Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diaby i midten ja, men som du påpeker er han litt for offensiv. Yaya ville vært spennende, men når det gjelder Arsenal og Wenger er det deilig å vite at du aldri vet hva de henter.

 

Om det blir hentet noen denne gangen vil det være "ukjente" spillere; garantert!

Lenke til kommentar

For min og Arsenals del håper jeg Hleb blir å se i den nydelige drakta til neste sesong også.

Arsenal får tilbake vidunderbarnet Carlos Vela. Arsene Wenger mener Vela er en helt komplett spiller..

 

Arsenal skal nok slå godt fra seg neste sesong bare vent og se. Tror Diaby/Denilson får sitt store gjennombrudd i arsenal neste sesong.

Almunia

Clichy

Toure

Gallas

Sagna

Hleb

Cesc

Yaya Toure

Walcott

Ade

Pazzini, Villa, Eduardo, VP, Bendtner, Saviet, Amauri

 

Håper Wenger åpner lommeboka i sommer og kjøper Alberto Aqualini, En av spissene jeg har skrevet, Yaya Toure!

Lenke til kommentar
Sier en som åpenbart spiller alt for mye FM `? (Rexacurz?) Vela er oppskrytt.

Jeg har sett han endel. For Osasuna i Spansk Primera Divisjon der han spiller

venstrekant /spiss. Han scorte vell mot Real Madrid for litt siden da han skjærte seg innover fra venstre. Vant gullballen x2 for U-17 landslaget i 2005 of scorte for A-laget som innbytter for Giovani dos Santos i debuten. Jeg har sluttet på FM btw. :) Tok for mye av tiden min, dessverre.

 

Men men, tror hva du vil. Er vel en som dømmer folk etter FM jeg. Ser på 0 fotball osv.

Endret av Rexacurz
Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med deg, Game. Syns de spillerne som blir ekstremt gode på FM veldig ofte er ønska her på forumet - selv om de ikke utmerker seg noe helt spesielt irl ...

Utdype? Osasunas beste spiller denne sesongen? Vant gullballen for EM og VM for U-17 landslaget i 2005? Leken teknikk og ligner Messi i spillestilen ettersom han også er kjent for å skjære seg innover? Scorte i debuten som innbytter? Du har vel ikke sett han, har du?

 

Vela ble forresten nylig kalt opp til å spille for Mexicos A-lag, og er med til troppen mot Peru, Belize og Argentina.

 

Du spiller vel mye FM, - uten å se på fotball du også, Goscinny? Du visste f.eks ikke hvor Danny Welbeck sin posisjon var, og måtte dra frem FM. Herlig! :) Det verste var at du brukte utrykk som AMC osv. Jeg bruker personlig, aldri de uttrykkene IRL, og kan de ikke utenat.

 

On topic: I hvilken posisjon spiller Welbeck best? Han er jo, iallfall på FM, AMRL(C?) i tillegg til spiss ...

 

Goscinny ;)

 

In your face! :) :) :)

 

Jeg ser mye på spansk fotball jeg, og har fulgt med på Vela ettersom han snart skal joine Arsenal. Han brukes vel mye på benken, og får spilletid på sluttminuttene, men bare se på Bojan.

 

Ooopss! Bojan er jo også dømt fra FM, - sorry. :(

Endret av Rexacurz
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du ikke har peiling, Chauz. Det med Vela stemmer sikkert, og jeg må innrømme at jeg ikke har sett noe særlig av ham. Du ser sikkert alt av fotball i alle land og vet det som er verd å vite, men det virker som om en del andre tror spillere er like gode på FM som IRL. Det er jo ingen tvil om at FM ofte er veldig urealistisk (Saha var skadefri hele min første sesong :p). Det er tross alt bare spådom hele greia.

 

Og hva mener du med det Welbeck-sitatet? Jeg spurte om hvilken posisjon Welbeck er best i (ikke hvor på banen), fordi jeg vil lære mer om ham og laget. Jeg er ikke sånn som du - jeg vet ikke absolutt alt, men vil lære mer (trodde egentlig han bare var spiss). DERFOR spurte jeg hvor han spilte best av offensiv midtbane og spiss.

