Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Signerer Arsenal Cazorla og evt. Sahin betyr det at 1-2 non-homegrown spillere må ut. Hvem tror dere det blir?

 

Wenger sa jo at Squillaci, Park og Bendtner alle sammen kom til å forsvinne. Samtidig som at Arshavin fortsatt var i limbo.

 

Vi har "god" plass. ;)

Bendtner er homegrown så han går ikke på 17-manns kvoten. Men hvis det er som du sier og vi får kvittet oss med både Squillaci og Park er det plass til Sahin. Hvis ikke er det jo også mulig å utelate Squillaci fra troppen, men ugunstig med tanke på at han fortsatt vil stå på lønningslista.

Lenke til kommentar

Signerer Arsenal Cazorla og evt. Sahin betyr det at 1-2 non-homegrown spillere må ut. Hvem tror dere det blir?

 

Wenger sa jo at Squillaci, Park og Bendtner alle sammen kom til å forsvinne. Samtidig som at Arshavin fortsatt var i limbo.

 

Vi har "god" plass. ;)

Bendtner er homegrown så han går ikke på 17-manns kvoten. Men hvis det er som du sier og vi får kvittet oss med både Squillaci og Park er det plass til Sahin. Hvis ikke er det jo også mulig å utelate Squillaci fra troppen, men ugunstig med tanke på at han fortsatt vil stå på lønningslista.

 

Han går fortsatt inn på den kvoten jo. Er bare U21 spillere som ikke trenger å registreres. :)

Lenke til kommentar

Han går fortsatt inn på den kvoten jo. Er bare U21 spillere som ikke trenger å registreres.

Homegrown-kvoten = 8 spillere over 21.

Non-homegrown-kvoten = 17 spillere over 21.

Altså Bendtner går på 8-mannskvoten, og har dermed ingenting å si for eventuelle nye overganger over 21 år (Sahin, Cazorla). Ikke meningen å være vanskelig, men mener det er sånn det fungerer :)

 

ønsket ikke djourou seg vekk da om jeg ikke tar feil? bytter han gjerne med van der wiel

Var noen rykter om det, men såvidt jeg husker avkreftet Dj det hele ganske raskt.

 

@van der Wiel: tviler egentlig litt på dette ryktet, med tanke på at Sagna mest sannsynlig er tilbake snart, og Jenkinson ble brukt som backup ifjor. Han vil vel også koste litt (ryktes om £7m), og tror ikke Wenger bruker så mye på en backup når Jenkinson erstatter Sagna på lang sikt.

Endret av jlf
Lenke til kommentar

@jlf: Hvis det er noe i dette ryktet, så tror jeg neppe van der Wiel blir betraktet som en backup. Han er nok mer en direkte utfordrer til Sagna på høyrebackplass (det har Sagna bare godt av), samt at han kan steppe inn dersom en av venstrebackene får en skade ... eller de ikke presterer. Jenkinson, Djourou, Coquelin ble brukt på høyreback, strengt talt bare fordi det ikke var noen andre å bruke. Jenkinson har lenge igjen før han er i Sagna/v.d. Wiel-klasse - om han noen gang kommer dit.

 

Alle klubber over et visst nivå, streber etter å ha minst 2 omtrent likeverdige spillere på hver plass. Et eventuellt kjøp av v.d. Wiel må nok sees i lys av dette, tror jeg. Ikke tror jeg v.d. Wiel vil komme heller, dersom han bare blir en forespeilet en backup-rolle.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Alle klubber over et visst nivå, streber etter å ha minst 2 omtrent likeverdige spillere på hver plass. Et eventuellt kjøp av v.d. Wiel må nok sees i lys av dette, tror jeg. Ikke tror jeg v.d. Wiel vil komme heller, dersom han bare blir en forespeilet en backup-rolle.

 

...og det for en spiller som presterer meget jevnt, og ikke sliter med småskader annenhver uke. Jeg tror fort Wenger kan starte med Kos på høyrebacken. Når er Sagna tilbake?

