Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vermaelen had the same pass completion %, more shots, more shots on target, more accurate long balls, and only two touches less than Nasri.

For en vanvittig spiller. I tillegg er han en leder og forsvarsdirigent av rang. Tør ikke å tenke på hvordan det hadde gått i dag uten ham.

Lenke til kommentar

Wenger: 'For us it is important to lift the players... I give them credit for their attitude and performance'

Seriøst? Jeg gir opp.

Wenger har blitt en senil gammel mann. På tide at han gir seg. At han ikke tar på seg skylden for dette tapet pga hans pasivitet på overgangsvinduet er helt på trynet. Hjelper ikke å fylle laget med 18åringer og tro at man kan vinne fotballkamper. At han i det hele tatt tør å si noe slikt som det over er sinnsykt.

Merker meg forøvrig at jeg fikk rett igjen. 1 poeng i løpet av hele august. Hvor mange av dere var det ikke som latterliggjorde meg for den uttalelsen?

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var to kamper unnagjort i ligaen, og vi har som ventet slitt.

Skal selvfølgelig ikke svartmale hesten helt, men det er krise ut ifra mitt syn.

Selv om laget har noen skader, så skriker laget fortsatt etter mangel på sportslige ambisjoner. Det skriket, har man hatt i 3-4 sesonger. Denne sommeren da man skulle tro at styret/Wenger virkelig ville ta tak, så har det motsatte skjedd.

Laget skriker etter spillerkjøp (3-4) i ypperste nivå, etter rutine, selvtillitt, og etter en spillestil som passer spillerenes ferdigheter.

Spillerkjøp:

Vi har mistet Fabregas, Eboue, Clichy, og Denilson.

Vi kan/vil miste Nasri og Bendtner.

Vi har pr.d.d fått inn i laget: Gervinho, Jenkinson, Ryo, Lansbury, Campbell, og Frimpong. (+ Vermaelen .......)

Etter tidenes katastrofesesong hvor laget visste (på ny..) mangel på kvalitet og tyngde i troppen, så er dette fasiten etter to seriekamper. Er det bare meg og mange andre supportere, som ikke helt forstår logikken. Styret og Wenger går ut i ny og ne, at de er seriøse kanditater for pokaler. Alle kan vel se, at nivået synker og mulighetene blir mindre og mindre. Et hån mot mannen/dama i gata, som bruker mye av sin fritid og lønn til å følge laget uke etter uke. Alt blir dyrere, men hva blir produktet?

Selvtillitten er borte, flyten i spillet er borte, troen er borte, og nye talenter får en nytteløs oppgave med å gå inn i et slikt lag pr.d.d. Synes oppriktig synd på Frimpong og Jenkinson idag, selv om jeg synes de klarte seg bra ut ifra forutsetningene i det hele.

De fortjener trygghet og selvtillitt rundt seg, når de får sjansen. Skader vil det alltid være i et lag, men når ambisjonene er nesten fraværende under slike forutsetninger Arsenal har; så blir det tragisk å sende ut slike talenter i det kaoset vi er inne i. Kanskje de blir mentalt sterke av slikt, Wenger veit....

'For us it is important to lift the players... I give them credit for their attitude and performance'

Ehh, laget har fremstått uten selvtillitt i et halvt år.... Kanskje på tide å se på andre områder, som kan påvirke hvordan et lag presterer?

Nei, som jeg har skrevet tidligere. Jeg tror de valgene klubben tar i disse tider og har tatt de siste årene, kan påvirke oss i flere år fremover. Jeg frykter virkelig den tiden vi står foran oss, fordi vi har tatt valg basert på andre områder enn ambisjoner.

Vi har vært i en utrolig sterk posisjon i engelsk fotball, men nå har vi ikke den makta. Vi har blitt forbigått av andre, og dette er signaler som burde ha vært tatt på alvor ved tidligere tidspunkt.

Jeg mener; at tiden er moden for noe nytt.

