Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den artikkelen med arshavin er slettet. Han angrer vosst for det han sa

 

Takk for det! De fleste her inne lever av sofaen og dolly dimpøes, let litt for fjaan!!

Du la frem en påstand her, det er ikke vår jobb å leite etter kilden din.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Hegland du er innpå noe der, men svar meg: hvilken manager mener du er tilgjengelig som kan ta over NÅ? og ev. gjøre det bedre enn Wenger med de midlene i bruk?

 

Vi må nesten smøre oss med tålmodighet og støtte Wenger til sommeren. Jeg har troen på at vi kommer blant topp 4 når Sagna, Wilshere, Arteta, Diaby og Santos er tilbake!

Hvor hentet dere Wenger fra? Hvor kom SAF fra? Er det en toppklubb i England som kan tas over av et noenlunde ukjent navn nå for tiden så er det Arsenal. Bra økonomi, ryddig eierside og få alfahanner i spillergruppen.

 

topp 4 kommer dere, har satt penger på det.

Er du seriøs? Skal vi da heller kjempe for å hente Kenny Dalglish som brukte i overkant av 700 millioner kroner?

Det er lett å prøve seg/lykkes på FM men i virkeligheten er det ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke The Ox trengte å bli bytta ut og at det var ei blemme av Wenger. Men Lundekvam er bare ute på faen for å lage overskrifter, det er jeg ganske sikker på.

Chambo gikk tross alt gradene med Lundekvam som kaptein. Under skadetiden hans jobbet han mye med juniorene. Har aldri sett på Lundekvam som noe PR kåt, og tror det går på det samme som oss. Irritert på at Ox ble byttet ut.

Lenke til kommentar

Dumt bytte med tanke på at Arshavin ikke har prestert på halvannet år, og Walcott (sammen med Rooney) var banens dårligste, men det var ikke akkurat som at dere tapte direkte pga byttet. Det var naturligvis ikke pga Arshavins (fravær av) defensive styrker han ble satt inn, og at han ble rundingsbøye for Valencia var jo litt typisk med tanke på alt, men AOC kunne likesågodt blitt offer for Valencias rykk, som han og resten av laget ble opptil flere ganger tidligere i matchen. Skjønner at Arshavin blir syndebukk pga han har sækka balle i kamp etter kamp, men både Song, Vermalen og resten av gjengen bak burde vært tidligere oppe i presset på scoringen til Welly (♥). Føler hele greia her blir et usaklig tynt rop om grunn for tapet. Greit nok at Ox var god i går, og han kunne sikkert skapt en sjanse eller to på de siste 15, men det er fler enn Arshavin som har ansvaret for både målet i mot, og tapet generelt.

 

Forresten, utrolig smakløs stemning på tribunen (og banen) under byttet av Chamberlain <-> Arshavin.

Lenke til kommentar

Innlegget ditt virka litt kjent Niko, hvor har jeg sett det før? :whistle:

Forøvrig enig i den siste delen der, forkastelig å bue på egne spillere. Etter kamp på en pub eller twitter så kan selvfølgelig kritikk forekomme, men er du blandt de heldige som får sett kampene live så har du faen meg med å stå bak laget. Virker dog ikke som alle turistene og shitkidsa på tribunen har forstått det..

Lenke til kommentar

"Dager derpå" mener jeg Vermaelen bør ta en del av skylden for målene. På det første målet er det rett og slett for dårlig av han å la Valencia vinne duellen slik at han scorer. Han slipper Valencia alt for lett og kommer på etterskudd slik at Valencia kan heade rett i mål.

På den andre scoringen gjør Shava en elendig defensiv jobb, og Vermaelen gjør også en laber innsats. Etter Valencia har passert Shava står Vermaelen og venter, Valencia passerer og etter det gidder ikke Vermaelen gjøre mer, til tross for at Shava fortsetter. Hadde ikke Vermaelen gitt opp og gjort seg selv til statist kunne kanskje ting blitt annerledes i den situasjonen. Uansett hva som hadde blitt resulatet av den situasjonen er det for dårlig å gjøre seg selv til statist slik han gjorde.

