Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått inntrykk av at det var Mertesacker som gjaldt eg. Var hvertfall det i United tråden for noen dager siden...

 

Og det var visst hele Arsenal gjengen enige om...

 

Majoriteten av Arsenal fans ser faktisk på Mertesacker som førstevalg og Koscielny/Vermaelen som en av makkerene hans. Grunnen er roen han har og måten han dirigerer de andre på. Heldigvis har Koscielny og Vermaelen partnerskapet tatt seg opp litt, men kontra Mertesacker så er det veldig mye sjansespill der fremfor taktikk.

Lenke til kommentar

Kan vel heller endre litt på den nå og si at "majoriteten så på Mertesacker som førstevalg" mtp. at Vermaelen ute på venstrebacken og i de kampene han fikk spille sentralt ikke holdt det sedvanlige nivået sitt. Står dog fortsatt for at Mertesacker er vår beste defensive midtstopper. Mange som blir blendet av målene han scorer og ofte ikke legger merke til feilposisjonering eller dårlig kommunikasjon på offside fellen blant annet.

 

Mertesacker - Vermaelen er hvertfall mitt førstevalg som stopperpar. En defensiv hjerne som styrer Vermaelen og holder igjen kontra en villbass i Koscielny (som har vært meget god) som sammen med Vermaelen til tider kan bli litt offensivt.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg blir/ble noget paff over å se noen skrive at de rangerer Mertesacker over Vermaelen. Mertesacker var en stor "skuffelse" for meg i forhold til navn og forventninger jeg hadde til han i starten av sesongen, men kanskje han har tatt seg opp (før skaden igjen). Får med meg det aller aller meste av PL, men har ikke sett noe cup av Arsenal bortsett fra CL denne sesongen. Kan jeg spørre hvilke kamper dere baserer meningene deres angående Mertesacker på fra denne sesongen?

 

Skal dog være enig i at Vermaelen også har tapt seg litt, med fler enkeltfeil enn jeg har sett av ham tidligere. Kanskje det er der det ligger.

 

Vermaelen på toppnivået fra første sesongen sin versus Mertesacker i denne da?

Lenke til kommentar

Det som har skuffet meg mest med Mertesacker er hvor dårlig han er i lufta.

 

I forhold til forventningene eller mener du virkelig at han er ræva? Offensivt har han ikke bidratt mye med luftstyrke, men defensivt har han da vært veldig bra. Forøvrig synes 1. Verm 2.Kos 3.Mert. Det nevnte jeg også i diskusjonen Jotun refererte til.

Lenke til kommentar

Det som har skuffet meg mest med Mertesacker er hvor dårlig han er i lufta.

 

I forhold til forventningene eller mener du virkelig at han er ræva? Offensivt har han ikke bidratt mye med luftstyrke, men defensivt har han da vært veldig bra. Forøvrig synes 1. Verm 2.Kos 3.Mert. Det nevnte jeg også i diskusjonen Jotun refererte til.

 

Nei, sier aldri i posten min at han er ræva. Mener at han er dårlig i lufta i forhold til høyden. Problemet er at han knapt hopper og har svak timing. Det er vel stort sett på våre cornere/frispark jeg har lagt merke til dette

Lenke til kommentar

Det som har skuffet meg mest med Mertesacker er hvor dårlig han er i lufta.

 

I forhold til forventningene eller mener du virkelig at han er ræva? Offensivt har han ikke bidratt mye med luftstyrke, men defensivt har han da vært veldig bra. Forøvrig synes 1. Verm 2.Kos 3.Mert. Det nevnte jeg også i diskusjonen Jotun refererte til.

Enig med Benbjo her. Spesielt på offensive dødballer er han etter min mening elendig i forhold til hva høyden hans skulle tilsi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...