Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Argh! Det skulle vært Arsenal-ManU i finalen! Utrolig frustrerende å se på kampen, som for øvrig var meget jevn og interessant. Føler virkelig med Terry, men alt var lagt opp til at han bommet. Det MÅTTE gå sånn. Dette har virkelig vært Manchesters sesong. I 2008/2009 er det vår tur!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wenger har jo sagt at Vela skal bli brukt som midtspiss ala Eduardo, men er sikker på at han blir brukt på venstrekanten eller høyre slik som Walcott

 

EDIT: Nå melder jo mange medier at Nasri er klar for oss og vil bli presentert på mandag eller senere i uken(avhenger om når Domenech lar han reise for å signe)

Endret av NegerUngenSharu
Lenke til kommentar

I morgen bør for Wengers skyld Nasri presenteres! Om ikke denne avtalen kommer i boks snart ... Ulidelig. Eller, mandag passer kanskje bedre med tanke på at Frankrike spilte tidligere i kveld. Mandag, Wenger!

 

Tror faktisk han presenterer en spiller til i samme slengen, en han har jobbet med i det stille. Akk ja, vi har verdens beste (og mest (u)forutsigbare) manager!

Lenke til kommentar

Akkurat, vi er for gjerrige... Flamini forsvant pga det, nå får vi ikke Nasri pga det...

 

Hleb drar også. Neste sesong blir nok dessverre en stor nedtur hvis ikke det skjer noe snart.

Tottenham har jo blant annet signa Modric og er på vei til å signe bl.a. Capel.

 

Lukter jeg en 5.plass neste sesong? Eller dårligere?

Lenke til kommentar

Jepp!

Er ikke til å stikke under en stol at Flamini var en av våre beste forrige sesong. Dessuten var en av grunnen til at alt gikk til helvette mot slutten var tynn stall. Den er nå blitt enda mindre med Flamini ute og Hleb snart også ute.

 

Vi har fått Vela inn, men han er et ubeskrevet blad enda. Må også tilpasse seg PL. Muligens er han god, men er fortsatt gambling. Får vel også inn noen fra reservelaget, men disse gutta er rundt 18-år hele gjengen. Greie backups kanskje, men forsterker ikke førstelaget. Walcott er kanskje unntaket. Har tro på gutten.

 

Så er det skader da. RvP har vært skadet i nesten to sesonger nå. Kan vel ikke regne med han i mer enn 1/3 av kampene neste år. Rosicky er akkurat blitt operert og er kanskje kvitt skaden sin. Men dette er jo også noe usikkert. Eduardo er også ute en god stund til selv om beinet hans er restituert. Tror ikke Wenger tør å spille ham før November tidligst.

 

Når vi i tillegg ikke har klart å signere noen enda, som Wenger har lovet, begynner jeg å bli bekymret. Vi trenger klart en ersatter for Flamini, en for Hleb i TILLEGG til en forsvarer. Fortsatt er stallen tynn. I en ideell verden trenger vi en keeper i verdenstoppen og en angriper i verdenstoppen. Igjen, RvP er mye skadet, Bendtner er ikke god nok, Eduardo er lenge ute, Adebayor er varierende i sine prestasjoner. Han er god når laget spiller bra, men klarer ikke gjøre ting på egenhånd. Vi trenger en Torres type (dette har vi i RvP i grunn...).

 

Når det gjelder Nasri så er det "conflicting reports" som det så fint heter. Noen kilder hevder at Wenger ikke vil betale han det han vil ha i lønn. Andre sier at en avtale er i boks, men Wenger ville gi Nasri fri til å tenke fremover mot EM. Ergo å ikke brukte krefter å fly til London, signere og ta bilder osv og så fly tilbake til den franske troppen. Så jeg vet ikke helt. Begge høres ut som sannsynlige scenarier.

 

Jeg får vente å se til etter sommeren med å dømme egentlig.

Lenke til kommentar

Mye fornuftig du skriver Benbjo.

 

Stallen er helt klart for svak i øyeblikket. Om Hleb drar også, vil jeg kalle det krise. Da vil virkelig mange Arsenal-fans rundt omkring spørre seg om hva ambisjonene til Arsenal (Wenger) er. Å miste to av sine mest fremtredende spillere på kort tid, uten noen fullgode erstattere ville rammet ethvert lag, selv ManU. Og når vi allerede har tynn stall, sier det seg selv at nye føtter må hentes inn. Og de BØR være etablerte. Husk på hvilke signaler Wenger sender til sine stjerner (les: Fabregas, Kolo, Adebayor)om han velger å stole på unggutter igjen. De siste tre årene har hvert år vært "neste sesong!". Vi kan ikke bygge nytt lag hver eneste sesong!

