Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4/4?

Arsenal fixtures:

Chelsea(H)

Stoke(A)

Norwich(H)

WBA(A)

 

Tottenham fixtures:

QPR(A)

Blackburn(H)

Bolton(A)

Aston Villa(A)

Fulham(H)

 

Newcastle fixtures:

Stoke(H)

Wigan(A)

Chelsea(A)

City(H)

Everton(A)

 

Chelsea fixtures:

Arsenal(A)

QPR(A)

Newcastle(H)

Liverpool(A)

Blackburn(A)

 

Alle lag har mange potensiale poengtap, og jeg tipper alle 4 går på poengtap. Vi trenger ikke 4/4. Vinner vi mot Chelsea er mye gjort for å sikre topp4 i det minste mtp Spurs sin form. Newcastle og Chelsea vil jeg si har vanskeligst program igjen og selv om vi taper mot Chelsea vil vi fremdeles være 2 poeng forran nærmeste lag, selv med 1 kamp mer spilt og ingenting er bankers i denne ligaen. Så nei, vi trenger ikke 4/4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som i tillegg såg enkelt ut på papiret vil bli 5 svært utfordrende kamper for oss (Spurs) siden 4 av lagene er direkte involvert i nedryksstriden og den siste er et London-derby. Vi vet jo alle hva som skjer dersom Spurs må avgjøre kampen om CL-kvalikk mot et London-lag ...

Lenke til kommentar

Sitter og leker meg litt på http://news.bbc.co.u...tor/default.stm

 

Taper vi mot Chelsea på lørdag må vi høyst sannsynlig vinne de 3 siste. Klarer vi uavgjort kan vi faktisk tape mot Stoke, spille U med WBA og vinne mot Norwich og fremdeles klare 4. plassen. Dette krever dog at Chelsea taper poeng mot Liverpool eller Newcastle og at NC taper poeng mot Everton eller City.

 

Dersom NC slår Chelsea så er vi avhengig av Tottenham gjør det dårlig. Er litt usikker på Tottenham. På papiret skal de vinne sine 5 siste enkelt, men de er i ganske dårlig form. Dog kan den vel ikke vare evig?

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hvem som skal ta Arteta sin plass på midtbanen.

 

Det mest åpenbare er Ramsey, men gutten har fått alt for mye ansvar og press på seg denne sesongen, og har ikke maktet å leve opp til forventningene.

 

Mange vil sikkert ha på Ox. Men skal Rosicky ta Arteta sin plass eller skal Ox ta Arteta sin plass? Om Ox skal ta Arteta sin plass må han i så fall være mye mer disiplinert og holde mer tilbake enn hva han er vant til. Stormer han i angrep slik jeg tror han vil, er vi helt avhengige av at Song virkelig holder seg til sine defensive oppgaver i denne kampen. En stor utfordring der også-

 

Flytte Vermaelen opp på midten. Jeg liker denne tanken best. Han er god med ballen, kan åpenbart vinne ballen på midten og bidra offensivt. Problemet her er at vi da får et stopperpar bestående av Koscielny og Djourou, noe som gir god grunn til alt for høy puls både før og under kamp.

 

Stor sannsynlighet for at jeg ikke får sett kampen dessverre, men jeg tror Chelsea vil ha mye fokus på returkampen mot Barca. Jeg er nesten sikker på at noen blir spart. Kan bli en liten fordel til oss.

Lenke til kommentar

Ser på det som rimelig usannsynlig at Diaby starter. Han har vært ute nesten hele sesongen og er ikke match fit. Ville vært idioti å starte ham her synes jeg.

 

Kan også garantere at Ox ikke starter. Hvertfall ikke på midten.

 

Wenger har klokketro på Ramsey og sa vel seneste sist uke at han har vært enorm denne sesongen.

 

Midtbanen blir garantert

Ramsey - Song

Rosicky

Lenke til kommentar

Dere har sikkert fått det med dere, men Cabaye oppfordrer Hazard til å dra til Arsenal i sommer.

 

Så det og likte det. +1 til Cabaye der. Dessverre så blir Hazard altfor dyr i forhold til hva Wenger bruker på spillere så det kommer nok ikke til å skje at han plutselig bruker tett oppunder 300 millioner kroner på Hazard. Sjansen er hvertfall minimal :p

 

Når det gjelder valget av erstatter for Arteta så ville mitt soleklare førstevalg vært Francis Coquelin, men han er jo fortsatt skadet så det er vel ikke et valg lenger. Dermed står det mellom Ramsey og Chamberlain. Personlig ville jeg gått for Chamberlain i den offensive rollen og latt Rosicky falle litt dypere, men kjenner man Wenger rett så kommer dette ikke til å skje såfremt ikke Ramsey blir skadet eller noe.

 

Dermed blir midtbanen garantert bestående av Song, Ramsey og Rosicky. Kan noen nevne det svakeste leddet her? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...