Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Midtbanen er vel der vi har best dekning imo. Song, Coquelin og Frimpong i den defensive rollen og Arteta, Wilshere, Ramsey, Benayoun, Rosicky og Diaby offensivt er bra nok. I tillegg har vi Özyakup som er en svært spennende spiller. Skal vi hente en midtbanespiller, bør det være en som også kan spille på kanten. Jeg drømmer fortsatt om Götze.

 

Er det en spiller vi virkelig trenger i januar, så er det enten Podolski eller Reus, som jeg har sagt utallige mange ganger før. Begge kan spille både på kanten og på topp, og begge kan score mål. Tenk om vi hadde hatt en av dem i går. Vi hadde 73 % ballinnehav og totalt 27 skudd. Med enda en målscorer i laget tror jeg vi hadde vunnet med 2-3 mål.

 

Interessant å se på statistikkene til Ramsey fra i går, forresten. På 25 minutter slo han 26 pasninger, og bommet ikke på noen av dem. I tillegg traff han på fire av seks innlegg, og slo seks nøkkelpasninger. Det er mer enn noen andre på banen, og flere Rosicky og Benayoun slo til sammen. Gleder meg til å se ham i tospann med Wilshere om et par-tre år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant tanke! Han har utvilsomt motoren til å spille back. Ingen i Arsenal løper mer enn Rambo i følge Wenger. I tillegg mener jeg å ha hørt at han bekledde den posisjonen i sine yngre dager. Han kan umulig være svakere enn det Djourou var i går. Som en midlertidig løsning kunne det kanskje fungert.

Lenke til kommentar

Midtbanen er vel der vi har best dekning imo. Song, Coquelin og Frimpong i den defensive rollen og Arteta, Wilshere, Ramsey, Benayoun, Rosicky og Diaby offensivt er bra nok. I tillegg har vi Özyakup som er en svært spennende spiller. Skal vi hente en midtbanespiller, bør det være en som også kan spille på kanten. Jeg drømmer fortsatt om Götze.Er det en spiller vi virkelig trenger i januar, så er det enten Podolski eller Reus, som jeg har sagt utallige mange ganger før. Begge kan spille både på kanten og på topp, og begge kan score mål. Tenk om vi hadde hatt en av dem i går. Vi hadde 73 % ballinnehav og totalt 27 skudd. Med enda en målscorer i laget tror jeg vi hadde vunnet med 2-3 mål.Interessant å se på statistikkene til Ramsey fra i går, forresten. På 25 minutter slo han 26 pasninger, og bommet ikke på noen av dem. I tillegg traff han på fire av seks innlegg, og slo seks nøkkelpasninger. Det er mer enn noen andre på banen, og flere Rosicky og Benayoun slo til sammen. Gleder meg til å se ham i tospann med Wilshere om et par-tre år.

 

Diaby er kjeks og er ute stort sett hele tida. Når han ikke er skadet så er han ute av form og stabil som fy. Hadde det vært opp til meg så hadde han blitt solgt, men han klarer jo ikke engang å holde seg skadefri lenge nok til å gjennomgå en medisinsk test så whats the point? Benayoun er god backup, men såfremt laget ikke har en del skader/spillere ute av form/spillere som trenger hvile så burde han strengt talt ikke få mye spilletid. Han var/er ikke god nok for verken Chelsea eller Liverpool, men jeg syntes han er en knallgod backup som sagt.

 

Når det gjelder Rosicky så er jeg temmelig sikker på at han forsvinner til sommeren såfremt han ikke blir revitalisert og kommer i kanonform, men hvor sannsynlig er det? Ikke akkurat stor, men jeg mener at Rosicky (som med Bønna) er god backup såfremt de ikke klager på at de sliter benken en del.

 

Wilshere, Ramsey og Coquelin er alle gode backups og store talenter, men de burde ha en spiller å se opp til eller å dele ansvaret med. Slik jeg ser det er Wilshere den som er best egnet til den offensive rollen hvor jeg mener vi mangler en spiller, men denne spilleren har vi ikke i stallen. Ramsey har Arteta og Coquelin har Song.

 

Når det gjelder Frimpong så er han bedre egnet til å spille en boks-til-boks rolle og jeg misliker han sterkt som ren DM. Der syntes jeg han rett og slett er veik.

 

Akkurat som deg Professor så håper jeg vi henter en offensiv midtbane som er like god på begge kanter som han er sentralt i midten. Og jeg mener at hvis Song holder seg til det defensive (han har måttet trappe opp det offensive da verken Arteta og da særlig Ramsey ikke har vært gode nok offensivt) så kan vi spille med en Götze eller Hazard sentralt "foran" disse to. Jeg tror også Arshavin ville stortrives der, men jeg er redd det er for sent mtp. at Wenger har skakkjørt karrieren hans noe så jævlig.

