Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inntil RvP forlenger kontrakten sin, er han et avsluttet Arsenal-kapittel, for min del. Slik det er akkurat nå, bør han bare få fungere som backup for Giroud, hvis han fremdeles er her når sesongen starter.

 

Men - hvis han snur, og tegner ny kontrakt, er jeg villig til å være med på at hans kontraktnekt faktisk har vært et genialt trekk. Det har tvunget Arsenal og Wenger å hente inn klassespillere. Jeg er dog slett ikke sikker på at det var akkurat dette som egentlig var RvP's hensikt - men det spiller liten rolle, i så fall. Hvis det viser seg at RvP nå er fornøyd med "ambisjonene" til Arsenal, og skriver ny kontrakt, så er jeg også fornøyd.

 

Hvis vi også får tak i Sahin, om enn bare på lån, er jeg ikke veldig bekymret for kvaliteten eller dekningen på kommende sesongs lag, tvert i mot. Unntaket for min del er fremdeles høyre og venstreback. Høyre = der mangler det adekvat dekning for Sagna. Venstre = der mangler det både kvalitet og dekning, etter min mening.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Wenger lukter på Ajax' Gregory van der Wiel. Offensiv back som kan spille begge sider. Akkurat det vi trenger. Hvis Cazorla og Sahin går i boks + van der Wiel, er jeg veldig fornøyd med forsterkningene til 1.stelaget. Men samtidig er det jo et knippe ungdommer som også er i kikkerten, som M'biaye Niang, Luke Shaw, Carlos Fierro ... den samlede kjøpesummen hvis alle disse går i boks (inkludert Podolski og Giroud), er mindre enn hva enkelte av konkurrentene er villig til å bruke på 1 spiller.

Jeg har absolutt ingenting å utsette på styrets bruk av penger, eller Wengers innkjøpspolitikk.

 

Edit: Squillaci, Bendtner og Arshavin har veldig god lønn, særlig sistnevnte. Det kan vise seg vanskelig å bli kvitt dem, og i hvertfall ser jeg for meg billigsalg, eller fri overgang. Da spørs det bare om disse foretrekker å spille fotball, eller om de er fornøyde med å sitte på benk/tribune og håve inn penger. Det er neppe noen klubber som vil være villige til å matche lønnen deres, eller betale noe særlig for å kjøpe dem.

 

Forresten - jeg ser at både Malaga og Real Madrid spiller treningskamper (opptak) på TV2 PL i natt - noen som vet om Cazorla/Sahin spiller?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...