Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arsenal var i fjor et lag som nådde nesten helt opp før de kollapset på slutten. Det var klart i hele fjor at stallen trengte et par spillere inn som kunne forsterke førsteellveren. I år har klubben mistet Fabregas, Nasri og Clichy som er av betydning. Med andre ord står klubben enda svakere stilt enn fjoråret, hvilket betyr at det kommer til å bli enda vanskeligere å vinne noe som helst, eller i det hele tatt å kvalifisere seg for CL.

 

Hva gjør Wenger? Lite. Handler unge store talenter, men hva hjelper det når klubben trenger førstelagsspillere av klasse.

 

Szczesny

 

Sagna - Koscielny - Vermalen - Gibbs

 

Song

Ramsey - Wilshere

 

Walcott - Gervinho

 

van Persie

 

Okei, på papiret et godt lag, ingen tvil om det. For min del ser jeg helst at det kommer inn en DM som kan kjempe med Song og ta plassen hans. Song tar mange rare valg i løpet av en kamp, men på den andre siden er han også god.

 

Sentral midt er et annet problem. Visst tok Wilshere steget opp i fjor, men om han klarer å levere i år er en helt annen sak. Dessuten er det ingen Fabregas eller Nasri du spiller sammen med lenger. Å forvente at Wilshere skal bli konge på midten og være stabilt god i 40-50 kamper blir mest sannsynlig bare drømmetenkning.

 

Ramsey på sin side har også veldig lovende takter, men han er langt i fra å kunne styre midten og komme med lekre gjennombruddspasninger ala Fabregas. Det trengs åpenbart en ny kreativ midt inn. Rosicky har gode kamper her og der, men er for mye skadet og er for ustabil, det samme gjelder Diaby. Mata som Chelsea nå kjøpte ville passer utrolig bra inn her. Han har de rette kvalitetene samt at han ville passet godt inn i Arsenal sin spillemåte. Wenger tydligvis ikke enig med meg siden han ikke ville punge ut nok. Da må de finne andre alternativer som blir enda dyrere om du skal ha skikkelig kvalitet.

 

Kantene ser veldig bra ut for min del. Et stort spørsmålstegn er om Walcott endelig klarer å levere en stabilt god sesong. Han er for ujevn. Når, og ikke hvis, Walcott blir skadet så sitter du igjen med f.eks Arshavin som etter min mening er den spilleren i troppen som burde bli solgt denne sesongen etter Clichy. Jeg syns han blir dårligere og dårligere. Han har noen gode involveringer i kamper, men se kamper i sin helhet så er han rett og slett en skygge av hva han en gang var. Da sitter du igjen med unggutter som skal inn og spille mellom en tredje- og fjerdedel av sesongen (eller en dårlig Arshavin). Skeptisk.

 

van Persie trenger en skikkelig konkurrent. Chamakh glimtet til en liten stund, men så falt han igjen. Ser ut for meg som om nivået ble for høyt for han. Trenger muligens tid på seg, men da sitter Arsenal igjen med nye Park som ser spennende ut, men som også skal få slite mot et PL-forsvar. van Persie er skadet ca halvparten av kampene og jeg må ærlig talt si at Arsenal burde lagt penger på bordet for å få inn en skikkelig spiss. En annen grunn til dette er også at da har man en klassespiss som kan ta spissplassen om van Persie ikke spiller bra. Han burde på ingen måte være fredet til tross for at han er blant Arsenals beste.

 

I Szczesny har Arsenal en god målvakt så der har jeg ikke noe å utsette. Reserver der gidder jeg ikke å kommentere for det er helt åpenbart for alle og enhver som har sett Arsenal. Forhåpentligvis holder han seg skadefri.

 

Så kommer det verste av det hele: forsvaret.

Først og fremst mener jeg det er helt riktig å kvitte seg med Clichy. Han er elendig defensivt og ok offensivt. Bra salg! Men hva sitter man igjen med? Gibbs, som jeg mener er bedre enn Clichy, men han har Arsenal-syndromet, altså skade på skade på skade på.....

Det trengs en skikkelig venstreback inn, for det å sette på Traore når Gibbs er skadet er ikke et bra defensivt valg.

 

I Vermalen og Koscielny mener jeg at Arsenal har et godt stopperpar, gitt at de hadde vært skadefrie begge to og kunne spilt seg godt sammen. Jeg mener de to passer bra sammen og utfyller hverandre på en god måte. Vermalen er lederen som går i krigen og vinner duellene, akkurat hva Arsenal trenger. Så kommer vi til problemet, de har ikke hatt lange perioder hvor begge er skadefrie slik at de kan spille seg sammen og få til et godt samarbeid. Vermalen kommer garantert til å være mer skadet og uten han så er Koscielny for spjelkete. Da er det plutselig han som skal ta ansvaret og det er han ikke typen til. Djorou er fortsatt ung og har mye å lære før jeg mener han bør være på A-laget. Squillaci er bra nok til å steppe inn her og der. Arsenal trenger en Gary Cahill eller Jagielka som kan være en bauta i forsvaret. Er Arsenal så heldige at Vermalen forblir skadefri etter denne skaden så har man i det minste greie nok backuper. Mest sannynlig blir det ikke slik og da er det soleklart at de trenger en til å fylle Vermalen sitt tomrom.

