Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uæh! Nå begynner jeg å bli småstresset... Vet at overgangsvinduet ikke har åpnet enda, men allikevel.

 

Vår ergeste rival Tottenham har allerde gjort to kjempesigneringer. Den ene er Luca Modric, mannen som vi ikke fikk i fjor. Den andre er Giovanni Dos Santos fra Barcelona. En av verdens største talenter! Og for den latterlige sum av 5£ mill. Hva skjer Wenger?

 

Signerer vi ingen forsterkninger er jeg redd Tottenham kommer til å gå forbi oss på tabellen neste år. Da snakker jeg om at vi forsvinner ut av topp 4. Er vår "storhetstid" over?

 

Alle våre spillere ryktes bort i hytt og pine. De eneste jeg føler meg sikker på at blir er Almunia, Clichy, Sagna og Fabregas. Vinner vi ikke noe neste år tror jeg Fabregas forsvinner også.

 

Vi har ingen sikre personer inn enda. Nasri-handelen virker særdeles usikker for tiden. Dessuten vil han neppe kunne prege laget i stor grad første delen av sesongen. Hvis Hleb drar (99% sikkert) begynner det å se ut som en katastrofe.

 

De seneste ryktene skal ha det til at Djourou skal ta over for Flamini. Det tror jeg kommer til å ende i katastrofe. Gutten har ikke bevist noe og han skal ta over i midtbanen til en av verdens beste lag? Meh...

 

Problemet er at vi rett og slet blir priset ut. Wenger nekter å bruke noe særlig penger. Vil ikke betale spillerne den lønnen de vil ha, så de forsvinner. Det går ikke an å bygge et lag der unggutter skal fylle rollen med en gang en stjerne forsvinner.

 

Håper virkelig Wenger har noe ess i ermet, hvis ikke tror jeg vi skal få problemer med å hamle opp med Chelsea, Man U, Tottenham og Liverpool neste sesong.

 

Wenger knows?

Lenke til kommentar

"Wenger knows!" er et kjent uttrykk som vi alle, alltid må rekapitulere bak til, etter hans avgjørelser. Vi har alltid trodd det verste, men utfallet er nesten alltid positivt.

 

Denne gangen er jeg også skeptisk, men jeg tror likevel jeg må krype tilbake til korset og legge meg flat for "Wenger knows! Vi er tross alt i Silly Season.

Lenke til kommentar
Hvorfor i hbelvete skal Tottenham være den store trusselen? Er mer redd for Everton om det skulle gå åt skogen med Arsenal.

 

Vel det er bare EN sesong siden vi gikk forbi Tottenham og til 4. plass på tabellen i aller siste serierunde. Husker godt at Tottenhamfansen anklagde oss for å ha matforgiften spillerne dems. Eller noe i den dur.

 

Tottenham er på sikt en større trussel enn Everton. De har handlet godt til nå og med en trenger som Ramos skal det ikke mange sesongene til før de er og kjemper i toppen.

Lenke til kommentar

Vi har i dag blitt linket til Shay Given, keeperen til Newcastle. Han er 32 år blitt, men det er da ingen alder for en keeper. Han er også en av ligaens beste keepere samtidig som at han har masse rutine. Han er også på jakt etter å vinne noe før karrieren hans blir lagt på hylla.

 

Den eneste av topp 4 klubbene i England som ikke har en bedre keeper er oss (Reina kan vel diskuteres. Men Pool kjøper nok ikke Given som reserve). Han er i mine øyne langt bedre enn Almunia. Og for 4£ mill er det bare å slå til synes jeg.

 

kilder:

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=97147

http://www.soccernews.com/arsenal-line-up-...favourite/2971/

 

mens vi er inne på Newcastle er de visstnok på jakt etter Reyes. Ja, Reyes som spilte hos oss. http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle...79310-21039998/

 

Tviler sterkt på at det kommer til å skje. Reyes flyttet jo tilbake til Spania fordi det var for kaldt i England.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den eneste av topp 4 klubbene i England som ikke har en bedre keeper er oss (Reina kan vel diskuteres. Men Pool kjøper nok ikke Given som reserve). Han er i mine øyne langt bedre enn Almunia. Og for 4£ mill er det bare å slå til synes jeg.

