Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skada eller ikke, han starter nok på benken i helgens kamp. Starter vel aldri med enn 2 kamper på rad før han må hviles igjen?

Edit:

Er det bare jeg som lovpriser Arteta for tiden eller? Mannen er seriøst grisegod og måten han stabiliserer midtbanen på er ganske imponerende. I tillegg er pasningene presise til tusen. Mange beskrev utskiftningen av Fabregas med Arteta som "å bytte en splitter ny Lambourghini med en brukt Porsche". Ser den, men det er fortsatt en sportsbil :)

Endret av Torstein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selve definisjonen på one man team. Tror aldri jeg i mitt liv har sett et lag være så totalt avhengig av en spiller på dette nivået. Gerrard i sin tid hadde en lignende rolle, men så kom i det minste Torres og hjalp til. Kudos til Persie, selv om jeg har en sneaky følelse på at det kommer ei tørke etter regnet.

Lenke til kommentar

Joda, selvsagt er vi avhengige av RvP, men alle store lag har en spiller som de bygger laget rundt. Dere har Rooney, Barca har Messi, Real Madrid har Ronaldo osv. Synes det er urettferdig ovenfor de andre spillerne på laget vårt når folk kalles oss et one man team. Spillere som Vermaelen, Szczesny, Sagna, Wilshere (selv om han er skadet for tiden) og Song er også ekstremt viktige. Bare se forarbeidet til Song på 1-0-målet i går. Spektakulært, men RvP får all ære for at vi vant kampen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selve definisjonen på one man team. Tror aldri jeg i mitt liv har sett et lag være så totalt avhengig av en spiller på dette nivået. Gerrard i sin tid hadde en lignende rolle, men så kom i det minste Torres og hjalp til. Kudos til Persie, selv om jeg har en sneaky følelse på at det kommer ei tørke etter regnet.

Diaby was the 36th Player used by Arsenal this season. (oops forgot we are a 1 man team ! )
Lenke til kommentar

Det beviser da ingenting. Tror West Ham var blant de lagene som hadde brukt flest spillere i fjorårssesongen, men det var ganske klart at vi i store perioder var et one-man team med Parker.

Det er flere som bidrar i Arsenal, men tror også det blir utrolig vanskelig å score mål hvis han går ut med skade.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men om RvP blir skadet så greier jeg ikke å se for meg hvem som skal score de nødvendige målene.

Mange av RvPs mål er tap-ins. Vi har alltid klart å skape mange sjanser, men før har vi hatt problemer med å sette dem. Adebayor var en sjansesløser av rang, og Chamakh er langt i fra en "fox in the box". Dersom RvP blir skadet, tror jeg faktisk at Ju-Young Park kan kunne gjøre en ok jobb. Han var veldig god mot Bolton, og putter mål på bestilling for Sør-Korea. Dessuten scorte han 12 mål for Monaco i fjor, til tross for at de rykket ned. Kantspillerne våre er også i stand til å putte noen mål når det trengs.

Lenke til kommentar

Åjoda, det beviser at wenger sliter med å finne ti andre spillere som er gode nok. One man team.

ELLER så beviser det at vi har hatt store skadeproblemer denne sesongen, noe som i stor grad begrunner vår svake start på sesongen. I tillegg har mange unggutter fått prøve seg i CC.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt poenget med å argumentere seg ut av noe alle ser. Arsenal ER et one-man team for øyeblikket. Hvem skulle puttet målene hvis RvP ikke spilte? Chamakh? Park? Vi hadde nok ligget mye lengre ned på tabellen om RvP hadde vært skadet denne sesongen også. Blir spennende å se hva som skjer når RvP sin kropp kollapser. Da klarer vi ikke topp 4. Med mindre en kvalitetsspiss kommer i januar.

Endret av Benbjo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

RvP scorer måla, og det er tross alt det som vinner kamper, men jeg er tildels enig med Le Proff her. Vi er ikke så jævla avhengige av Robin som folk skal ha det til, det er bare det at det finnes null backup bak han som er god nok, og når Walcott og Gervinho brenner sjangser blir det lite mål ellers. Hadde vi hatt en decent backup spiss hadde jeg ikke vært så jævla bekymra, men nå er jeg det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, en stor grunn til at vi er så avhengige av RvP er nok at det er den posisjonen hvor vi har minst dekning. Håper selv at vi henter Marco Reus i januar.

Edit: Interessant å se på spillerne vi har brukt de to siste kampene, forresten.

Polen

Frankrike - Tyskland - Belgia - Brasil

Wales - Kamerun - Spania

England - Nederland - Elfenbenskysten

Elleve forskjellige spillere fra elleve forskjellige nasjonaliteter.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jepp, en stor grunn til at vi er så avhengige av RvP er nok at det er den posisjonen hvor vi har minst dekning. Håper selv at vi henter Marco Reus i januar.

Edit: Interessant å se på spillerne vi har brukt de to siste kampene, forresten.

Polen

Frankrike - Tyskland - Belgia - Brasil

Wales - Kamerun - Spania

England - Nederland - Elfenbenskysten

Elleve forskjellige spillere fra elleve forskjellige nasjonaliteter.

Blir deilig når vi kan bytte ut en tysker med nok en franskmann etter nyttår en gang og en waliser for en annen engelskmann. Samt hadde det vært fantastisk om vi hadde hatt enda en belgier på laget :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...