Lenke til kommentar

@thomit: i mine øyne er det ikke vits å splashe cash på en høyreback når vi har Sagna, som har vært en av de mest stabile spillerne våre gjennom flere år. Litt over 30 apps i gjennomsnitt per sesong, så han er sjeldent skadet, og er såpass god og rutinert at jeg ikke kan se for meg at van der Wiel bli valgt fremfor ham. Dermed vil sistnevnte fungere som backup. Kan tro på dette ryktet hvis det kommer frem at Sagna har hatt et setback og blir lenge ute.

 

I tillegg mener jeg det er andre posisjoner som burde prioriteres med tanke på forsterkninger. Men men, dette er bare min mening. Vi får vente å se hva som skjer :)

 

Når er Sagna tilbake?

Arsenal.com: "Speaking on July 21, Arsene Wenger said: “He is doing very well. There are no problems there. But it will be the end of August for him.”"

 

Klarer oss med Jenk/Coq/Yennaris, eller evt. Kos som du sier, inntil Sagna er tilbake.

 

E;

http://www.youtube.com/watch?v=LUr9VkNrM1s&feature=player_embedded

 

Kan umulig være lenge igjen til Sagna kan spille når han kan gjøre dette :p

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Husk at Sagna kun har 1-2 år igjen på toppnivå. En yngre høyreback som kan ta over i 2013 ville vært på sin plass å få inn snart.

 

Spørsmålet er vel også hva slags nivå han er tilbake på når han returnerer fra skade. Mistet en god del fart etter det første bruddet og klarte ikke helt å tilvenne seg til at han var hakket tregere (dog fortsatt utrolig god mesteparten av tiden), men hvis han nå har mistet enda litt mer fart så må han klare å tilpasse seg og endre spillestilen sin litt. Og i så fall mister vi en viktig offensiv spiller i Sagna som stadig skaper overtall når han overlapper fra back posisjonen sin. Han må i så fall bli langt mer reservert i måten han gjør dette på. Dog er det kanskje ikke så dumt mtp. hvor ofte Gibbs, Song, Arteta og Vermaelen forlater posisjonene sine.

 

Når det gjelder van der Wiel så har han holdt et dårlig nivå helt siden VM 2010. En god del skadet og lite vilje og innsats for både klubb og land. De fysiske og tekniske kvalitetene er der helt klart og det ville jo også vært et typisk Wenger kjøp mtp. at han "hopper" inn når andre lag kanskje har mistet interessen litt og henter han på billigsalg.

Lenke til kommentar

Det er fantastisk å se at laget får forsterkninger av klasse i dette overgangsvinduet. Det viser bare at Wenger var fult klar over at fjorårets overgangsvindu ble en katastrofe slik det utartet seg i slutten av vinduet og gjør ordentlig tiltak for at dette ikke skal hende dette vinduet. Selv om jeg ble positivt overrasket over noen av de siste signeringene han gjorde, noe som reddet sesongen, som Bønna og Arteta. Slik seriestarten utviklet seg for arsenal i fjor, er jeg også meget fornøyd med fjorårets sesong. Med de nye signeriengene tror jeg også vi kan klatre på tabellen i år. Jeg har troen på topp 3 den kommende sesongen, spesielt om vi klarer å hente Nuri Sahin på lån. Jeg føler Wenger gjør en god innsats med og hente gode spillere for en riktig penge, og jeg sliter med og komme på managere som kunne holdt Arsenal i samme posisjon med de begrensede ressursene Arsenal har i forhold til klubbene rundt oss på tabellen.

Lenke til kommentar

Flere detaljer

 

Forøvrig helt enig med Benbjo: Sagna begynner å dra på årene, og jeg stoler ikke på at Jenkinson blir mannen som skal overta. Derfor synes jeg navnet v.d. Wiel er spennende nyheter. Dårlig form siste sesong? Mulig det ... men jeg husker et par andre som Wenger hentet etter et par dårlige sesonger i andre klubber. Henry, Bergkamp, anyone?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...