•  
  • En ny manager med ny filosofi.
  • En ny manager som kan skape blest og opptimisme både for klubb, styret, sponsorer, og supportere.
  • En ny manager som kan ta klubben videre på riktig kurs.

Wenger skal alltid bli hyllet, for det han har gjort for klubben. Ingen kan nekte på, at klubben har tatt utrolige steg siden han kom til London. Ikke bare sportslig, men alt rundt klubben som stadion, treningsfelt, treningsmetoder, spillestil, ernæring, profesjonalitet, og vi har tatt steget opp til de aller største klubbene.

Men; nå er tiden inne for at andre skal føre laget på banen.

Få Wenger inn i en annen rolle i klubben, der vi kan utnytte han på andre felt i fremtiden. Mannen har kunnskaper og nettverk, som få andre. Dette håper jeg vi får glede av i mange år.

Gi deg, før vi har kjørt for langt på den kursen vi er på vei.

(Drømmer om Adams eller Bould)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Wenger: 'For us it is important to lift the players... I give them credit for their attitude and performance'

Seriøst? Jeg gir opp.

Wenger har blitt en senil gammel mann. På tide at han gir seg. At han ikke tar på seg skylden for dette tapet pga hans pasivitet på overgangsvinduet er helt på trynet. Hjelper ikke å fylle laget med 18åringer og tro at man kan vinne fotballkamper. At han i det hele tatt tør å si noe slikt som det over er sinnsykt.

Merker meg forøvrig at jeg fikk rett igjen. 1 poeng i løpet av hele august. Hvor mange av dere var det ikke som latterliggjorde meg for den uttalelsen?

Ganske sikker på at jeg støttet deg i den uttalelsen :thumbup:

Gruer meg så jævlig til United kampen forøvrig. Det kommer til å bli så slakt.. :no:

Edit: Stort pluss til VictoriaConcordiaCrescit for innlegget som ble postet mens jeg skrev mitt forøvrig.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

...

- Minus Adams/Bould, med mindre du mente at du drømte tilbake til tiden de var tilknyttet Arsenal. Som manager har Adams vist lite hell til nå.

Tja, nå har de hatt helt andre forutsetninger til å lykkes, om man legger til faktorer som posisjon, midler, fasiliteter, og talent/kvalitet i sine erfaringer. Ser helt klart poenget ditt, selv om oppturer også kan snu i andre sine tilfeller.

Jeg tror likevel man kan lykkes i fremtiden som manager, selv etter en tung men lærerik start i en slik rolle.

Adams har nok lært mye både som menneske, spiller, og manager/trener i sine år, som kan gi kunnskaper til å bli en god manager. Det er få; som kun har hatt oppturer som manager.

Så; hvorfor ikke?

Gi han et par år, og £60mill til å forsterke laget. Tror vi fint kunne hatt et bra lag, som ikke nødvendigvis hadde vært dårligere enn dagens utgave. Laget hadde nok fremstått som et mer ærlig lag. Tviler på at noen ikke ville gitt 100% for klubben, uke etter uke med Mr Arsenal som manager. Det kravet vil bli innført rimelig kjapt, om han fikk sjansen :)

Drømmen lever.....

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt og forstår frustrasjonen din, VCC. Selv jeg, forumets største Wenger-fanboy, begynner å bli lei nå. Men for å være rettferdig mot Wenger, så er det ikke hans feil at Wilshere, Diaby, Koscielny, Gibbs, Traore, Djourou og Rosicky er skadede. Han kunne heller ikke forutse at Gervinho, Song og Frimpong skulle bli suspenderte. Vi har hatt maksimalt med uflaks, men vi VIL bli bedre når spillere kommer tilbake. Etter United-kampen 28. august er det to uker til neste kamp, som for øvrig er mot nyopprykkede Swansea. Da vil flesteparten av våre nå utilgjengelige spillere være tilbake, og forhåpentligvis vil vi også ha fått inn et par nye signeringer. Vi fikk i dag avslått et bud på Yann M'Vila, og jeg regner med at vi vil legge inn et nytt.

