Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Folk klager på at det var dårlig stemning her inne en periode. Er det så rart da? Var jo dårligere stemning innad i spillergruppa enn det var her på forumet. Når folk fra andre supportergrupper klassifiserer meg som en dårlig fan fordi jeg viser misnøye ved visse ledd i klubbens styre, eller om spillernes vilje til tider provoserer det kraftig. Med en av de værste sesongstartene våre er det lov å stille et spørsmål eller to.

Endret av Liquidkey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle bare mangle det var endel negativitet en periode, og man kan jo snu det rundt og si noen var overdrevet positive også.

 

Men, har man problemer med at andre har en annen mening eller instilling enn en selv er nok kanskje ikke et forum stedet å være uansett..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Ja, men den er utelukkende basert på en rekke gode resultater. Jeg og LeProf hadde tro på laget hele veien. Jeg skjønner at han føler seg litt "svikta". Det var jo ganske ille her, på det verste.

 

Så du har tro på laget etter 8-2 tap mot United? Ikke rart man stiller spørsmål når det kommer tap som aldri skal komme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Laget ble forsterka etter tapet mot United. Har hele tida hatt tro på at Wenger gjør det rette. Faktisk var 8-2 tapet et ganske stolt øyeblikk for meg som arsenalsupporter, hvertfall i retrospekt.

 

Her er forøvrig litt snacks som jeg bladde opp i overgangstråden:

 

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

 

Vi er èn skade unna å falle bak Newcastle og Liverpool. Hvis den er langvarig kan vi fort havne bak Stoke og andre middelmådigheter.

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

 

Vi er èn skade unna å falle bak Newcastle og Liverpool. Hvis den er langvarig kan vi fort havne bak Stoke og andre middelmådigheter.

 

Havner vi bak Stoke gir jeg opp fotball.

 

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

 

Jeg skjønner ikke helt hvem av lagene du tror havner bak oss.

Alle lag får skader. Vi har faktisk en mye sterkere tropp enn f.eks Spurs. Hva tror dere skjer om Bale blir skada, for eksempel? Arsenal kan godt havne foran både Spurs og Chelsea.

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

Ta deg en bolle. Å klare 4. plass med dagens stall er en vannvittig prestasjon.

Enig, men da må vi ha inn en spiss/ving og en midtbanespiller av kvalitet.

 

Altså, jeg hører hva dere sier. Det er mange lag som trenger spillere. Se f.eks på stopper- og midtbanekrisa til United. Men husk at dette ikke er "football manager" - man kan ikke bare kjøpe så enkelt som dere sofaeksperter tror. Det foregår mye bak kulissene, men om ikke de riktige spillerne er tilgjengelig til riktig pris, så blir det ingen handel. Hele "spend som fucking money" greia er latterlig. Vil dere gjøre kjøp som Liverpool?

 

Hva synes dere som maser om en ny ving, om Chamberlain? Er ikke han en ganske god løsning på problemet deres? Med Gervinho tilbake, har vi altså ham, Chamberlain, Walcott, Arshavin og til nød Benayon der ute. Det er faktisk ikke så tynt som dere skal ha det til.

 

RvP var skada halve i fjor. Vi klarte oss ganske bra, gjorde vi ikke? Fabregas slet med store skader den tida, og var egentlig ikke en bidragsyter, så det at han er borte er ikke et motargument. Nasri var god, ja. Men om RvP blir skada, har vi jo en del spillere som kan ta steget som Nasri gjorde første halvdel i fjor - Vi har f.eks ikke sett alt av Arteta, tror jeg. Gervinho er (spør du meg) allerede en viktigere spiller enn det Nasri jevnt over var for oss. Chamberlain er en gud i utvikling, og har allerede vist at han kan spille på høyt nivå. I forhold til første halvdel i fjor er laget i tillegg også styrka defensivt med Mertesacker og Coquelin, i tillegg til at vi faktisk har en stabil keepersituasjon. Så, jeg tror ikke det er en SÅ stor krise om RvP blir skada. Vi har et jævli bra lag, selv med skader på viktige nøkkelspillere.

Slapp av, folkens. Vi klarer fjerde plass. Dere overdriver negativiteten. "Håper vi klarer EL-plass" - BULLSHIT!!!!

Ta deg en bolle. Å klare 4. plass med dagens stall er en vannvittig prestasjon.