 

Vi har gang på gang brukt fraser som "tenk på dette laget om noen år! For et lag det vil være!"

Men Wenger ser ut til å gjøre laget yngre og yngre for hvert år som går. Uroligheter innad i troppen har vi slett ikke vært fremmed for. Merkelige avgjørelser (som å gi Gallas kapteinsbindet) synes jeg blir gjort urovekkende ofte. Rykter om oppkjøp av klubben, Deins avgang ... Nei, det har ikke vært lett å være Arsenal-supporter i det siste. Men samtidig får vi servert verdens beste fotball. Dette laget er jo NØDT til å vinne noe snart. Håper snart kynismen erstatter den lille biten med konsentrasjonsvansker og "overspill" på topp.

 

 

Jeg er uenig i din karakteristikk av Bendtner. Bendtner ER god nok for laget, synes jeg. Han gjør utrolig mye klokt og bra med ball. Han viste også ved et par anledninger at han fungerer strålende som venstrekant i 4-5-1/4-3-3-formasjon. Jeg tror folk noen ganger glemmer at han kun er 20 år gammel, en av Danmarks viktigste spillere. Gjorde senest mot Nederland en strålende kamp med en assist i verdensklasse. Til og med Dagbladet styrtet til for å hylle dansken!

 

Realiserer Wenger kjøpet av Nasri + Yaya Toure og henter inn en kompromissløs midtstopper, tror jeg dette laget vil gjøre det bra neste sesong (selv er jeg skeptisk til gull).

Lenke til kommentar

Bendtner kan bli god, men er ikke god nok enda. Har enda ikke tilgitt han for å stoppe fabregas sitt mål mot Liverpool. Eneste kampen jeg har sett han god i var mot Derby der han spilte shadowstriker, dvs Bergkamp-rollen. Der var han god og uegoistisk. Mulig han tar et kjempeskritt nå.

 

Problemet slik jeg ser det er ikke mangel på angriper, vi har jo mange. Problemet er mangel på skikkelig kvalitet. RvP, Eduardo og til dels Adebayor er kvalitet. Hadde samtlige av disse vært skadefrie så hadde spissene våre vært fryktinngytende. Som backup har vi Bendtner, Walcott og Vela. 6 angripere det. Kjøper vi en til er det noen som får lite spilletid.

 

Walcott vil jeg gjerne se på kanten. Har spilt meget bra der siden etter jul. Vela er jeg som sagt usikker på. Gi han noen innhopp så får vi se. Venstrekanten i PL, spiss i Ligacupen.

 

Slik jeg ser det er problemet vårt er at det for stort nivå mellom førstelagsspillerne og back-upen. Dette gjelder både ferdighet og alder egentlig. Ikke alle kan være like gode som Fabregas når de er 20. Bare en håndfull spillere i verden er det. Derfor er jeg i utgangspunktet skeptisk til å la f.eks Denilson ta over for Flamini. Han er bare 19 år så vidt jeg husker. Diaby vet jeg ikke hvor gammel er, men vil gjette et par og tjue. Men passer han sammen med Fabregas? Er han defensivt god nok? På venstre har han ingenting å gjøre hvertfall. Gilberto gidder jeg ikke diskutere en gang. Han er blitt for gammel. Har vært katastrofal i nærmest hele år.

 

Inn med Nasri/noe lignende må vi ha uansett om Hleb går eller ikke. Nasri kommer ikke til å gå rett inn på laget og briljere. Slikt tar tid. Om Hleb også går MÅ vi ha en til kantspiller. Baer Rosicky på venstre holder ikke. Walcott kan jo også til dels spille der, men han er vel primært høyre. Dessuten bør vi hente en DM (Yaya?) dersom ikke Denilson eller Diaby er gode nok. I tillegg trenger vi nok en ny midtstopper. Gallas-Toure har ikke vært spesielt gode i år. Vet ikke hvem som har skylden direkte, men Toure har ikke vært like god som har har vært etter Afrikamesterskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...