Wenger er langt i fra perfekt, og det finnes garantert andre managere der ute som kunne gjort en bedre jobb enn det Wenger gjør i dag. Problemet er at alle disse managerne er opptatte. Derfor bør vi etter min mening gi Wenger minst en sesong til. Det har han virkelig gjort seg fortjent til. Wenger er ikke grunnen til at vi presterer dårlig for tiden. Grunnen til det er i mine øyne latterlig mye uflaks, samt et styre som ser ut til å stole blindt på Wengers avgjørelser. En så sta mann som Wenger bør ikke få så mye kontroll over Arsenal som det han har nå. Styret bør ta seg sammen og rett og slett kommandere Wenger til å hente inn nye spillere for de pengene han har tilgjengelig. Det er faktisk ikke Wenger sin jobb å sørge for at økonomien til Arsenal vedlikeholdes, det er styrets.

Lenke til kommentar

@Le Professeur

Ser helt klart poenget ditt, men jeg ser ingen progresjon på viktige områder i klubben. Du sier jo (indirekte) selv, at mannen sitter med for mye makt, samt at hans stahet er et problem for utnyttelse av kvalitet og posisjon klubben besitter.

Wenger har fått tid til å forme sin rett, og hatt muligheter til å krydre retten slik at resultatet blir bedre. Dette har han ikke gjort, og det må han selv ta konsekvenser for.

Uansett om vi hadde stilt skadefri til dagens kamp, så mener jeg fortsatt at det er store spørsmålstegn i klubben og hva de kan gi av resultat.

•  
  • Ingen erstatter til Fabregas, eller hva skjer her?
  • Ikke noe mer rutine i stallen/laget.
  • Fortsatt usikkerhet om Nasri.
  • Selvtillitten; hadde den plutselig vært bedre? (har vært knekt i et halvt år....)
  • Wenger har oversett områder tidligere, hvorfor skal det plutselig endre seg nå?

Det er så mange gjentagende faktorer som går igjen, uten handling/grep.

Jeg har støttet Wenger i alle år, men nå ser jeg ingen positiv utvikling. Det er et faresignal, når klubben og supportere er på koalisjonskurs.

Harmonien er slett ikke bra mellom disse to gruppene, og det er også "uro" innad i klubbens spillerstall. Fabregas stakk, Nasri har takket nei, Clichy klarte man ikke å beholde, og det virker ikke som om de løser utfordringene (som disse eksemplene) på en profesjonell måte.

Det blir så mye negativ fokus, som helt klart kunne vært unngått. Dårlig timing og rot, som de selv påfører seg. (hvorfor satt de ikke en tidlig deadline på Fabregas og Nasri denne sommeren?)

Neste sommer er det Persie, Theo, og Arshavin som har et år igjen av kontrakten. Hva tenker de om klubbens utvikling og ny kontrakt?

Skal man overse dette, for å håpe at ting er annerledes om 12mnd?

Hva om dette året gjør, at vi må bruke enda lengere tid på å snu skuta?

Klubben med Wenger i front, hadde alle muligheter til å skape et løft denne sommeren. Det har ikke skjedd, og nå kan man ikke lenger sitte å vente.

Jeg tror ikke han er den rette mannen for å snu dette, og det handler om helheten av hvordan klubben har stått frem de siste 2-3 sesongene på ulike områder.

Hvordan mangelen på ambisjoner har svekket seg år etter år, og at avstanden til harmoni har blitt større og større både for supportere og spillere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oppriktig talt, fra en supporter til en annen, føffaen så jeg syntes synd på dere nå. Jeg burde vært skadefro av rang mens jeg har muligheteb, fitter som dere er når vi gjør det ræv, men makan til total rakerns i den sportslige avdelingen over så kort tid har jeg ikke sett før. Liker Arsenal gutta her, håper det ordner seg og endere shader en topp 4 plassering.

Endret av Game
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...