Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, hvis formduppen skyldes at han skjønner at han må ta et valg snart er det overhodet ikke positivt. Depresjonen i spillergruppa etter Fabregas og Nasri-exiten, ga oss den dårligste seriestarten på lang lang tid. Tilstandene var kritiske, og spillerne ønsket seg vekk, hvilket ble reflektert ganske godt i starten av sesongen. Hvis Walcott og van Persie drar blir det garantert en ny knekk og jeg frykter et lag som svever midt på tabellen Med andre ord; vi er avhengie av nye spillere og lukrative kontrakter med spillerne vi allerede har, for å slå tilbake neste år. Dette er selvsagt bare tanker, og det er mulig van Persie ønsker å fortsette, men akkurat nå viser det seg verken på banen eller på papiret, derfor er det grunn til spørsmål.

 

Tja, jeg synes ikke vi har vært så dårlig med RvP ute av form de siste 6-7 kampene? Walcott gir jeg blanke i. Har aldri hatt tro på ham. Alle spådde laget nedenom og hjem uten Fabregas og Nasri, men vi har klart oss ganske bra, har vi ikke?

Lenke til kommentar
Tja, jeg synes ikke vi har vært så dårlig med RvP ute av form de siste 6-7 kampene? Walcott gir jeg blanke i. Har aldri hatt tro på ham. Alle spådde laget nedenom og hjem uten Fabregas og Nasri, men vi har klart oss ganske bra, har vi ikke?

 

Vi har vært greie, men det er fortsatt en god del spørsmålstegn til prestasjonene i sesongstarten, januar til februar og så og si alle kamper mot bunnlag. Kampene mot topplagene (sett bortifra Liverpool i sesongstarten og Manchester United) har generelt sett vært temmelig bra, men savnet av å ha spillere i bakhånd som kan komme inn og gjøre en god jobb mangler fortsatt. Chamakh, Park, Ramsey o.l. er rett og slett ikke spesielt gode alternativer på benken engang.

 

Mister vi van Persie så må vi få inn en spiss i verdensklasse samt en offensiv midtbanespiller av høy kvalitet. Hadde heller ikke sagt nei til et soleklart førstevalg på venstrekanten..

Lenke til kommentar

Selv om Van persie blir trenger vi en spiss til av verdensklasse, for å tro Van Persie vil gjøre det til vane å bøtte inn mål som i år er rimelig urealistisk.

Vi kan heller ikke basere hele vår suksess på en spiller, spesiellt en med hans skadehistorie.

Jeg kan ikke verdsette høyt nok det Van Persie har betydd for oss i år, men jeg er tvilende på at han er stabil nok over flere sesonger til å bære Arsenal alene.

Walcott er ikke god nok til å være backup på spissplassen og ikke de andre vi har på benken heller, så ny spiss av klasse trengs sårt.

 

Det denne våren har bevist heldigvis er at Arsenal har flere som scorer, og at uansett hva som skjer med Van Persie er det ikke dommedag og slutt på all suksess om han velger å følge lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RvP følger neppe lommeboka. Om han forsvinner så er det for sportslig suksess. Det tror hvertfall jeg.

 

Vårt største problem synes jeg er midtbanen. Den er ikke stabil nok og er ikke kreativ nok. Savnet etter Cesc eller en lignende spiller som tørr i spille i bakrom er stort. Ramsey tørr ikke dette. Det går enten sidelengs eller mot kantene. Hvis dere tar en titt på kampen mot Wolves spesielt og følger med på Ramsey så vil dere se at minst en håndfull ganger hadde han mulighet til å sende gjennom RvP, Ox eller Walcott, men tok heller en runde rundt med ballen før han sendte den sidelengs/mot kanten eller mistet ballen.

 

Mot Wigan hadde han et litt annen rolle, men symptomene kunne sees der også.

Lenke til kommentar

Ramsey har ikke vært god nok for førstelaget på veldig lenge, og trenger å få tilbake selvtilliten og kreativiteten et annet sted før han blir hentet tilbake.

Men jeg vil berømme måten Arteta har kommet inn å gjort savnet etter Fabregas noe mindre. Ikke at Arteta har samme nivå som Cesc, men han har i hvertfall imponert meg stort og utrolig surt om han nå går glipp av sesonginnspurten. Vi har jevnt over en for tynn stall, spesiellt midtbanen og angrepet våres. i begge disse leddene bør det ryddes opp og handles om vi skal kunne ta enda et steg nærmere de på toppen.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Er vel ikkje tvil om at det her var det dårlegaste resultatet for Arsenals del. Chelsea stinn av sjølvtillitt no, og ein blir aldri like sliten av å vinne kampar som å tape dei.

 

På en annen side, hvis Barcelona hadde vunnet 3-0, noe de strengt tatt burde, kunne CFC gitt faen i returmatchen på Camp Nou og stilt med toppet lag i 90 minutter mot oss. Slik som ståa er nå så sent i sesongen, er det ikke umulig at Chelsea hviler et par spillere mot oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikkje tvil om at det her var det dårlegaste resultatet for Arsenals del. Chelsea stinn av sjølvtillitt no, og ein blir aldri like sliten av å vinne kampar som å tape dei.

 

På en annen side, hvis Barcelona hadde vunnet 3-0, noe de strengt tatt burde, kunne CFC gitt faen i returmatchen på Camp Nou og stilt med toppet lag i 90 minutter mot oss. Slik som ståa er nå så sent i sesongen, er det ikke umulig at Chelsea hviler et par spillere mot oss.

Tja den er vrien. Kampen mot oss kan være avgjørende for CL-spill neste år, med mindre de vinner finalen. Så spørs om de hviler spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror vi blir pisset på av et Chelsea i form og med sinnsyk selvtillit. Så ikke ut som de spilte seg sinnsykt slitne heller.

 

Vi mangler Arteta. En spiller vi ikke har vunnet et kamp uten denne sesongen.

Yes. Og spesielt uten en van Persie i form begynner det å se skummelt ut. Håper på Chamberlain fra start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...