Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Sir Rednose mener alvor mht RvP, ifølge Manchester Evening News.

 

20 millioner pund for en 29-åring, med liten tid igjen av kontrakten, som ønsker seg bort, og som har en historie full av skadeavbrekk ... jeg synes det er en god deal jeg. Jeg har litt på følelsen at forrige sesong var den eneste som RvP noen gang vil ha gjennomført som helt skadefri og i topp form, så ... god tur, Robin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sir Rednose mener alvor mht RvP, ifølge Manchester Evening News.

 

20 millioner pund for en 29-åring, med liten tid igjen av kontrakten, som ønsker seg bort, og som har en historie full av skadeavbrekk ... jeg synes det er en god deal jeg. Jeg har litt på følelsen at forrige sesong var den eneste som RvP noen gang vil ha gjennomført som helt skadefri og i topp form, så ... god tur, Robin.

 

Er litt synd å si det, med tanke på at han var klart vår beste spiller og kaptein forrige sesong, men jeg støtter salget. Jeg har egentlig ikke tro på at han han levere en så god sesong igjen. Jeg er litt overrasket at Manchester United er villige til å by 20 millioner pund, om dette ryktet stemmer.

Lenke til kommentar

Vel, som man kan lese fra mange kilder på nettet nå, så er det ikke mange som tror at Juventus har penger til kjøp + lønn av RvP. De er avhengige av å bli kvitt en del spillere først. Så Arsenal har kanskje ikke så mye valg, hvis de vil ha igjen noen penger for RvP i det hele tatt. I januarvinduet så vil vel verdien hans allerede være halvert, og da er det bare 6 mndr igjen til han går helt gratis, til hvem han vil. Er det bedre?

 

Det er 3 uker igjen av dette vinduet, og Arsenal bør slå til hvis de får gode og sikre penger, uansett hvem kjøper er. Hvis ikke RvP skriver ny kontrakt med Arsenal umiddelbart, så kommer det neppe til å skje noen gang.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Enig med deg thomit. La ham gå. Dessuten, RvP er god, men United har nok gode spisser. Han vil ikke være i nærheten av like viktig for dem som han var for oss forrige sesong. Med tanke på rivaliseringa, så tenker jeg det er bedre at United kjøper RvP enn at de bruker penga på en midtbanespiller.

Lenke til kommentar

Aller helst skulle jeg vel sett at vi hadde råd til å sette han på benken neste sesong og la han tenke på sine ytringer om ambisjoner og hvordan klubben drives, og så kan ha gå til hvem han ønsker etter det.

Men man kan ikke få i pose og sekk desverre, og selvsagt ser jeg jo problemstilling du legger frem thomit. Men det endrer jo ikke det faktum at jeg håper virkelig han ikke blir solgt til en PL konkurent.

 

Er jo som skrevet i stjernene at selv om han får en dårlig sesong i f.eks United vil han storspille mot oss, og selvsagt score det avgjørende målet. Bare for å gni salt i såret..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Litt uenig i at United har nok gode spisser. Rooney er selvsagt verdensklasse, men han spiller jo ofte dypere i banen. Welbeck er ung og har potensiale, men han er langt fra toppnivå enda. Hernandez er en god supersub, men ikke et førstevalg gjennom en hel sesong. Berbatov er på vei ut.

 

De trenger et soleklart førstevalg til å spille foran Rooney på topp. RvP er vant til denne rollen fra Arsenal, og jeg tror han ville vært en perfekt signering for United. Welbeck scoret 9 mål på 30 apps i denne rollen, tenk hva van Persie ville utrettet i samme rolle. Redd for at han vinner dem ligaen hvis han går, så ser helst, som archongamer sier, at vi selger til utlandet selv om vi får litt mindre.

 

Og hvorfor tviler dere på at han vil få en like bra sesong i United? I hans første skadefrie sesong ble han toppscorer og kåret til årets spiller. Hva tilsier at han skal få en dårligere sesong nå dersom han holder seg skadefri?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ufattelig kinkig situasjon vi er i hvertfall. Man vil absolutt ikke selge sin beste spiller til Manchester United, men allikevel så er det snakk om mye mye penger hvis man ikke gjør det.

 

La oss si at van Persie ligger på £90,000 i uka. Da vil man altså i løpet av et år betale 90,000 * 52 = 4,680,000. Så plusser man det sammen med en overgangssum som er rundt £20M så er det altså snakk om å "tape" rundt 25 millioner pund.

 

Er det verdt det? Man vet jo aldri. Van Persie kan være forskjellen på en ligatittel. For Arsenal sin sportslige suksess så er det å beholde van Persie i laget i et år til fremfor å selge han til United hvis vi er interesserte i å vinne noe. Dog.. når man ser på helheten så er det vel egentlig bare et skikkelig realistisk valg her dessverre. Og det blir å selge van Persie hvis han ikke har lyst til å være i klubben lenger.

Lenke til kommentar

Det har vært to overgangsmål for Arsenal de siste ukene. En av dem, Santi Cazorla, er på plass. Nå er det neste mann Wenger jakter på, skal vi tro ryktene - og der er tidligere nevnte Nuri Sahin.

Den tidligere Borussia Dortmund spilleren har mislyktes i å finne en plass på Real Madrids midtbane, og dette har fått oppmerksomhet av Wenger. Han skal ha tatt kontakt forrige uke angående en låneavtale den kommende sesongen, om vi skal tro ryktene. Franskmannen har også snakket med spilleren selv, og Sahin vil til Nord-London for å spille fotball på verdens fineste gressmatte. Metro melder i dag at denne avtalen kan drøye.

 

Arsenal har vært opptatte de siste dagene med overgangen til Cazorla, og i mens har flere klubber fått opp øynene når det kommer til Sahins situasjon. Manchester United, Liverpool, Galatasaray og Besiktas skal alle være interesserte i playmakeren. Likevel holder Wenger fast i håpet om at overgangen skal gå igjennom.

 

Det som nå kan spolere hele transfern er at Real Madrid krever nokså mye kronasjer for et lån, og i tillegg vil Arsenal ha en klausul i kontrakten som gjør at Sahin kan kjøpes løs om ett år - om låneoppholdet skulle være en suksess. Real Madrid har senere sagt at de kan gå litt lavere på låneprisen, men noen kjøpklausul blir ikke å finne. Det eneste de kan gi er en garanti på at Arsenal står øverst på listen om 23-åringen skulle selges i framtiden, melder Metro.

 

Nuri Sahin har fem år igjen av kontrakten med Los Blancos.

 

Håper han velger oss fremfor United, Liverpool, Galatasary og Besiktas.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke den mest troverdige kilden ifølge enkelte Man Utd fans. De bommet vel også på Lucas Moura.

 

Men viss det er noe i det og RvP går til Man Utd, blir han tidenes Judas i mine øyner. Eg klarer ikke å se for meg at han skal gå dit ..

 

Det eneste som kan toppe det er hvis han forsvinner til Tottenham. Manchester United er ille.. virkelig ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...