 

Goscinny :)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Flamini er da ute av laget. Samme ser ut som at Hleb er. Regner med at det er 80% sjanse for at han stikker for 3mill.

 

Adebayor skal visstnok kreve 80.000 i uka, men senere avfeid dette. Tror han blir.

 

Wenger har uttalt at han skal ha 2-3 spillere. MINST en defensiv spiller og en kreativ.

 

Da har vi

 

Keeper:

Almunia

Fabianski

Mannone

 

Litt skeptisk her. Hva om Almunia blir skadet? Meget skeptisk til Fabianski. Er ikke helt stø føler jeg. Synes nesten vi burde signe en her. Timo Hildebrand f.eks. Da blir neppe Almunia happy dog, og han har vært god. Dette skjer neppe. Wenger signer ikke en keeper.

 

Forsvar:

midt:

Toure

Gallas

Senderos

Song

Djorjou (vet det er feil. Fyren har et merkelig navn!)

Nordtevit(?)

 

To stykker av klasse, selv om Gallas har vært direkte elendig siste delen av sesongen. Kan bli god igjen slik som starten av sesongen i år. Imponert over Song egentlig. Tror han kan bli god. Ung er han også enda. Senderos har meget ustabil. grei backup, men bør jo ikke spille i de store kampene da han ofte gjør fatale feil som kan straffe seg.

Djorjou har jeg sett for lite av til å kommentere. Nordtveit også i grunn.

 

Er vel her Wenger vil forsterke. Har jo ingen skikkelig backups dersom Gallas/toure blir skadet. Forslag anyone? Tenker Zapata selv. Ellers har vi vel ikke blitt linka med noen?

 

Venstre:

Clichy

Traore (Fantastisk mot Everton! Ellers var han jo elendig i FAcup mot Man U. Ung også)

Gallas (?)

 

Skeptisk her. Om Clichy blir lenge skadet stiller vi tynt. Burde hente noen som kan spille midt og venstre synes jeg.

 

Høyre:

Sagna (klasse!)

Eboue (back-up her. og BARE back-up. Fyren er elendig på høyrekant. Bidrar med 0)

Toure

 

Her stiller vi sterkt. Ingen vits med forsterkninger.

 

Midtbane:

 

Midt:

Fabregas

Denilson

Gilberto

(Song)

Merida (Om han tar steget opp)

Diaby (om han ikke er omskolert til venstre. Der bør han ikke være imo)

 

Her trenger vi defensive kvaliteter. Nevner Barry fra Aston Villa, Yaya Toure. Vi har blitt linket med Makoun fra Lille som var en type spiller som Flamini.

 

Fabregas klart førstevalg. Usikker på de defensive kvalitetene til Denilson og Diaby.

Gilberto bør vel leve med å være backup. Han er for treig rett og slett og bidrar med for mange feilpassninger, altså ingenting fremover. Alderen har vel innhentet ham.

Merida er vel en Fabregas type. Får være backup i hvertfall.

 

Av de unge så har vi jo Lansbury også, men han er vel også offensiv?

 

Venstre:

Rosicky (Ikke å regne med. Går skadet 50% av sesongen uansett. I form er han genial)

Walcott

Diaby (Var god mot pool på anfield. Ellers veldig gjennomsnittelig)

Hleb (Hvis han blir)

Vela (stor tro på denne gutten!)

Eduardo (hvis han noen gang kan spille igjen)

 

Har jo mange spillere som kan spille her, men bare en som er god nok (kanskje også Walcott) og han er jo skadet hele tiden. Hadde vært super med noe klasse her. Ben Arfa, Kranjcar gode nok? Vet ikke. Ikke sikkert vi trenger noe heller faktisk. Kommer an på Vela. Kan jo hende det skjer et mirakel med Rosicky også. Man vet aldri. Synes egentlig vi stiller ganske sterkt her, men bak Rosicky er det litt for lite rutine.

 

Høyre:

Hleb (Igjen, om han blir)

Walcott

Eboue (lol)

 

Han trenger vi noe forsterkninger, spesielt om Hleb drar.

 

Angrep:

Adebayor (pure class når han er god, ellers ganske dårlig. Må jobbe med mottak!)

