Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Utforminga av stadion kunne kanskje vore betre med tanke på atmosfæra, men til sjuande og sist er det folka inni som gjer det til det den blir. Eg har vore på kampar der lydbølgene har slått meg i trynet og eg har stått der med frysningar over heile meg, og eg har vore på kampar med mykje mindre liv. Emirates er kun ein stemningsdrepar om publikummet for dagen er det.

 

Cesc startar forresten for Barca i dag. Xavi på benken. Herleg (ja, eg tykkjer faktisk det).

 

1mål og 1 assist i første omgang frå Cesc.

Endret av TomWhittaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

"I wanted to play with Samir because he is a big player. His exit has left me in pain," he told RMC.

 

"He promised to be there this season - and then changed his mind.

 

"This is a different Arsenal. A new team without Nasri and Cesc. But we need to forget that and to turn the page.

 

"Now we must think only about the future."

He added: "I would have liked to have played with Cesc and Samir. I like to play with great players and it's a shame.

 

"They left to join big clubs to try their luck elsewhere.

 

"One day I hope to have the opportunity to play with them again."

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2011/08/29/2641908/gervinho-claims-samir-nasri-promised-to-stay-at-arsenal

 

 

Noen som tror at Gervinho hadde ombestemt seg om spillere som Fabregas og Nasri allerede hadde dratt?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen lydekspert, men vil tro utformingen er for åpen slik at lyden slippes ut i stedet for at den blir konsentrert inne i stadion.

Det har ganske mye å si. Er heller ingen lydekspert og vet ikke hvordan det skal gjøres, men i bataljonen har det blitt diskutert om å flytte de vanlige plassene (nedre hansa) til en annen plass for bedre akustikk (er dette det riktige ordet? :p ) . Dette har blitt gjort av andre supporter grupper som Klanen og Kjernen. Var bedre trøkk på Highbury

 

@Ey baba

Tror nok han ville komt uansett. Skrøt mye av spillerstil, klubben og Wenger tidlig. Det er få spillere som takker ja til Arsenal, selv om vi er i en mørkeperiode. Tror ikke Gervinho kommer til å bli noe legend noen gang. Virker ikke som en "klubbspiller" som spillere som Adams, Bergkamp, Keown og Thierry viste hver kamp.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med overgangsvinduet med tanke på situasjonen i klubben. Så jævla mye erfaring hos nygutta!

 

Førstelag:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Wilshere

Walcott - Arteta - Gervinho

van Persie

 

Andrelag:

Fabianski

Jenkinson - Koscielny - Djourou - Gibbs

Frimpong - Benayoun

Arshavin - Ramsey - Park

Chamakh

 

Få Ryo og Oxen ut på lån nå. Trenger bare et par kvalitetsspillere som kan erstatte Song og Gervinho i januarvinduet.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at dette forteller oss at Wenger har forlatt filosofien. Han har bygd et lag fra scratch, og har vært uheldig med at noen spillere har forlatt skuta i utide. Han erstatter de med spillere med tilsvarende erfaring, som dessuten er billigere. Kvaliteten kan selvfølgelig diskuteres, selv om jeg er veldig fornøyd med signeringene. Det var radikalt å selge Nasri og Cesc, og derfor har vi måttet gjøre noen uvanlige grep - men jeg tror ikke det betyr at Wenger har snudd filosofien sin.

 

 

Over til noe annet. Vet ikke om dette har vært oppe før, men:

 

 

As proven in the first three Premier League games this season, Arsenal have severely lacked creativity in the middle. And as statistics have shown, Mikel Arteta is more than capable of providing that.

 

His ability to create chances is far greater than that of any Gunners player, with only Cesc Fabregas creating more chances for the North London club.

 

The 29-year-old made 53 key passes (i.e. passes which directly lead to goalscoring opportunities) for Everton in the league last season.

 

And what's most impressive about this is that 24 of these were from set pieces, which shows just how effective Arteta's free kicks and corners are.

 

The other 29 were from open play, and considering Arteta only played 29 league games in 2010/11, the Spaniard's ability to make clear goalscoring opportunities in every match he plays makes for very good reading.

 

Lenke til kommentar

Mikel Arteta er spennende, men la oss beholde føttene på jorda, han er en fattig manns Cesc og Fabregas er bedre i alle faser av spillet. Offensivt på banen er vi betydelig svekket siden i fjor, men dette vinduet handlet om å begynne på nytt, snu gamle trender og begynne på ny frisk med en solid backfirer. Det vil jeg si vi har klart på en glimrende måte, selv om min kunnskap om Andre Santos er veldig begrenset. Forhåpentligvis vil han pushe Kieran Gibbs og virkelig få ut potensialet det har blitt snakket så mye om.

