Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ærlig talt ikke at det medisinske apparatet er problemet. Slik jeg ser det, er det tre klare årsaker til at vi er mer skadeplagede enn andre.


  1.  
  2. Spillestilen vår er basert på hurtig pasningsspill og mye ballinnehav, noe som kan provosere motspillerne til å gå inn i stygge taklinger.
  3. Treningene våre er som regel svært intensive.
  4. Vi bygger laget rundt unge spillere, og gir dem ekstremt mye spilletid i forhold til andre lag. Da kan de fort bli "utbrent", noe som fører til skadeproblemer. Wilshere spilte for eksempel 49 kamper forrige sesong, noe som er alt for mye for en 18-/19-åring. Det var lett å se at han var helt utslitt den siste delen av forrige sesong.

Lenke til kommentar

Tror ærlig talt ikke at det medisinske apparatet er problemet. Slik jeg ser det, er det tre klare årsaker til at vi er mer skadeplagede enn andre.


  1.  
  2. Spillestilen vår er basert på hurtig pasningsspill og mye ballinnehav, noe som kan provosere motspillerne til å gå inn i stygge taklinger.
  3. Treningene våre er som regel svært intensive.
  4. Vi bygger laget rundt unge spillere, og gir dem ekstremt mye spilletid i forhold til andre lag. Da kan de fort bli "utbrent", noe som fører til skadeproblemer. Wilshere spilte for eksempel 49 kamper forrige sesong, noe som er alt for mye for en 18-/19-åring. Det var lett å se at han var helt utslitt den siste delen av forrige sesong.

Nå virker det som om de fleste skadene dere har er strekkskader og muskelskader, jeg tror det er punkt nr3 som er årsaken, kombinert med at dere har svært raske spillere som somkjent ofte er skadeplaget. Det er likevel urovekkende mye skader hos dere kontra andre klubber, burde gås i sømmene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig, hvis vi legger til side alle bilder av aper, dr Nick, Beaker og en fyr med huet oppi ræva, så burde man kanskje gå det medisinske apparatet etter i sømmene. Newcastle gjorde vel det, og jeg vet at Liverpool gjorde det for ikke lenge siden. Vi har hatt vår andel kjekser i LFC som av en mystisk grunn ikke var kjeks noe annet sted (f.eks Kewell). Vi håper det blir bedre nå...

Lenke til kommentar

Tror ærlig talt ikke at det medisinske apparatet er problemet. Slik jeg ser det, er det tre klare årsaker til at vi er mer skadeplagede enn andre.


  1.  
  2. Spillestilen vår er basert på hurtig pasningsspill og mye ballinnehav, noe som kan provosere motspillerne til å gå inn i stygge taklinger.
  3. Treningene våre er som regel svært intensive.
  4. Vi bygger laget rundt unge spillere, og gir dem ekstremt mye spilletid i forhold til andre lag. Da kan de fort bli "utbrent", noe som fører til skadeproblemer. Wilshere spilte for eksempel 49 kamper forrige sesong, noe som er alt for mye for en 18-/19-åring. Det var lett å se at han var helt utslitt den siste delen av forrige sesong.

 

Grunn nummer 1 kan du sikkert stryke. Barcelona spiller vel slik fotball og de har da ikke noe mer skader enn hva som er normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...