Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://player.arsenal.com/player/1080-wojciech-versus

 

Her uttaler Szczesny etternavnet sitt "Chesney". Det bør vel fjerne all tvil, med mindre han bevisst gjør det for at det skal være lettere for andre å uttale navnet hans. Jeg kommer i hvert fall til å bruke den uttalen fremover, slik jeg alltid har gjort. Schtensny høres bare teit ut.

 

Utrolig artig film, for øvrig. Wojciech er sjef.

 

Endelig! Deilig å hatt rett hele tiden. :new_woot:

Lenke til kommentar

Følelsen av at vi endelig er tilbake på riktig spor er så ubeskrivelig deilig. Vi har nå vunnet fem av våre seks siste kamper. Vi har åpenbare problemer som må løses, men det er likefullt fantastisk å føle at jeg virkelig gleder meg til neste kamp (selv om det er mot FC Gorilla).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere enn meg som begynner å bli litt lei av Song for tida? Greit, jeg digger fyren og synes han generelt sett er relativt ålreit på banen, men han gjør så mye dumt med ball inne på vår halvdel. Han dribler på helt feil plasser og taper ballen i veldig farlige situasjoner. Ellers så har jeg ikke allverdens å påpeke på fyren, men får han det ikke inn i hodet snart at dette funker ikke, spesielt når vi er så dårlige i forsvar. Synes det er jævla fett å se på når han får det til, og det får han til å framstå som et geni til tider. Men det er altfor risikofylt.

Lenke til kommentar

Du er nok ikke alene om den Big Tone. Det er en del ganger der Song burde bare klinke til og få ballen lengst mulig unna istedetfor å pørve å drible seg gjennom flere folk i altfor ugunstig posisjon. Moro når han greier det, men kan bli veldig farlig imot oss når driblingene ikke sitter.

Lenke til kommentar

Positivt nok hadde det ikke vært for nivået på fansen. "He's only got one leg" husker jeg jævla godt enda. Kvalmende av Stoke fansen, og ikke heller utypisk dem.

Du har helt rett i det, men nå var fotball for meg i begynnelsen hovedsaklig underholdning, noe som til slutt gjorde at jeg valgte et underholdende lag, ikke Stoke eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, takk for counter-stikk! :)

 

JA, det er absolutt underholdende for meg å heie på Stoke. Som nevnt ovenfor har vi noen av Englands beste fans (MYE bedre enn Gooners), spesielt på The Brit. Mye av hjemmestatistikken skyldes nok den fantastiske stemningen Stoke har på hjemmekampene.

 

Selv om vi ikke spiller samba-fotball er det like gøy å vinne 1-0 mot f. eks Liverpool hjemme. Og det er først og fremst klubben Stoke jeg holder med, derunder laget. Og klubben er veldrevet, har lange tradisjoner (desverre ikke like mange meritter..), har en fantastisk eier og manager - og ikke minst Englands beste fans. (Subjektivt, men dog.)

 

Jeg ser ikke for meg uavgjort i denne kampen. Enten går Arsenal ut i 100 og får utelling for det, eller smeller det i deres 16-meter når det rotes i forsvar. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke så jævla mye om fans som synger sanger som "He's only got one leg" da, men lydnivå oppnår dere. Forøvrig er hardcore goonersa noen av de beste fansa i England, bortefansen er i ytterste elite i landet. Synd hele greia med Arsenal og mye turister, men det er dessverre realiteten for de fleste storlag, ikke at du ville ha kjent noe til det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke så jævla mye om fans som synger sanger som "He's only got one leg" da, men lydnivå oppnår dere. Forøvrig er hardcore goonersa noen av de beste fansa i England, bortefansen er i ytterste elite i landet. Synd hele greia med Arsenal og mye turister, men det er dessverre realiteten for de fleste storlag, ikke at du ville ha kjent noe til det :)

 

Nå skal det sies at mange av våre supportere har noen sanger som ikke er helt stuerene heller. Feks om Adebayor mot Tottene. Det er latterlig at det skal være sånn, men tror ikke det er så mye å gjøre med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere enn meg som begynner å bli litt lei av Song for tida? Greit, jeg digger fyren og synes han generelt sett er relativt ålreit på banen, men han gjør så mye dumt med ball inne på vår halvdel. Han dribler på helt feil plasser og taper ballen i veldig farlige situasjoner. Ellers så har jeg ikke allverdens å påpeke på fyren, men får han det ikke inn i hodet snart at dette funker ikke, spesielt når vi er så dårlige i forsvar. Synes det er jævla fett å se på når han får det til, og det får han til å framstå som et geni til tider. Men det er altfor risikofylt.

 

Han skapte noen farlige situasjoner imot igår, men egentlig liker jeg at han tør å holde på ballen. Det skjer ofte at han skaper veldig mye rom ved å runde noen spillere. Godt å se, særlig når vi egentlig mangler spillere med den evnen, med Diaby og Wilshere skadet, og med Nasri og Fabregas forsvunnet...

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest med Alex Song er de idiotiske gule kortene han til stadighet pådrar seg. Forbanna irriterende. Spesielt når det skjer tidlig i kampene.

 

Vi må forresten gjøre noe med spillestilen vår når det gjelder innlegg. I snitt slår vi 24 innlegg per kamp i ligaen. Wolves, Liverpool og Chelsea er de eneste som slår flere. Likevel når nesten ingen av disse sine mål. I går slo vi 32 (!!) innlegg, og ETT av dem var vellykket (Djourous innlegg som førte til vinnermålet). At vi kommer til så mange innlegg i seg selv er vel og bra, men vi MÅ klare å utnytte dem bedre. Det verste er at mange av innleggene faktisk er gode, men vi har nesten aldri mer enn en eller to mann i boksen, og dermed blir det en enkel sak for motstanderen å klarere.

 

Hver gang spillere kommer til gode innleggsposisjoner, bør vi sfå flere spillere inn i boksen. Hvis for eksempel høyrebacken og høyrekanten spiller seg løs og slår et innlegg, bør i et minste spissen og to midtbanespillere storme inn sentralt, mens venstrekanten sniker seg inn ved bakre stolpe. Resten kan stå klare til å vinne eventuelle klareringer. Tenk så mange flere flere mål vi kunne fått om vi hadde terpet inn en god innleggstaktikk.

Endret av Le Professeur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...