Big Tone Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Coquelin desidert. Synes faktisk han var relativt ålreit mot United i år også, var bare for nedtrykt til å skrive noe om det. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Faen heller, sett både Frimpong, Oksen og Coquelin innpå samtidig i PL. De spiste jo opp hele midtbanen. Forelska i hele bunten, jeg. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Faen heller, sett både Frimpong, Oksen og Coquelin innpå samtidig i PL. De spiste jo opp hele midtbanen. Forelska i hele bunten, jeg. Szczesny Djourou - Koscielny - Vermaelen - Santos Chamberlain - Song - Coquelin - Gervinho v. Persie - Walcott Men, helt seriøst. Hvordan skal vi klare å holde Diaby, Wilshere, Ramsey, Coquelin og Frimpong fornøyde de kommende sesongene? Coquelin tror jeg går greit mtp. at han er en av de få naturlige defensive midtbanespillere i klubben sammen med Song og vil mest sannsynligvis avlaste han litt, men resten av de? Og når man også tar med Lansbury, Aneke, Ebecilio og Özyakup så sier det seg selv at vi vil måtte kvitte oss med noen av disse.. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det sier seg selv at Diaby ikke kommer til å bli. Han er IGJEN blitt skadet etter siste innhopp. Lansbury forsvinner nok til sommeren. Han begynner jo å bli "gammel". Aneke, Ebecilio og Ozyakup har vel et par år igjen før de begynner å banke på døra. Frimpong tror jeg neppe blir god nok til noe annet enn reserve. Vi vet jo heller ikke om Wilshere/Ramsey blir i klubben hvis nedturene fortsetter. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Chamberlain bør prioriteres foran Arshavin fremover. Orker ikke mer av sistnevnte. Blir oppriktig lei meg hver gang jeg ser ham spille. 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Chamberlain bør prioriteres foran Arshavin fremover. Orker ikke mer av sistnevnte. Blir oppriktig lei meg hver gang jeg ser ham spille. Enig, men det er Wenger vi snakker om. Det kommer ikke til å skje, dessverre. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det er ikke akkurat ulikt Wenger å prioritere en ung og lovende spiller foran en gammel og avdanket spiller. Wenger er sta, men han er ikke blind. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Wengers siste uttalelser kan tyde på at Chambo får mer spilletid fremover. Arsenal Arsenal.com Wenger: 'Chamberlain looked like he could deliver something special the whole night, he showed he has moved forward' Arsenal Arsenal.com Wenger: 'I was very patient with him until now and sometimes it's important to hold them back and keep them on training ground' Etter prestasjonene hans i går har han bevist at han er klar for å prioriteres over Arshavin som ikke evner noe som helst om dagen. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Det sier seg selv at Diaby ikke kommer til å bli. Han er IGJEN blitt skadet etter siste innhopp. Lansbury forsvinner nok til sommeren. Han begynner jo å bli "gammel". Aneke, Ebecilio og Ozyakup har vel et par år igjen før de begynner å banke på døra. Frimpong tror jeg neppe blir god nok til noe annet enn reserve. Vi vet jo heller ikke om Wilshere/Ramsey blir i klubben hvis nedturene fortsetter. Var vel bare en liten småskade, men enig i at han burde forsvinne mtp. at han aldri er tilgjengelig og attpåtil er utrolig ustabil. Når det gjelder Lansbury så mener jeg at han er minst like god som Ramsey og når han i tillegg er 100% Arsenal så syntes jeg han burde få en skikkelig sjanse. Utrolig usikker på Frimpong. At Coquelin til sammenligning har et større naturlig talent enn gutten som oppfant DENCH er vel ganske klart, men hvis han klarer å bygge på den opptrednen mot City i går så kan han bli god for oss. Chamberlain bør prioriteres foran Arshavin fremover. Orker ikke mer av sistnevnte. Blir oppriktig lei meg hver gang jeg ser ham spille. Enig, men det er Wenger vi snakker om. Det kommer ikke til å skje, dessverre. Arshavin ble jo regelrett spilt ut av laget for 2 sesonger siden av Vela som ikke akkurat overpresterte, men som allikevel presterte langt bedre enn hva russeren gjorde, men allikevel fikk Arshavin klippekort til førstelaget mens Vela ble glemt. Forhåpentligvis så prioriterer Wenger annerledes denne gangen. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Når det gjelder Lansbury så mener jeg at han er minst like god som Ramsey Hva i all verdens land og rike baserer du deg på? Arshavin ble jo regelrett spilt ut av laget for 2 sesonger siden av Vela som ikke akkurat overpresterte, men som allikevel presterte langt bedre enn hva russeren gjorde, men allikevel fikk Arshavin klippekort til førstelaget mens Vela ble glemt. Vela har aldri vært mer enn middelmådig for oss. Kan knapt huske et eneste mål han har scoret for oss som ikke har vært helt på tampen av en kamp hvor seieren allerede er sikret. Arshavin har alltid vært varierende i prestasjonene, men den ekstreme effektiviteten hans har sikret ham en plass i førsteelleveren. I år er dessverre effektiviteten helt borte, og prestasjonene er verre en noen gang. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Lansbury er jo ikke i nærheten av like god some Ramsey. Han ønsket seg dessuten bort forrige sesong... Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg gir deg også 3.00 i odds, Benbjo. Hvis du skulle være interessert. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Hva i all verdens land og rike baserer du deg på? U21, reservelag, tiden i Scunthorpe, Watford, Norwich og nå West Ham. Samt diverse rapporter fra flere andre Gooners som har fulgt med på Lansbury på eget initativ. Jeg syntes Aaron Ramsey langt ifra har vært god nok til å få så mye spilletid som han har gjort hittil denne sesongen bortsett fra andreomgangen mot Bolton har jeg ikke akkurat blitt imponert over waliseren. Vela har aldri vært mer enn middelmådig for oss. Kan knapt huske et eneste mål han har scoret for oss som ikke har vært helt på tampen av en kamp hvor seieren allerede er sikret. Arshavin har alltid vært varierende i prestasjonene, men den ekstreme effektiviteten hans har sikret ham en plass i førsteelleveren. I år er dessverre effektiviteten helt borte, og prestasjonene er verre en noen gang. Når det gjelder Vela så er det ufattelig urettferdig. Gutten har knapt nok fått startet en Premier League kamp for Arsenal og hver gang han har blitt kastet inn på sånn ellers så har det kun vært snakk om 5-15 minutter med spilletid i kamper hvor laget desperat trengte et mål. Ikke akkurat ideelt for et ungt talent som er i en situasjon hvor ikke akkurat selvtilliten og formen er på topp. At man da forventer et mål fra han blir for meg nærmest urealistisk. At du også bruker det som et argument for at Vela har vært middelmådig er også litt uvitende mtp. at han som oftest har bidratt med målpoeng i så og si hver eneste kamp han har spilt fra start. F.eks. når han startet to kamper på rad i 09/10 sesongen mens Arshavin hadde en leggskade. Den første kampen kom han til noen farligheter og hadde et par gode innlegg, tror også han var tredjesist på en scoring, men allerede etter sin andre kamp fra start så bidro han med et utsøkt innlegg som endte i mål og hadde mange gode involveringer og var en konstant trussel på venstrekanten, men når Arshavin kom tilbake (formduppen var allerede i full effekt på denne tiden også) så ble Vela droppet. Ikke bare fra førsteellveren, men fra selve troppen. Etter det hadde han kun innhopp fra rundt 80 minutter o.l. før han avsluttet sesongen med et innhopp etter 77 minutter mot Fulham hvor han scoret etter 7 minutter med en usøkt lobb over Schwarzer. At Vela har vært middelmådig i Arsenal kan jeg gå med på mtp. at han ALDRI har fått en skikkelig sjanse til å spille seg varm i Arsenal drakta, men jeg syntes virkelig han har fått en