RvP (samme som Rosicky. Ute halve sesongen med strekk)

Bendtner (før de siste kampene var jeg usikker på denne gutten. Hatet han etter Pool kampen på emirates. Var god mot Derby uten at dette sier for mye. Ung er han også)

Walcott

Vela

Eduardo (samme kommentar som tidligere)

 

Har mange å velge mellom her også. Problemet er bare at Eduardo er leeeeenge ute og RvP er også skadet hele tiden. Bendtner og Adebayor passer ikke helt sammen heller.

Skulle virkelig ønske vi hentet noe virkelig bra. Huntelaar, Villa - den type spillere som bøtter inn mål. Dette skjer nok heller ikke da Wenger ikke splasher cash. Rekorden er vel knapt 13mill£? For Wiltord i sin tid.

 

Dermed blir laget realistisk sett slik store deler av sesongen. (dvs Hleb forsvinner):

 

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Eboue/Walcott Fabregas DM Vela/Diaby/Walcott

Adebayor Bendtner

 

Benk: Fabianski Eboue/Walcott Song Gilberto Diaby/Vela, Denilson + random

 

Denne oppstillingen gjør meg litt trist. Eboue er katastrofe og ingen av vesntrekantene er gode nok (kanskje med unntak av Vela som jeg ikke har sett for mye av. Vet heller ikke hva Wenger sine planer med gutten er. Angrepet er også meh.

RvP inn for Bendtner når han er frisk. Sammed med Rosicky på venstre. Dvs 10-15 kamper i løpet av sesongen.

 

Ønsket:

Hildebrand

Sagna Toure ny midt Clichy

ny høyre Fabregas nyDM Hleb/Vela

Adebayor Villa/Huntelaar

 

benk: Almunia, Gallas, Walcott, Hleb/vela, Bendtner, Denilson, Eboue

 

Selvsagt skjer ikke dette. Wenger kjøper ikke 5. Det som realistisk sett skjer er at vi henter en ny stopper. Gallas spiller da venstre om Clichy blir skadet. Henter også en som kan spille på høyre DERSOM Hleb forsvinner. Ellers ikke, da kan Walcott spille i stedet om Hleb blir skadet eller må spille på venstre. Eboue kan dra til helvette eller ta til takke med backup for Sagna. ny DM trengs sårt etter at Flamini stakk. Gjerne med offensive kvaliteter også. Ny angriper skjer ikke.

 

Ergo blir det hentet:

1 stk forsvar

1 stk høyre om Hleb sier bye bye

1 stk DM arbeidsmaskin aka Makoun fra Lille.

Lenke til kommentar

Tror dere får en ny defensiv midtbanespiller ja, noe ala Makoun som du sa. Ellers er defensive midtbanespillere som Jeremy Toulalan (samme klubb), Gaby Mudingayi (Lazio), Lorik Cana (Marseille) og Darijo Srna (Shaktar) linket på vei ut. Mudingayi og Toulalan er meget spennende spillere, imens Lorik Cana forsatt er ung.

Lenke til kommentar

Har kun sett Toulalan, Makoun, Mudingayi og Cana på FM, så jeg vet ikke hvor gode de er i virkeligheten. Dersom Toulalan er like god som FM tilsier, så kan vi bare glemme ham. Lyon har en tendens til å overprise gode spillere når storklubber er interessert. Bare se på Essien og M. Diarra. Makoun er jeg litt skeptisk til med tanke på Afrikamesterskapet. Da tror jeg heller Cana er en bedre løsning. Har sett litt footage av ham på Youtube og gutten kan i hvert fall takle. ^^

 

Det går også rykter om at Nasri er tilgjengelig for mellom £12-16M. Her syns jeg vi skal slå til. Han hadde vel vært den perfekte erstatter for Hleb, dersom hviterusseren skulle gå.

Lenke til kommentar

Hva er det med FM da? ^^, Lorik Cana er veldig god, og linkes stadig vekk av Marseille.

 

Nå går det også rykter om at Hleb er på vei til Inter, og at han vil kjøpe seg fri fra kontrakten som varer til 2010. Da Arsenal spilte CL kamp mot AC Milan, hadde Hleb forhandlinger med Milan. Makan til lite lojalitet spillerne har. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...