 

Sagna er det ingenting å si på, han er stabilt veldig bra og lite skadet, og på backup har man en lovende spiller i Jenkinson.

 

 

Nå er det bare noen dager igjen før vinduet stenges. Jeg tipper Wenger så alvoret i kampen i dag, og regner med å se i hvert fall to nye spillere før vinduet stenges. Med i hvert fall to kvalitetssigneringer kan Arsenal fort komme seg opp av grøften og bli med på moroa i PL.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja, når det gjelder både Cahill og Jagielka så stiller saken seg mye lysere. Det er to klubber som trenger penger og ikke kommer til å takke nei hvis Arsenal legger et godt bud på bordet. Det kommer selvsagt til å koste mer enn hva det strengt talt burde gjort, men sånn er det når klubben skal vente til tolvte time med å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, når det gjelder både Cahill og Jagielka så stiller saken seg mye lysere. Det er to klubber som trenger penger og ikke kommer til å takke nei hvis Arsenal legger et godt bud på bordet. Det kommer selvsagt til å koste mer enn hva det strengt talt burde gjort, men sånn er det når klubben skal vente til tolvte time med å kjøpe.

 

Jagielka hadde vi et bud på 15m pund avslått. Det toget har nok gått.

 

Cahillsituasjonen stiller seg noe annerledes. Bolton vil ha 20m+, mens Wenger neppe vil ut med mer enn 10-12. Tipper ca 20% sjanse for at han kommer.

 

I tillegg har nok dagens resultat mye å si på hvilke spillere som kunne tenke seg å komme til oss. Denne sesongen blir det vanskeligste på mange mange år. Vi er allerede 6 poeng bak 4.plassen som er målet for sesongen. Å drive med opphenting hele sesong er ingen ideel situasjon.

Lenke til kommentar

Bolton vil ha £17m for Cahill. Med tanke på kontraktsituasjonen hans og det faktum at Bolton sliter økonomimessig, tipper jeg de lar ham gå for rundt £14-£15m.

 

Akkurat. Det er antagelig 2-3 mer enn det Wenger ønsker å betale. Vi har mistet så mange spillere på grunn av noen få millioner (Ronaldo, Xabi Alonso, Mata, Alvarez blant annet) at jeg tror historien vil gjenta seg denne gangen også. Husk at Bolton hånet oss etter det første budet. Det falt neppe i god jord hos Wenger. Nok til at han trakk seg? Muligens.

 

Det ryktes at vi er interessert i Lugano, den uruguanske landslagsspilleren for 4m pund. Høres mer sannsynlig ut spør du meg.

 

Det neste 3 dagene blir meget spennende.

Lenke til kommentar

Det som er aller mest skremmende med dagens Arsenal-stall er at det er et lag ribbet for ledere. Den eneste som kan passere for å være en ledertype på banen er Vermaelen. Vi kan kjøpe så mange unge talenter vi bare vil, å sende dem ut på banen uten tydelige og klare arbeidsoppgaver er dødsdømt, det fikk vi se et bevis på i går. Jeg tror Wenger er i ferd med å miste spillergruppen, og dermed den eneste personen innad i klubben som har en lang triumfliste og autoritet bak seg. Det ironiske er at vi har flust med internasjonale kapteiner med lang erfaring i stallen (Arshavin, Rosicky, Chamack...) men ingen av dem viser antydning til å stå opp i stormen og vise vei. Den ene virkelige vinneren vi hadde i stallen er borte. Stallen er mer eller mindre i krise og hvis vi skal dømme etter post-match inervjuet fra Wenger, kommer han ikke til å ta tak. Vi har tre dager på oss til å handle inn kvalitet og masse av det, ellers tror jeg vi kan ta til takke med en 6.plass i år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først av alt. Dere rykker ikke ned.

 

! Stallen bør forbedres. Førstevalgene var stort sett ute i bakre halvdel av laget og dere hadde ingenting å svare med. Wenger er flink med unge spillere og jeg tror at noen av spillerene vi sog i går vil komme seg og svare på ansvaret de får tildelt, men det er fremdeles langt unna bra nok

 

2 Mangelen på en leder har blitt nevnt og der er jeg enig. Dere må ha en spiller som laget kan snu seg til når de trenger råd. Jeg har alltid vert i mot at spisser er kapteiner så jeg ville ha sett bakover på laget. Vermalen kan være et alternativ.

 

3. Slutt å få Røde kort. Dette er jævla viktig i fotball. Den duden som ble utvist i går burde bare ha latt Hernandez fortsette. Dere hadde tapt kampen uansett. Arshavin kan ikke takle på den måten han gjør. Han var heldig

 

4 ikke spark Wenger. Man kan stille spørsmål med han på en del ting. Plan B hvis han mistet Fabregas og Nasri for eks. Men han har vist at han kan finne på noe lurt.

Lenke til kommentar

Skikkelig gladnyhet dette her. Styret følte seg nok tvunget til å gjøre noe, men for all del, det er en veldig fin gest. Håper innsatsen til bortefansen vår igår går langt i å avkrefte myten om at Arsenal har blant balløyas verste fans. Emirates er en stemningsdreper, men den harde kjerne av gooners i London står ikke tilbake for noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...