Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg ser på Liverpool borte som en vanskelig kamp, men de pleier jo å spille over evne når de får topplag på besøk.

 

Er det ikke slik at hvis man vinner CL så er man automatisk kvalifisert til neste år?

 

Arsenal er vel det eneste laget som har vunnet på Anfield i år om jeg husker riktig? Så er ikke en veldig enkel kamp nei. De spiller som du sier vanligvis over evne mot topplag.

 

Stemmer det, allikevel har 57 % av kampene på Anfield endt uavgjort og 36 % har de vunnet selv (Everton, Newcastle, QPR, Wolves og Bolton)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg ser på Liverpool borte som en vanskelig kamp, men de pleier jo å spille over evne når de får topplag på besøk.

Både United og City har spilt 1-1 på Anfield denne sesongen. Likevel er ikke hjemmestatistikken til Pool veldig imponerende, 5-8-1 og bare 18 scoringer! Tipper dere stikker av med hvertfall ett poeng :)

Lenke til kommentar
@YoungGunsBlog

Wenger says he won't be very active in the transfer window. Also confirms Podolski has not had a medical with Arsenal.

Skjønte at 'med en gang det går bra' igjen, kom han til å komme med noe slikt. Tenker da på den første delen av quoten.

Endret av Tekk
Lenke til kommentar

Usikker på om jeg ser på Liverpool borte som en vanskelig kamp, men de pleier jo å spille over evne når de får topplag på besøk.

 

Er det ikke slik at hvis man vinner CL så er man automatisk kvalifisert til neste år?

 

Japp, og de tar plassen til dårligst plasserte i ligaen. Ergo, hvis Chelsea vinner CL og blir nr 5 eller dårligere i PL så vil nr 4 i ligaen få Europaliga istedet. Si denne hypotetiske tabellen med europaturneringen i parentes:

 

1. Man City (CL)

2. Man Utd (CL)

3. Arsenal (CL)

4. Tottenham (EL)

5. Chelsea (CL)

6. Newcastle (EL)

7. Liverpool (EL)

 

Og i tillegg må vi ta høyde for FA-cupen. Hvis finalen spilles mellom Chelsea/Bolton og Everton/Sunderland, vil Newcastle miste EL-plassen (altså at alle kombinasjoner og resultat av de 4 ovennevnte vil gjøre at Newcastle ikke får CL). Det samme også ved Bolton - Liverpool. I bunn og grunn er det egentlig bare en finale mellom Chelsea og Liverpool som vil føre til Europaliga-spill for Newcastle (forutsatt at tabellen ender som jeg har skissert over. Om Chelsea ikke vinner CL bytter de turnering med Tottenham). Hvis Chelsea ikke vinner CL kan dere bytte Chelsea med Tottenham over lagene i FA-cup-finale som fører til at Newcastle mister plassen, altså at det må være Tottenham - Liverpool i FA-cup-finalen.

 

Dette fordi vinneren av FA-cupen får en plass i EL med mindre de er kvalifisert til CL gjennom liga eller som turneringsvinner, og da går plassen til finaletaperen, med mindre disse er kvalifisert til CL gjennom liga eller som turneringsvinner. Liverpool har allerede en EL-plass som ligacupvinner.

 

Edit: Tenkte litt på det, og egentlig er det jo det samme om det blir Tottenham eller Chelsea som får CL-plassen. Altså må FA-cup-finalen være Tottenham/Chelsea - Liverpool for at Newcastle skal få EL (gitt at Newcastle holder seg på 6. plass og Liverpool på 7.)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
@YoungGunsBlog

Wenger says he won't be very active in the transfer window. Also confirms Podolski has not had a medical with Arsenal.

Skjønte at 'med en gang det går bra' igjen, kom han til å komme med noe slikt. Tenker da på den første delen av quoten.

 

Synes han går langt i å antyde at det kommer en eller flere og at disse er av et visst kaliber.

 

“We will not be a lot on the market, quantity-wise I mean. Quality-wise, certainly.

 

“But the [maximum] number of the squad is 25. We have many players out on loan and we will take a gamble if we find top, top quality of course.”

 

http://news.arseblog...medium=facebook

Lenke til kommentar
“We will not be a lot on the market, quantity-wise I mean. Quality-wise, certainly.

Det er vell noe sånt han går ut å sier hvert eneste år. Ikke for å være pessimist, men jeg vil gjerne se at det kommer inn kvalitetsspillere før jeg tror det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
@YoungGunsBlog

Wenger says he won't be very active in the transfer window. Also confirms Podolski has not had a medical with Arsenal.

Skjønte at 'med en gang det går bra' igjen, kom han til å komme med noe slikt. Tenker da på den første delen av quoten.

 

Synes han går langt i å antyde at det kommer en eller flere og at disse er av et visst kaliber.

 

“We will not be a lot on the market, quantity-wise I mean. Quality-wise, certainly.

 

“But the [maximum] number of the squad is 25. We have many players out on loan and we will take a gamble if we find top, top quality of course.”

 

http://news.arseblog...medium=facebook

 

yossibenayoun_214066.jpg

PArkChuYoung.png

 

Dette var blant super, super quality-spillerne vi fikk inn i fjor. Wenger er så full av dritt når det kommer til overganger, det er ingen poeng i å prøve å tyde noe av det han sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror mye står og faller på hvem som drar i sommer og at kontraktsforhandlinger vil ta opp mye av tiden.

 

Det vi trenger er en midtbanespiller av klasse + en høyrekant + en backup spiss.