 

Hva mener du med at Reina kan diskuteres? Han vant i år Golden Glove for tredje år på rad.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at Reina kan diskuteres? Han vant i år Golden Glove for tredje år på rad.

Kan vel ikke legges under en stol at Reina har hatt noen skikkelige bærturer i år. I tillegg er han en stuttjukking sammen med Oppdal som har en mye mindre rekkevidde en Sar, Cech, Almunia, Lehmann++

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Han er fortsatt blant de beste in the biz. Best på å sette i gang, best på tilbakespill, best på reaksjonsredninger, best på straffer, best å løse floker som oppstår som følge av dårlig kommunikasjon i forsvar, best på å gi faen i motstander og bare slenge seg inn.

Lenke til kommentar
Vel, har ikke sett så veldig mange pool kamper i år. Er vel en 6 stykker (Alle mot Arsenal + kampene mot Chelsea i CL). Synes han gjør en del rare inngripener av og til. Cech og Van der Sar er bedre.

Ja, da har du jo glimrende grunnlag for å uttale deg.

 

Reina har noen bærturer av og til, men vil ikke si det er så veldig ofte, som oftest er han relativt stabil. Er en grunn til at han fikk gullhansken for tredje året på rad.

Lenke til kommentar
Han er fortsatt blant de beste in the biz. Best på å sette i gang, best på tilbakespill, best på reaksjonsredninger, best på straffer, best å løse floker som oppstår som følge av dårlig kommunikasjon i forsvar, best på å gi faen i motstander og bare slenge seg inn.

Her var det mange påstander, er tilbøylig å være enig på nr 1,2 og 4. Men generelt synes jeg Reina er en middelmådighet hvis man sammenligner han med Sar og Cech, mye på grunn av rekkevidden og feltarbeidet som jeg mener er langt under hva som kreves av en toppkeeper. Nå sliter kanskje Reina litt av at Liverpool ikke akkurat har de meste hodesterke spillerene på defensive dødballer da å han må av og til ut i situasjoner der han kunne forblitt på strek. Men still.

Lenke til kommentar

Best på tilbakespill? Jeg antar her at du mener at han er god til å mæle ballen avgårde? Det har ikke jeg sett noe spesielt til, hvertfall ikke sammenlignet med VDS. VDS er alltid tilgjengelig for tilbakespill, om så det er et innkast på midten, jeg har aldri sett Reina særlig bevegelig/spillbar. Og når det gjelder påstanden "best på å gi faen i motstander og bare slenge seg inn": Hallo, hva med Cech? Reina er milevis bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

VDS er usikkerheten selv på tilbakespill. Om han gjør seg lettere tilgjengelig kan godt stemme, men det ender stort sett med kast til motstanderen på egen banehalvdel. Og selv om Cech har hodeskade og revnet ansikt, så betyr ikke det automatisk at han gutser mer. Det kalles uhell.

 

Det finnes ikke en eneste keeper i verden som kan få Reina til å være middelmådig. Spesielt ikke VDS.

Lenke til kommentar
VDS er usikkerheten selv på tilbakespill. Om han gjør seg lettere tilgjengelig kan godt stemme, men det ender stort sett med kast til motstanderen på egen banehalvdel. Og selv om Cech har hodeskade og revnet ansikt, så betyr ikke det automatisk at han gutser mer. Det kalles uhell.

 

Det finnes ikke en eneste keeper i verden som kan få Reina til å være middelmådig. Spesielt ikke VDS.

Han er over middels men han er fortsatt ikke helt i toppen. På topp er det kun fire keepere i verden for meg, og de er Buffon som må være verdens beste, så kommer Casillas og så VDS og Cech.

 

Enig med deg på VDS sine utspill, ender som oftest med innkast på egen banehalvdel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...