Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd for Ramsey at Liverpool droppet ut av priskrigen og at han dermed ikke fikk muligheten til å spille på Anfield. ;) Men av de klubbene som stod igjen, tror jeg Ramsey gjorde et smart valg i Arsenal. Man kan si mye om Arsenal og Wenger, men Wenger er god på å gi de unge talentene sjanser til å utvikle seg.

Lenke til kommentar

Noen som fikk med seg Engelaar på Nederland i går? :whistle:

 

Trakk sammenhenger mellom han og Viera med en gang; og fy som han spilte bra. Kald og rolig med et enormt overblikk. Noe for Arsenal?

 

PS: Dette er selvfølgelig bare mine ønsker.

Lenke til kommentar

Nå har vi offisielt sikret Aaron Ramsey, noe som er vel og bra, men jeg føler at vi Arsenalfans har en nervøs sommer i vente. Situasjonen rundt Nasri er ikke helt avklart og det ryktes at både Inter og Atlético Madrid har kastet seg på kampen om guttens signatur. Nå skriver også SkySports at Ades agent har uttalt at han er åpen for en overgang til AC Milan. Kilden deres er Corriere dello Sport, så la oss for all del håpe at det er bullsheet. Når det er sagt så avkreftet jo Ade ryktene senest for en uke siden eller noe sånt. Silly Season er skikkelig slitsomt. :p

Lenke til kommentar

Vil det være så ille om Hleb stikker da?

Han har jo ikke holdt nivå som tilsier han er en solid forsterkning til stallen, og han trives jo ikke det spøtt i Londaon, som sikkert heller ikke hjelper på situasjonen.

 

Får vi Yaya i bytte og litt cash synes jeg vi skal si ha det bra, og glemme fort alle feilpasninger og sløvhet den mannen bringte med seg på banen.

 

Adebayour er jo god ettersom hårsveisen hans er lang eller kort skal man ta forrige sesong, så sparer han til dreads igjen er han velkommen til å bli, men beholder han potta med medfølgende måltørke er det bare å sette seg på flyet til Italia.

 

Det som plager meg mest er at Arsenal de siste årene mer og mer virker som et farmer lag for andre storklubber i europa, og det virker som lønnspolitikken muligens koster oss endel spillere når de først blir gode.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Er imponert av det lille jeg har sett av Arda i dette EM. Han minner meg litt om Robert Pirés i spillestilen. Har et godt skudd og er ikke minst skytevillig, liker å utfordre og slår gode innlegg. En slik type har vi manglet en stund nå og jeg tror han hadde tilført laget noe bra. Hvis Hleb drar er han et realistisk alternativ syns jeg.

Lenke til kommentar

Blir jævla spennende å se hvilken startoppstilling vi får til høsten hvis Hleb og Adebayor stikker. Wenger er nødt til å handle. En erstatter for begge nevnte spillere. Nå som Nasri er signet (99,9%) trenger vi en venstrekant. Dessuten vil jeg gjerne se en midtstopper selv om Wenger sier at han ikke skal handle noe. Det tror jeg kommer til å endre i katastrofe.

 

Men vi får se. Håper Wenger inser at vi trenger en klassespiss om Adebayor takker for seg.

Lenke til kommentar
Blir jævla spennende å se hvilken startoppstilling vi får til høsten hvis Hleb og Adebayor stikker. Wenger er nødt til å handle. En erstatter for begge nevnte spillere. Nå som Nasri er signet (99,9%) trenger vi en venstrekant. Dessuten vil jeg gjerne se en midtstopper selv om Wenger sier at han ikke skal handle noe. Det tror jeg kommer til å endre i katastrofe.

 

Men vi får se. Håper Wenger inser at vi trenger en klassespiss om Adebayor takker for seg.

 

Nå er vi jo tydeligvis inne å snuser på Arsavin, og får vi han for rundt 100 og selger Adebayour for 320 mill blir det mynt til overs også i kjent arsenal stil.

Lenke til kommentar
Draktnumre for sesongen 2008/2009 er blitt offentliggjort i dag og Almunia har fått den ledige #1. Det er vel bekreftelsen på at Wenger ikke skal hente en ny keeper. Vito Mannone har fått Manuels gamle draktnummer - 24 så han blir vår nye tredjekeeper. Ellers har Vela fått #12 og Ramsey #16. Bortsett fra det har det ikke vært noen bytter, og #8 står ledig for Samir Nasri. :)
Lenke til kommentar

Jeg må vel innrømme jeg tviler på at Arsenal får Arshavin, men så lenge ryktene går er det jo lov til å håpe.

Adebayour har jeg personlig aldri hatt sansen for og ser gjerne han forlater Emirates til fordel for en mer målfarlig og lagbevisst spiss.

En som spiller like bra uansett hårsveis er hva vi trenger :p

Lenke til kommentar

For crying out loud. Det er ikke mange spisser som har vært mer målfarlige enn Adebayor forrige sesong og jeg skjønner ikke hvorfor alle tror at han vil bli erstattet med f. eks. David Villa. Vi har Arséne Wenger som manager. Hvis Adebayor forsvinner kommer han garantert til å satse på Bendtner i stedet for å hente inn en erstatter.

 

Videre vil jeg si at det er vanskelig å finne en type som Adebayor. Han er den mest fysiske spissen i PL, kanskje i hele verden, hvis vi tenker på fart, spenst, styrke, utholdenhet og smidighet kombinert. Han er både oppspillspunkt og bakromspiss og som vi har sett hele denne sesongen har gitt oss en helt ny dimensjon i spillet. Hvor mange ganger har vi ikke sett Cesc slå en langpasning i bakrommet som Adebayor jager? Hadde han i tillegg hatt Robin van Persie som spissmakker over en lengre periode, tror jeg vi hadde vært mer effektive og ingen hadde klagd på Adebayor.

 

Jeg skjønner ikke denne selg-selg-selg mentaliteten. Flamini har gått, og det ser ut som Hleb også er på vei bort, så det er ekstremt viktig å beholde resten av spillerne. En eventuell ersatter kommer uansett til å bruke noen måneder til å venne seg til England, PL og Arsenal, bli kjent med lagkameratene osv. Man skal lete lenge for å finne en så karismatisk karakter som Adebayor og jeg tror han er viktig for samholdet.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Adebayour scoret veldig godt i starten av sesongen, men fikk en brå og ganske avgjørende slutt på disse utover. Tidligere sesonger har han fungert mer som stallfyll enn 1 lag spiller, så å hause fyren opp som en ekstremt viktig brikke i arsenal blir feil i mine øyne.

 

Ja han er god, men han er så definetivt erstattelig og kan vi appåtil tjene noen hundre mill på han er svaret klart hos meg.

Om Wenger skal satse på noen blir det nok Eduardo før Bendtner, og klarer ikke dansken å roe ned selvtilliten sin litt er det jo kun et spørsmål før egoet hans sender han hodestups ut av klubben. (ja jeg spekulerer, men ingen umulighet)

 

Og du trenger ikke gråte, hverken høyt eller lavt fordi andre har en annen mening enn deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...