 

Når det gjelder mine favoritter så er det helt klart Hazard og Götze som er mine favoritter. City skal ryktes å være klare med et bud på £25M for Hazard, samt at de låner han direkte tilbake til Lille ut sesongen. Hvis Lille er villige til å ta imot det tilbudet mener jeg vi virkelig burde slå til. Når det gjelder Götze så klarer jeg bare ikke å se at Dortmund vil gi slipp på han i januar såfremt det ikke kommer et jævlig høyt bud. Er det noe jeg har mindre tro på enn at Dortmund slipper Götze i januar så er det at Wenger sprenger banken.

 

Interessant tanke! Han har utvilsomt motoren til å spille back. Ingen i Arsenal løper mer enn Rambo i følge Wenger. I tillegg mener jeg å ha hørt at han bekledde den posisjonen i sine yngre dager. Han kan umulig være svakere enn det Djourou var i går. Som en midlertidig løsning kunne det kanskje fungert.

 

Ramsey spilte back ved opptil flere anledninger i Cardiff og spilte faktisk midtstopper for oss i fjor i rundt et kvarter (tror det var mot United faktisk, men er ikke helt sikkert :p)

 

Ellers virker det mer og mer sannsynlig at vi får Tity på lån. Etter kampen mot Wolves så var det Song som ønsket Henry tilbake og nå sist er det Mertesacker som prater om Henry.

Daily Mail har også en "exclusive" artikkel om at vi har tilbudt Henry en to måneders lånekontrakt, men selvfølgelig taes denne med en klype med salt. De er ikke akkurat pålitlige.

Lenke til kommentar

Jeg så at noen lanserte tanken om å ha Rambo på høyrebacken mot svake lag, slik som i går for å få mer slagkraft fremover. Jeg må innrømme at jeg liker tanken, selv om det kan være naivt.

Om det er Ramsey du snakker om så syns jeg det er misbruk av så ung og spennende spiller. Er Sagna skadet isåfall ?

Lenke til kommentar

Du følger godt med skjønner jeg. Samtlige fire backer i Arsenals førstelag er ute med skade. Sagna er antagelig førstemann tilbake mot slutten av januar. Med midstoppere som backer har laget et problem i det offensive spillet, de er rett og slett ikke gode nok til å involvere seg og støtte vingene.

Endret av Atald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AHaha. Jeg må til tider le av den naive le professor.

 

Midtbanen er vel der vi har best dekning imo. Song, Coquelin og Frimpong i den defensive rollen og Arteta, Wilshere, Ramsey, Benayoun, Rosicky og Diaby offensivt er bra nok. I tillegg har vi Özyakup som er en svært spennende spiller. Skal vi hente en midtbanespiller, bør det være en som også kan spille på kanten. Jeg drømmer fortsatt om Götze.

 

Song, coq og formpong? og du kaller det god dekning? Kun en av de er etablerte spillere, og de andre er relativt urpøvde på toppnivå. klart de har et potensielale, men... hallo i luken, av og til er det lov å se realiteten iu øyennene, arsenal er langt fra godt dekket på denne posisjonen.

 

i den offeansive er det kun ... nei vent det er ingen TOPPspillere i den posisjonen helelr. Wilshere er den nærmrste og han har ikke spilt på 100 år. Arsenal kommer til å slite med topp 6-7 i år, og dere som tror at dere kan ta 3.plassen, ahhahahahahahhaa. idioter. snxxxxxxxxxx

Endret av Smågal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

AHaha. Jeg må til tider le av den naive le professor.

 

Midtbanen er vel der vi har best dekning imo. Song, Coquelin og Frimpong i den defensive rollen og Arteta, Wilshere, Ramsey, Benayoun, Rosicky og Diaby offensivt er bra nok. I tillegg har vi Özyakup som er en svært spennende spiller. Skal vi hente en midtbanespiller, bør det være en som også kan spille på kanten. Jeg drømmer fortsatt om Götze.

 

Song, coq og formpong? og du kaller det god dekning? Kun en av de er etablerte spillere, og de andre er relativt urpøvde på toppnivå. klart de har et potensielale, men... hallo i luken, av og til er det lov å se realiteten iu øyennene, arsenal er langt fra godt dekket på denne posisjonen.

 

i den offeansive er det kun ... nei vent det er ingen TOPPspillere i den posisjonen helelr. Wilshere er den nærmrste og han har ikke spilt på 100 år. Arsenal kommer til å slite med topp 6-7 i år, og dere som tror at dere kan ta 3.plassen, ahhahahahahahhaa. idioter. snxxxxxxxxxx

 

Full eller bare idiot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...