ordentlig dårlig behandling i forhold til andre spillere som Denilson, Walcott, Eduardo og nå Ramsey som fikk ufattelig mye spilletid selv om de ikke alltid presterte. Når det gjelder Arshavin så har han aldri vært "ekstremt effektiv". Han har hatt gode statistikker som regel og har ofte vært involvert i oppbygningfasen av et mål, men å kalle det ekstremt blir rett og slett.. vel ekstremt. Dog når det gjelder Arshavin så skulle han aldri ha spilt noe særlig på kanten og det er tydelig at russeren har lidd sterkt av å måtte spille på venstrevingen etter overgangen til Arsenal og har det siste halvannet året vært en skygge av seg selv. De magiske øyeblikkene er helt borte og han virker ekstremt blottet for selvtillit ute på banen. Forøvrig anbefalt lesning av et nogenlunde likt tema angående fringe spillerene våre. QPR defender Armand Traore reveals his Arsenal nightmare: I felt sick with fear before games and didn't really want to play 3 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 (endret) Veldig vanskelig å svare på innlegget ditt, da vi tydeligvis har helt forskjellige syn på spillerne. Ramsey har spilt mer enn han burde, men det er kun fordi han er vårt beste alternativ når Wilshere er ute. Han startet sesongen litt tregt, naturlig nok, men jeg synes virkelig at han har tatt seg opp i det siste, og han blir bedre og bedre for hver kamp. Angående Lansbury, så synes jeg at det blir for dumt å påstå at han er bedre enn Ramsey. Han har hatt noen gode kamper i Championship og U21-landslaget, men PL er et HELT annet nivå. Det finnes utallige spillere som har imponert på det samme nivået som Lansbury, uten å ha ha tatt steget opp til PL-nivå. Ramsey har allerede vist at han er god nok for PL, og har levert strålende prestasjoner mot noen av verdens beste lag. Dessuten er han kaptein for Wales. Lansbury vil få sin sjanse om han fortsetter å imponere, og forhåpentligvis vil han gripe den, men per dags dato blir det helt fjernt å i det hele tatt sammenligne ham med Rambo. At Vela har blitt urettferdig behandlet nekter jeg å gå med på. Wenger har alltid hatt klokketro på ham, men han har aldri vist mer enn små glimt av sitt potensiale. For det aller meste har han vært ekstremt skuffende. Selv har jeg alltid likt Vela, og jeg trodde at han kunne være en for fremtiden, men den troen har gradvis forduftet. Det som ødela mest for Vela var i mine øyne at vi byttet fra 4-4-2 til 4-3-3. I vårt nåværende system er han for fysisk svak til å spille som ensom spiss, og for treig med ballen til å spille på kanten. Edit: Intervjuet til Traore sier for øvrig ikke annet enn at han ikke har mentaliteten til å lykkes på øverste nivå. Endret 30. november 2011 av Le Professeur 2 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 La oss si alle spillere er tilgjengelig, hva mener dere er vår beste lagoppstilling? Start diskusjon.. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Szczesny Sagna - Koscielny - Vermaelen - Santos Arteta - Song - Wilshere Walcott - van Persie - Gervinho Litt usikker på venstrebacken. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 ^ FIFA 12 oppstillinga mi, bortsett fra Gibbs på VB Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Lehmann Lauren - Campbell - Touré - Cole Ljungberg - Vieira - Gilberto - Pires Bergkamp - Henry Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 For tidlig å si om Wilshere tilhører start 11'eren. Han har vært ute lenge og kan ta en Rosicky eller Eduardo for alt vi vet. Det er sjeldent spillere kommer tilbake på samme nivå etter en slik alvorlig skade. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Nå må du gi deg. Eduardo brakk benet tvert av, og Rosicky var ute i 18 måneder. Wilshere har faktisk "bare" vært ute siden august, og er fortsatt bare 19 år gammel, i motsetning til Eduardo og Rosicky som var ferdig utviklet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå