Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare hvis det var så enkelt å bytte lag, man gjør det ikke. Derfor står jeg fast ved Arsenal, men jeg har null tillit til Wenger. Jeg synes rett og slett at det er besynderlig at noen ikke vil innse det alt Arsene gjør er å ljuge rett opp foran oss.

Vermaelen er som en ny signering, det er frekt og respektløst mot oss. Disse spillerne vi har vil aldri være noeb nye signeringer for oss enten om de er ofte skade eller ei, de er en del av laget. Det er ikke første gang han gjør sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
I felt the two centre backs were very good, in my opinion, and played very well. I am quite happy with the performance of the centre backs.

Dette er da fra søndag og sagt om Koscielny og Vermaelen. Jeg er forsåvidt enig at disse hadde en god kamp. Det er Squillaci (og Djourou i en mindre grad) som er roten til problemene i forsvar. Det er også ubegripelig at Wenger er fornøyd med Gibbs/Traore som førstevalg på venstrebacken.

Tolker du seriøst det sitatet som at Wenger er fornøyd med forsvaret vårt, og ikke er ute etter forsterkninger?

Har ikke sett noe sted at klubben har gått ut og sagt at de er interessert i Mata? Det hadde vært veldig ukarekteristisk. Når Wenger ble spurte om Mata svarte han dette:

on Juan Mata...

If I translate your question you are asking that if the two go do we need to sign one then of course. They are two exceptional players and that's why personally I want to keep the two.

Det er godt mulig klubben var interessert og har forhørt seg med Valenia, men trakk seg når de fikk høre prisen. Matas far har antagelig brukt denne interessen til å skaffe sønnen en bedre kontrakt. Nå er det uansett for sent.

Med "klubben" mente jeg Valencia, ikke Arsenal. Og når utallige journalister sier at vi la inn et bud på Mata, har det lite med faren hans å gjøre.

Siteringssystemet driver og kødder seg til, så replyer til begge ting her.

Jeg tolker det Wenger sier om stopperene som at han er fornøyd med førstevalget sitt. Jeg mener også at han sa direkte at han var fornøyd med forsvaret generelt, men jeg finner ikke igjen dette. Mulig det var en omskrivning av siteringen ovenfor.

Det eneste Valenica har sagt er vel at det er interesse for Mata fra flere klubber (blant annet spurs)?. Uansett, om det stemmer at vi har budt for Mata var det antagelig bare et "tentativt tilbud" og at videre forhandlinger ville vært avhengig av Cesc/Nasri situasjonen. Det er det jeg tror hvertfall. Vanskelig å vite med sikkerhet. Matasagaen er uansett mest sannsynlig død.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wenger har lovt mye rart opp gjennom årene. Hadde han hatt et akutt behov for å forsterke laget så hadde han ikke ventet til 1 uke før sesongstart. Han hadde handlet i juni/begynnelsen av juli. På grunn av dette tror jeg han er mer eller mindre fornøyd med dagens stall.

Mye står nok og faller på hva som skjer med Cesc og Nasri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å hente gode forsterkninger. I hvert fall ikke med vårt budsjett. Det sier sitt når Everton krever £20m for Jagielka.

Jeg tror vi får inn Campbell, Cahill og Mata i løpet av dette vinduet. Campbell kommer etter U20-VM, Cahill kommer ganske sent i transfervinduet (han har ett år igjen av kontrakten, noe vi kommer til å bruke for å presse ned prisen) og Mata kommer så fort enten Nasri eller Cesc forsvinner.

Forresten, et spørsmål til de som tror at vi havner utenfor topp 4 denne sesongen, hvem tror dere tar oss igjen?

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å hente gode forsterkninger. I hvert fall ikke med vårt budsjett. Det sier sitt når Everton krever £20m for Jagielka.

Jeg tror vi får inn Campbell, Cahill og Mata i løpet av dette vinduet. Campbell kommer etter U20-VM, Cahill kommer ganske sent i transfervinduet (han har ett år igjen av kontrakten, noe vi kommer til å bruke for å presse ned prisen) og Mata kommer så fort enten Nasri eller Cesc forsvinner.

Forresten, et spørsmål til de som tror at vi havner utenfor topp 4 denne sesongen, hvem tror dere tar oss igjen?

Liverpool tar oss igjen, så blir det jevnt med Tottenham om 5/6 plassen. Dette tror jeg basert på DAGENS STALL. Om de du nevner kommer inn så stiller det seg selvsagt annerledes.

Er klar over at Pool har hatt like dårlig/dårligere preseason enn oss, men de har tross alt et halvt nytt lag som skal spilles sammen. Jeg tror de blir skumlte utover sesongen, men at de muligens har en anonym sesongstart.

Lenke til kommentar

Liverpool har en langt svakere stall en oss. De har brukt ufattelig mye penger, men ingen av spillerne de har hentet inn skremmer meg. Jeg blir svært overrasket om de havner innenfor topp 4. Tottenham frykter jeg heller ikke. Spesielt ikke nå som Modric er på vei ut. Jeg tipper Liverpool på 5. plass og Tottenham på 6. plass, begge flere poeng bak oss.

Lenke til kommentar

@ Le Professeur:

United, City, og Chelsea, ser jeg på som bedre lag for øyeblikket.

Tror Liverpool kan passere oss, for der står hele klubben, spillerene, og supporterene bak laget etter at king kenny tok over.

De har kjøpt mange britiske spillere, og har en god bredde i laget. Spesielt midtbaneleddet er det mange spillere å ta av med ulike kvaliteter.

Frykter også, at de vil hente inn en stopper før deadline. Mangel på tempo og spissmuligheter kan være deres store fiende; men vilje og harmoni (klubb, manager, spillere, og supportere) kan være viktigere våpen å ta med seg, iløpet av en lang og tung sesong.

Selv om vi på papiret har et bra lag, så er vi dessverre sårbare på den defensive delen av spillet. Dette skaper utrygghet, og er en faktor som burde vært jobbet med for flere år siden. Usikkerheten med spillere er heller ikke noe, som kan påvirke spillet på en positiv måte. I tillegg har klubben nå skapt avstand og frustrasjon til sine supportere, som gjør at jeg frykter at vi ikke kommer blandt topp 4.

Vi vil oppleve flere kamper på Emirates, som ikke er fullsatt. Muligens er jeg negativ, men tror nok ikke realiteten er langt unna. Tendensene med at det er vanskeligere å selge billettene er et faktum de siste to sesongene, og nå ser det enda værre ut.

Men; vi skal ikke se alt svart/hvitt. Vi vil være milesvis unna nedrykk og fortsatt langt unna de som sloss på midten av tabellen. Vi vil sloss blandt de beste, men kanskje ikke som tidligere år.

Likevel føler jeg man skal ta signalene på alvor, for det er mye som må endres i klubben på områder som taktikk, spillerkjøp, kontraktsforhandlinger, og jobben utad til sine supportere i fremtiden.

Være ærlige, på hvilken vei de vil satse og hvorfor.

Lenke til kommentar

@ Le Professeur:

United, City, og Chelsea, ser jeg på som bedre lag for øyeblikket.

Tror Liverpool kan passere oss, for der står hele klubben, spillerene, og supporterene bak laget etter at king kenny tok over.

Dette er et veldig godt poeng, og det er hva jeg frykter. På papiret har vi et bedre lag enn Liverpool, og et langt høyere toppnivå, men Liverpool er i medvind, det er stor optimisme og positiv blest rundt laget. Vi har en kaptein som vil vekk og fans som buer ut laget i Emirates Cup. Den trykkede stemningen som hersker rundt klubben kan få oss til å reise oss og spille over all forventning, men den kan også bli vår bane.

Lenke til kommentar

Er ikke så jævla redd for å miste 4 plass i år. Selvsagt kan det skje, men jeg ser ikke på verken Tottenham eller Liverpool som en stor trussel i år. Tottenham har en stall som er mye svakere enn vår, det samme mener jeg Pool har. De har bare handla inn middelmådigheter til prisen av verdensstjerner omtrent i år. King Kenny effekten tror jeg også er hypa. Siste halvdel av sesongen for Pool ifjor spilte de uten noe press på seg selv siden de så godt som var ute av alt. Selvfølgelig presterte dem bra, men det tror jeg har mye med halvhjerta innsats fra lagene dem spilte mot, at lagene dem spilte mot angrep dem mye mer enn feks mot oss eller United pga det siste halvannet året og pga de var motiverte med tanke på Kenny og nye eiere.

Nå vil jeg tro effekten av dette har godt av, samtidig som Kenny langt ifra har imponert meg som manager. (Vil tro de fleste som ikke er påvirka av heltestatusen hans i Liverpool vil syns det samme)

Han har sålangt i sommer bare handla middelmådigheter som basert på tidligere prestasjoner ikke kommer til å forsterke første 11'rn til Pool, og laget har virka tungt og svært lite mobilt utenom Suarez i de kampene jeg så i vår og mot Enga.

Edit: Skal nevnes at jeg fremdeles er langt ifra fornøyd, vi skal kjempe om ligagullet ikke fjerdeplassen. Men det blir nok ikke noe av det i år, selv om jeg tippa oss på topp i tipp PL tabellen 2011/2012 tråden.

Endret av Big Tone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...