 

Ta deg en kringle 'a! Ja, det er en vanvittig prestasjon, så det kommer til å bli ekstra deilig når det skjer smile.gif

Alle lag får skader. Vi har faktisk en mye sterkere tropp enn f.eks Spurs. Hva tror dere skjer om Bale blir skada, for eksempel? Arsenal kan godt havne foran både Spurs og Chelsea.

 

Spurs ligger 10p foran dere. Jeg er uenig i at troppen deres (Arsenal) er mye sterkere enn Spurs, og så fremt Chelsea ikke faller sammen så tror jeg dere skal slite med å ta 4. plassen.

Alle lag får skader. Vi har faktisk en mye sterkere tropp enn f.eks Spurs. Hva tror dere skjer om Bale blir skada, for eksempel? Arsenal kan godt havne foran både Spurs og Chelsea.

 

Spurs ligger 10p foran dere. Jeg er uenig i at troppen deres (Arsenal) er mye sterkere enn Spurs, og så fremt Chelsea ikke faller sammen så tror jeg dere skal slite med å ta 4. plassen.

 

Ti og fem poeng er mye mellom en første og andre plass, men mellom tredje, fjerde, og femte, er det ikke mye. Poeng vil bli tapt, så det kan gå alle veier. Arsenal hadde en lang rekke med seiere før desember, og med spillere som vender tilbake fra skade, så kan det fort skje igjen.

 

Når det kommer til sterke tropper, så er ikke tabellen et godt bilde av hvorvidt mitt utsagn stemmer eller ikke. Argumentet mitt var mer tilsiktet troppenes bredde. Spurs har, såvidt jeg vet, ikke hatt noen særlig nøkkelspillere (med unntak av VdV inn og ut) ute i lengre tid. Om det skulle skje, tror jeg de fort kan avgi mye poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesongen er ikke ferdig. Husk at dere har igjen Man City, oss (Chelsea) og Stoke borte. Tap i disse kampene og alt kan være snudd på hodet. Etter Chelsea kampen vil du nok sitte her med et mer korrekt svar på hvor Arsenal havner.

 

Men jeg håper ikke du impliserer at de seks strake vi har hatt har vært enkle. For du regner vel ikke kamper som Sunderland (borte), Tottenham, Newcastle, Liverpool (borte), Everton (borte) som enkle?

Lenke til kommentar

Jeg tror 4.plassen er greit innenfor rekkevidde. Vi har 6 poeng å gå på til Chelsea og jeg tror ikke de vinner resten av kampene sine. Jeg tror heller ikke vi taper mot Chelsea på Emirates. Faktisk tror jeg at de er nødt til å slå oss for at de skal ha noen som helst sjanse å gå forbi Arsenal.

Lenke til kommentar

Greit at de kampene du nevner ikke er enkle, men spørsmålet er jo om dere klarer å komme gjennom Man City og Chelsea med seier. Husk at de har veldig mye å spille for, så det blir garantert ikke enkelt.

At City har litt mer og spille for er greit. Men nå har vel egentlig Arsenal vel så mye å spille for som Chelsea. Uansett tror jeg det kommer til å bli en veldig fartsfylt kamp som fort ender uavgjort. For at Chelsea skal komme før oss må de nok vinne over oss på Emirates.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av vanskelige kamper har vi Chelsea hjemme, City hjemme og Stoke borte. Chelsea har Tottenham hjemme, oss (Arsenal) borte og Liverpool borte. I tillegg har de to harde kamper mot Benfica i CL, samt at de fortsatt er med i FA Cupen. Vil si at vi har det lettere kampprogrammet, men man vet jo aldri, kan fort hende vi snubler i noen av de "lettere" oppgjørene.

Lenke til kommentar

Liverpool borte er i mine øyne uten tvil en vanskelig kamp. Som du sier så skjerper de seg mye mot topplagene, selv om det ikke har gått deres vei når de har møtt topplag i det siste. Sett noen overskrifter om at Chelsea kan ta CL plassen til Tottenham eller Arsenal om vi vinner CL. Om vi må igjennom en kvalifisering eller får den automatisk vet jeg ikke. Uansett ikke noe å satse på.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg ser på Liverpool borte som en vanskelig kamp, men de pleier jo å spille over evne når de får topplag på besøk.

 

Er det ikke slik at hvis man vinner CL så er man automatisk kvalifisert til neste år?

 

Arsenal er vel det eneste laget som har vunnet på Anfield i år om jeg husker riktig? Så er ikke en veldig enkel kamp nei. De spiller som du sier vanligvis over evne mot topplag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...