Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Det er som et massivt tomrom endelig er fylt igjen idag. Ting er liksom i sin rette balanse.

Det triste med dette er at dette sannsynligvis er det beste jeg kommer til å føle meg i hele år, og det beste jeg har følt på flere år nærmest. Og alt dette etter vi såvidt klarte en 1-0 over Leeds.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som et massivt tomrom endelig er fylt igjen idag. Ting er liksom i sin rette balanse.

Det triste med dette er at dette sannsynligvis er det beste jeg kommer til å føle meg i hele år, og det beste jeg har følt på flere år nærmest. Og alt dette etter vi såvidt klarte en 1-0 over Leeds.

 

Av og til skal ein ikkje tenke på kva som kunne vore, kva som burde vore eller kva som blir. I dag er ein slik dag, nyt den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Coquelin har signert ny kontrakt. Ble vel meldt om dette allerede forrige uke, men først nå kommer bekreftelsen. Viktig det her. Coquelin kan/kommer til å bli stor.

 

Det er tydelig allerede at han er utrolig allsidig. Kanskje som Eboue, bare med fotballhjerne. Han har vel spilt i 3-4 posisjoner for førstelaget allerede. Kommer helt sikkert til å bli viktig - han er rask og smart, utrolig god til å takle, og ok teknisk. Flott signering.

Lenke til kommentar

Klart. Frimpong er mer en "bruiser"/tanks type, mens Coq er teknisk god og bedre offensivt. Litt som Song, bare at jeg tror Coq blir bedre enn ham etterhvert.

 

Tror ikke Frimpong har noen fremtid i Arsenal. Han er ikke teknisk god nok og er litt "hjernedød". Greit at han spiller med hjertet utenpå drakten, men jeg føler han passer litt mer inn hos Stoke.

Lenke til kommentar

Jeg tror Frimpong med riktig utvikling kan passe inn på midten, mer som en box-to-box type. Problemet blir at vi har andre talenter på midten som er bedre, og at feks Jack også kan fylle den rollen mesterlig allerede nå, og det kan fint hende at han blir værende der helt til han blir gammel og mister energien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har vel noe å gjøre med at vi spilte hele fjorårssesongen uten back-up i Songs posisjon. I år har vi le Coq. Jeg irriterer meg litt over at Song spiller så offensivt for tiden. Ikke fordi han gjør det dårlig i denne rollen, men fordi vi trenger en holdende midtbanespiller som kan stoppe kontringer og gjøre oss mer trygge defensivt. Har en følelse av at Song kommer til å bli omskolert til en slags box to box-spiller senere, mens le Coq tar over rollen som anker.

Lenke til kommentar

62% er ikkje svakt. Om du vinn 62% av kampane dine i ein PL-sesong (det blir 23.56 kampar, rundar av til 24), og spelar 10 uavgjort, får du 82 poeng i ein sesong. Til samanlikning har ManUtd under Ferguson vunne litt over 59% av kampane sine, Arsenal under Wenger har vunne litt over 57%. Desse tala er sikkert litt høgare om ei berre reknar PL-kampar.

 

Det som derimot er svakt er kor lite vi vinn utan han. Slik eg tolkar tala betyr ikkje det nødvendigvis at Song er så fantastisk god, men heller at det vi kan stille med bak Song er altfor dårleg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wenger om Chambo:

"He is very close now and he will be used in the next six months for sure," Wenger told Arsenal Player. "He is working on [his defensive side], his urgency and his committed level as well.

 

"When you are a young, talented player you have to experience that talent is good, but that commitment at the top level is highly needed too. He is an intelligent boy, he understands that, and I am very happy with him. I am confident that in the next few weeks he will play."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...