 

Når det gjelder Wenger tror jeg vi alle er enige om at Ox/Shava-byttet var en taktisk bommert til de grader. Er han fast bestemt på at Shava skal inn så burde det vært Walcott som tok turen ut. Han presterte dårlig nok en gang.

På den positive siden var det veldig bra at han startet med Ox. Wenger gjorde også en kjempejobb i garderoben. Laget som kom på i 2.omgang var et annet enn hva som gikk av banen i 1.omgang. Wenger skal også ha skryt for at han tok ut Djourou til pause og satte inn Yennaris.

 

Vårt aller største problem pr dags dato er, i mine øyne, skadesituasjonen vår. Vi har viktige som Sagna, Santos, Gibbs, Arteta, Wilshere, Henry, Diaby, Jenkinson, Coquelin ute med skader. 4-5 spillere hadde gått rett inn i startellveren vår og vi hadde fått et helt nytt lag. Et mye, mye sterkere lag, både i startellveren og med tanke på hva vi kunne satt inn for å forandre kampen.

Hva er det som gjør at vi får alle disse skadene år etter år? Trener vi helt feil? Er vårt medisinke apperat helt på tur? De medisinke fasilitetene er helt oppgraderte og top notch, så der ligger nok ikke feilen. Har vi spillere som ikke tåler en dritt, aka kjeks?

 

Det bør skje en grundig etterforskning ang skadeproblematikken vår slik at vi kan finne ut hva som gjør at vi får alle disse skadene. Når vi finner feilen(e) så må den/de rettes opp. Frem til det skjer vil vi alltid ha en stall som er for tynn, det til tross at vi har en fulltallig stall.

 

Når det gjelder nye signeringer ser vi alle at vi trenger det, men igjen går dette tilbake til alle skadene våre. Hadde vi hatt optimal skadesituasjon mener jeg vi trenger en klassespiss og en spiller som kan spille både ving og sentralt i midten. Men saken er den at vi har for mye skader og derfor får for tynn stall. Når skadene i tillegg rammer våre mest sentrale spillere blir vi nok en gang sittende igjen med skjegget i postkassa.

 

At vi får inn signeringer i januar vet alle Arsenal-fans at ikke skjer. I prinsippet er jeg enig i at januar-signeringer ikke er optimalt, men det avhenger igjen av at vi har en skadefri og bred nok tropp. Når vi ikke har det lenger (som nå) får vi problemer. Et annet problem er at vi må selge noen spillere hvis vi skal ha inn noen nye, pga full tropp. Jeg har mine navn på blokka over spillere jeg ønsker ut av klubben, men store omrokkeringer lønner seg best på sommeren. Uansett har vi ikke "råd" til å kvitte oss med spillere pga vi har så få friske spillere tilgjengelig.

 

Når det kommer til Wenger må folk begynne å tenke seg litt om. Hvis vi skal se etter en erstatter for Wenger må vi tenke langsiktig. Vi vil ikke bli som Chelski som bytter trener annenhvert år og som ikke har noen klar plan med de driver med. Ønsker noen det er Arsenal feil klubb for dere.

Skal vi ha ny trener må vi finne en som kan drive Arsenal videre på de forutsetningene vi har lagt til grunn. Vi må da finne en trener som har "Arsenal-filosofi" over seg. Skal vi skifte ut Wenger må vi være 100% sikre på at vi har valgt riktig etterfølger. Det tar tid. Personlig ser jeg utrolig få kandidater til å lede vår klubb mange år fremover.

Et annet punkt når det gjelder dette er at en eventuell ny trener trenger tid på seg til å sette seg inn i klubben og få i gang sitt regime. Det tar mange måneder og egner seg derfor utrolig dårlig i midten av en sesong.

 

Når det gjelder pengebruk er jeg egentlig helt enig i hva Wenger sier om at målet ikke er å bruke penger, men å bruke penger på den/de riktige spilleren/spillerne. Selv om jeg personlig mener å ha funnet riktige spillere deler kanskje ikke klubben mine tanker om det. Og innerst inne vet jeg at både Wenger og styret kan det gamet der langt bedre enn hva jeg gjør.