Lenke til kommentar

Mikel Arteta er spennende, men la oss beholde føttene på jorda, han er en fattig manns Cesc og Fabregas er bedre i alle faser av spillet. Offensivt på banen er vi betydelig svekket siden i fjor, men dette vinduet handlet om å begynne på nytt, snu gamle trender og begynne på ny frisk med en solid backfirer. Det vil jeg si vi har klart på en glimrende måte, selv om min kunnskap om Andre Santos er veldig begrenset. Forhåpentligvis vil han pushe Kieran Gibbs og virkelig få ut potensialet det har blitt snakket så mye om.

 

Selvsagt er Arteta svake enn Cesc, men hvilke midtbanespillere i PL er ikke det? Nettopp, ingen. Dette hadde du sagt uansett hvem vi fikk inn. "Han er bare en fattigmanns Cesc".

 

Arteta er ikke spilleren i verdensklasse mange kanskje ønsket. Det at han ikke har særlig med erfaring internasjonalt er kanskje spillerens svakeste punkt. Til gjengjeld har han masse PL erfaring, noe f.eks Jadson, Montolivo, etc ikke har.

 

Til slutt må man nevne at Arteta er bedre enn ingenting. Skjønner skuffelsen over antiklimakset, men jeg tror Arteta kan gjør en god jobb for oss. Husk at i Everton hadde han på papiret dårligere spillere rundt seg og Everton spilte i lange perioder uten en skikkelig spiss. Med spillere som Gervinho, RvP og etterhvert Wilshere rundt seg tror jeg Arteta kan blir en viktig brikke.

 

Alt i alt synes jeg vi kom godt ut av de siste dagene med hele 5 signeringer. Santos, Mertesacker og Arteta tror jeg kommer til å spille mange kamper fra start. Park og Bønna John stiller jeg meg helle skeptisk til foreløpig.

 

Jeg synes også at Wenger viste ambisjoner forholdene tatt i betraktning. Jeg er sikker på at han forsøkte å få tak i "verdensklasse" (M'Villa, Hazard, Gotze, whoever) tidligere på dagen/mandag/tirsdag, men at klubbene ikke ville selge. Dette er klart forståelig fra de andre klubbenes synspunkt, men det er tydelig at Wenger prøvde. Det kan dog diskuteres hvorfor han ikke handlet tidligere når han visste at Cesc og Nasri nesten helt sikkert kom til å forsvinne.

 

Alt i alt fikk vi de siste dagene inn 2 spillere med erfaring på internasjonalt nivå, en kaptein for sitt landslag (Park), en spiller med masse erfaring i PL og en squadplayer. Så får vi se hvordan disse presterer. Jeg er tålelig fornøyd med vinduet forholdene tatt i betrakning. Det kunne vært verre. Wenger kunne latt være å gjør noe og gitt 18-åringer sjansen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Få Ryo og Oxen ut på lån nå. Trenger bare et par kvalitetsspillere som kan erstatte Song og Gervinho i januarvinduet.

Gervinho er kvalitet. Den beste spilleren i fransk liga i fjor.

 

De skal spille afrikamesterskap, og forsvinner i januar.

Hehe, da er jeg med. Synes det var rart å gi opp Gervinho så tidlig :p

Lenke til kommentar

Syns dette er et godt innlegg, hvor jeg er enig i veldig mye av det som blir sagt.

 

http://stignygard.tv2blogg.no/article2219317.ece

Det der er faktisk det beste jeg har lest om Arsenal på lenge. 100 % enig i alt han skriver.

 

Uten Cesc og Nasri er toppnivået vårt lavere enn i fjor, men det er i bredden vi slet forrige sesong. Skader gjorde at vi tapte utrolig mange poeng i innspurten, selv med mange gode spillere på laget. Nå har vi en betydelig bredere stall, og mange flere rutinerte lederskikkelser. Disse vil også i stor grad fjerne presset fra ungguttene.

 

I tillegg har vi handlet inn spillere som virkelig vil spille for Arsenal. Mertesacker har en tante i London og han har vært gooner siden han var en liten guttunge, Jenkinson elsker Arsenal mer enn noe annet, Arteta gikk ned £10k i uken for å spille for oss, Chamberlain har lenge uttalt at Arsenal er klubben hvor han ser for seg at han kan ta steget til å bli en stor spiller, og Benyoun vil nok jobbe hardt for å overbevise Wenger at han er verdt å få inn på permanent basis.

 

Føler virkelig at vi trer inn i en ny æra nå.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...