn f.eks "lillebror" i Manchester, men jeg vet jo selvsagt ikke hva alle millionene av Arsenal fans måtte mene verden over.

Mitt inntrykk blandt de jeg snakker med, og hva jeg leser så virker fansen å ha et ganske klart syn på at vi skal slå tilbake på "våres måte", og ikke ved å ty til en pengegalopp av dimensjoner.

Men statistisk har vi vel begge rett når man ser hvor stor fanskare klubbene har rundt omkring.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva de mener nå, og hva de mener når en sjeik har kjøpt Arsenal, begynt å bruke penger, og de ser resultatene - det er noe helt annet. Særlig blant de som skriker mest etter trofeer - mindre blant oss som mest er opptatt av vakker fotball, og ikke er så nøye med sølvpuss ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...