 

 

Vi trenger ingen quick fix som kan redde denne sesongen, vi trenger noen som kan bringe Arsenal tilbake der de hører hjemme. I mine øyne starter og slutter alt med alle skadene våre. Jeg tror også vi kommer til å gjøre et par gode spillerinvesteringer i sommer. Denne sesongen her er egentlig en mellomsesong og det visste vi alle før start. Målet er fortsatt 4.plass og er vi heldige kan vi gjøre det bra i FA-cupen. Så får vi alle gjøre så godt vi kan som spillere/trenere/supportere.

 

 

Dette ble langt og rotete, men det får gå..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Innlegget ditt virka litt kjent Niko, hvor har jeg sett det før? :whistle:

Forøvrig enig i den siste delen der, forkastelig å bue på egne spillere. Etter kamp på en pub eller twitter så kan selvfølgelig kritikk forekomme, men er du blandt de heldige som får sett kampene live så har du faen meg med å stå bak laget. Virker dog ikke som alle turistene og shitkidsa på tribunen har forstått det..

Jeg tror fortsatt at det var valget om å ta ut Ox som var vår beste offensivt som ble buet, ikke Arshavin. Når Wenger driter seg ut slik må han få høre det, og den impulsive reaksjonen både fra kapteinen og fansen på tribuen sier sitt.

Lenke til kommentar

Jeg vil også tro at i det minste noe av det var sikta mot Wenger, men tror du Arshavin på matta oppfatter det? Eller resten av laget? Men jeg er ganske sikker på at mye av det var mot Arshavin. Vi skal ikke langt tilbake før vi var like ille, om ikke verre mot Eboue. Supporterne på Emirates er tidvis en eneste stor skam.

Lenke til kommentar

Robin på facebook:

 

I WAS NOT HAVING A GO AT THE BOSS ON SUNDAY

 

LET me start by putting the record straight.

I was not having a go at the boss on Sunday. I was just sad to see Alex leave the pitch as he just gave the assist for our only goal.

 

I was not questioning his judgment. I know it's not my place to challenge what Arsene Wenger does. He is the boss, he makes the decisions and that's it, end of story. I have worked with the boss long enough to know there's always a good reason behind his decisions, and there was again on Sunday. When Arsene makes a decision, it is based on a lot of information that everyone else might not know about and he will never betray. I admire him so much for that.

 

As he said after the game, he doesn't have to explain his substitutions to anyone. He was right to remind everyone that he has been in the job 30 years and made 50,000 substitutions, why on earth should he have to justify each and every one of them?

 

He has all the information, he knows when a player is carrying a small injury, or has been ill, or is tiring. Arsene's remarkable success in the game is proof enough that his decisions are made from knowledge and experience. Alex Oxlade-Chamberlain had a calf injury. We did not know that but the boss did and brought Andrey Arshavin on.

 

I have a lot of respect and admiration for Arsene Wenger. He is one of the best football coaches in the world, with a brilliant record of success here at Arsenal. I wouldn't be here or the player I am without him. The manager and I are fine and my relationship with the club is good. I don't want anyone misunderstanding the situation here for a moment.There is no problem, there is no conflict and there is no controversy. The boss knows that, I know that, the players all know that. But it's important the Arsenal fans know that and that people in the game know that.

 

We are all committed to doing the very best we can to bring success to The Emirates. We are not giving up on a top-four finish, no way. Losing to Manchester United was a setback, but it is not a knockout blow. The way this season is going I think it's pretty safe to say there will be a lot more surprises before the Premier League season is over. There's plenty of games still left, we have recovered from reverses like this before and we will win again. So anybody writing us off is making a mistake.This could still be a good season for us. We have the FA Cup to look forward to and the Champions League. We will all be giving 100 per cent to make sure we bring one of those trophies home, hopefully both of them.

Let's all stick together and fight.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...