 

Listen over spillere som kommer til å forsvinne er lang og noen av disse må/bør erstattes.

Vela

Bendtner

Squilacci

Arshavin

Chamakh

Park

Almunia

 

Tror vi beholder en av Chamakh/Park dog. Så er det en del reserver som også synger på siste verset i Lansbury og Bartley.

 

Blir spennende å se, men jeg tror vi ser flere spillere ut døra enn inn for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom vi virkelig får inn Podolski kan alle på den listen over, kanskje med unntak av Park, dra så fort som mulig.

 

Yennaris til Notts County på lån.

 

Tror du Wenger prøver å beholde spillere som Squillaci og Bendtner?

 

Kjøp/salg funker bare ikke på den måten. Spillerlønningene er høye i Arsenal, så det er ikke bare bare å shippe spillere ut. Jeg skjønner ikke hvorfor dere nok en gang begynner med forventningene deres? For ikke å snakke om skuffelsen i ettertid. Det handler ikke om hvorvidt faktisk laget trenger å styrkes eller ikke (for ja, det gjør det) - men vi vet rett og slett at Wenger ikke kjøper. Glem det.

Lenke til kommentar

Dersom vi virkelig får inn Podolski kan alle på den listen over, kanskje med unntak av Park, dra så fort som mulig.

 

Yennaris til Notts County på lån.

 

Tror du Wenger prøver å beholde spillere som Squillaci og Bendtner?

 

Kjøp/salg funker bare ikke på den måten. Spillerlønningene er høye i Arsenal, så det er ikke bare bare å shippe spillere ut. Jeg skjønner ikke hvorfor dere nok en gang begynner med forventningene deres? For ikke å snakke om skuffelsen i ettertid. Det handler ikke om hvorvidt faktisk laget trenger å styrkes eller ikke (for ja, det gjør det) - men vi vet rett og slett at Wenger ikke kjøper. Glem det.

Nå er det jo klubben sin egen feil at de har valgt en lønningsstruktur som gjør det vanskelig å bli kvitt middelmådigheter.

 

Jeg må bare understreke at min forrige post handler om hva jeg ønsker. Har ingen forventninger om at det skjer, nettopp pga at vi graver vår egen grav med lønningsstrukturen. Wenger kjøper da han. Se på forrige sommer. Legger du sammen hvor mye vi brukte på spillere da så får du en sum som holder til en/to kvalitetsspillere.

Lenke til kommentar

Dersom vi virkelig får inn Podolski kan alle på den listen over, kanskje med unntak av Park, dra så fort som mulig.

 

Yennaris til Notts County på lån.

 

Tror du Wenger prøver å beholde spillere som Squillaci og Bendtner?

 

Kjøp/salg funker bare ikke på den måten. Spillerlønningene er høye i Arsenal, så det er ikke bare bare å shippe spillere ut. Jeg skjønner ikke hvorfor dere nok en gang begynner med forventningene deres? For ikke å snakke om skuffelsen i ettertid. Det handler ikke om hvorvidt faktisk laget trenger å styrkes eller ikke (for ja, det gjør det) - men vi vet rett og slett at Wenger ikke kjøper. Glem det.

 

Vet ikke om det nødvendigvis var tilsiktet meg, men listen over spillere jeg forventer ut er spillere som ikke har noen fremtid i klubben. Alle bortsett fra 2 er til og med på lån ut. Det er ikke usannsynlig at alle på listen forsvinner, bortsett fra 1-2 av de. De "usikre" er Arshavin, Chamakh og Park. Sistnevnte kommer an på om han sutrer seg bort eller ikke. Vil han bli så tror jeg han blir.

 

Glemte forøvrig Denilson på listen min. Usikker på hva som skjer med ham. Spørs om han ønsker å bli eller ikke.

 

Når det gjelder spillere inn har jeg aldri forhåpninger. Vi har sett tidligere at Wenger kan få gull ut av gråstein. Se på Vermaelen og Koscielny bare de siste årene. Spillere som folk knapt hadde hørt om. Navn er ikke synonymt med kvalitet, men det er synonymt med dyre priser og høye lønninger. Podolski til 10m pund/euro er et kupp. Navn som Hazard, Benzema, Gotze osv tror jeg vi bare kan glemme.

 

Denne Mathias Suarez og Marvin Martin er derimot spillere som passer inn i vår lønnsstruktur og profil.

Lenke til kommentar

@Benbjo: Du skal få for Koscielny. Jeg kan være med på at folk flest ikke hadde hørt om han, men han var heller ingen billig spiller (ifølge avisene). Usikker på om jeg vil kategorisere han som noe kupp. Vermaelen var en etablert Ajax-spiller som ytterst få ikke hadde hørt om. Han var kaptein. Jeg er enig i at Wenger tidvis har gjort gull av gråstein, men hverken Koscielny eller Vermaelen kan kategoriseres som gråstein.

Lenke til kommentar

"Gråstein". Vermaelen var ikke akkurat en kjent og ettertraktet spiller. Mange var også svært skeptiske da han ble signert husker jeg.

 

Koscielny hadde spilt 1 sesong i League 1 hos Lorient før han kom til Arsenal. Før det spilte han i League 2. Også en ukjent spiller. Enda mer så enn Vermaelen. Vil heller ikke si at prisen på 8.5m pund er spesielt høy både mtp markedet generelt og at Kos hadde spilt i Lorient i 1 sesong.

 

Det eneste jeg mener er at Wenger veldig sjeldent går for store navn og kjøper heller inn "middelmodigheter" som få har hørt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...