Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sepp Blatter:

Blatter on racism "During a match you may say something to someone who's not looking exactly like you, but at end of match it's forgotten"

 

Emmanuel Frimpong:

If Blatter Ever Come to Arsenal am Gna Frimpong Him

 

Haha, elsker den fyren. For øvrig ufattelig at Blatter ikke har fått fyken enda.

Lenke til kommentar

Skal sies at jeg er småenig med Blatter da. Kanskje ikke i samme utstrekning, men synes det blir parodisk når vi skal ha ukes-lange etterforskninger for å finne ut om Terry sa "black cunt" eller "blind cunt" til Ferdinand.

 

Det sies så mye vilt i løpet av en fotballkamp og rasisme er selvfølgelig uakseptabelt, men det må da gå ann å holde seg litt i selen. Kritikken går forsåvidt mest til media som gir det for mye oppmerksomhet. Jeg husker når Ijeh mente Kristofer Hæstad sa noe rasistisk. Noe som for en som kjenner gutten sånn halvveis er helt bak mål. Fyren er ett prima eksempel på holdninger man skaffer seg i bibelbeltet.

 

Og nå skal Suarez siktes for å ha kalt Evra "negrito"? Jeg forstår at man må ta steg hvis det kommer grove rasistiske kommentarer, men disse anklagene i hytt og vær er bare irriterende. Faen meg en eller annen som er rasist 2 ganger i uka.

 

Van Persie var jo akkurat nazist fordi han drev med en feiring som kunne likne på en nazi-hilsen.

Endret av GrandMa
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror du rasisme er utbredt i bibelbeltet? Da tror jeg du bommer grovt, dude.

Jeg var da også under den formening om at kristne og deres kretser er mer lukket enn andre deler av samfunnet, derav mer fremmedfrykt, samt en noe mer konservativ holdning til stort sett alt i samfunnet. Bare for å forsvare PSV litt.

Lenke til kommentar

Negativ eller positiv forstand du kjenner til bygda på? Har på følelse av at vi er svært dårlig likt rundt omkring i Agder :p

 

Det er mye negative følelser angående bygda her, men Kvinesdal er for langt unna til å bry seg om. :p Mer Vennesla og sånn som er irritasjonsmomentet. De forbanna yrkesfag-gutta i sine Volvo 240er og med 16 år gamle jenter med FUBU-boblejakke i baksetet. For å sette det litt på spissen. ;) Kvinesdal vet jeg bare om fordi det er så nærme egentlig. Også er det vel ganske "svært"? Sånn sett i forhold til at det ligger langt uti gokk.

 

Hyrlen: Forstår at det kanskje virker sånn, men det egentlig veldig lite slikt. Kristne her er mer av den typen som skal redde alle barna i Afrika og liknende. Veldig få kristne som er av den "amerikansk-kristne" sorten, hvis du forstår hva jeg mener. :) Der har jeg inntrykket av at konservatisme og dogmer står sterkere.

Lenke til kommentar

Tror du rasisme er utbredt i bibelbeltet? Da tror jeg du bommer grovt, dude.

 

Mulig jeg bommer med rasisme i ordets rette forstand, men xenofobien står iallefall sterkt isåfall.

 

Her jeg bor er det iallefall vidt utbredt får jeg inntrykk av. Legg da til vi er den kommunen Kristelig Folkeparti står aller sterkest i hele landet (som strengt tatt er et AP med noen små-nisjer i religiøs retning). I tillegg har vi prøvd diverse asylmottak der vi fikk en bande som stjal og slåss, så det er mulig det er med på å påvirke folk også. En slager her omkring tror jeg må være "Jaja, sånn skjer når de lar alt som kan krype og gå slippe inn i landet".

 

Når det er sagt står (eller iallefall sto) Frp også ganske sterkt her, så påvirkning er også en mulig årsak. Hele familien min (utenom meg) er for eksempel nettopp det. Morsomt nok har disse to partiene vært enig om ganske mye her. Men de er jo sosialistparti begge deler, så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...