Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Snip

Tiårets førstepost. 110% enig med deg.

Arsenal-seksjonen og overgangstråden finner du her og her.

Flott at Gibbs sin skade kommer nå og ikke 1. September. Viktig og få Wenger til å skjønne at sårt trenger en venstreback, i tillegg til ny midtstopper og spiss.

Noen som vet hvor mye det kommer på totalt for en drakt på Arsenal Store? Dvs. drakten + toll + frakt osv.

Ca. 865kr inkludert drakt, trykk, PL patch, frakt og toll.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wenger: Bartley will be like a new signing

Hadde satt penger, om jeg kunne, på at Wenger ikke henter en midtstopper dette vinduet.

Han kommer til å komme med det samme gamle "I tried, but we did not have any luck". Eller noe i samme gate. Han har allerede sagt at Vermaelen er som en ny signering.

Lenke til kommentar

Bartley skal trolig på lån i år, så det er usannsynlig at det du sier vil skje. Spennende dager det her. Sitter konstant på Twitter og leser rykter. Jeg håper egentlig Nasri går, og at vi investerer pengene i en erstatter, samtidig som jeg håper at Cesc blir. Tviler på at prisen hans går ned ytterligere enn det Barca mener han er verdt til neste år. Jeg har forresten aldri hatt tro på Nasri som den kreative midtbanespilleren. Han er best på kanten, synes jeg. Uansett, erstatter for Nasri, Fabregas blir, og ny stopper = godt utgangspunkt. Om det faktisk skjer, er en annen sak :p

Noen som har formening om sonemarkeringa vi har begynt med på dødballer?

Lenke til kommentar

Hadde satt penger, om jeg kunne, på at Wenger ikke henter en midtstopper dette vinduet.

Han kommer til å komme med det samme gamle "I tried, but we did not have any luck". Eller noe i samme gate. Han har allerede sagt at Vermaelen er som en ny signering.

Herregud. Du prøver å vinkle absolutt ALT til noe negativt. Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Herregud. Du prøver å vinkle absolutt ALT til noe negativt. Jeg blir kvalm.

Hva er det nå? Ingen steder vinkler jeg at Bartley signerer ny kontrakt som negativt. Da ser du med vilje etter det i posten min.

Det jeg mener er at det virker som at dere tar det for gitt at Wenger henter en ny stopper dette vinduet. Jeg tror ikke at det skjer, fordi vi har 4 stoppere pluss to talenter i Bartley og Miquel. Wenger sonderer antagelig bare terrenget og gir skambud på diverse spillere (10 millioner pund for Jagielka f.eks) så han når sesongen starter han si at han prøvde å signere spillere, men han hadde uflaks, klubben ville ikke selge etc. Dette har han gjort mange, mange ganger før. Bare en ny perle på snora denne gangen også.

Jeg tror denne Campbell kommer og så er det slutt på handlinga. Hadde Wenger vært seriøs med å hente spillere ville han ikke drevet med denne ventingen.

Jeg tar forbehold om at hvis viktige spillere forsvinner så må Wenger antagelig handle (Nasri, Fabregas blant annet).

Lenke til kommentar

Kan fort skje det, ja. Vi har som du sier sett det før.

Uansett, et par positive ting med pre-season så langt må jo være at Frimpong og Jenkinson virker som lovende førsteslagsspillere, Rosicky har også vært god. Vi har jobbet med defensive dødballer, og det kan virke som det har blitt bedre, dog vanskelig å si. Ramsey er tilbake, og Wilshire blir bare bedre for hver dag som går. Husk at vi har en god keeper i Scz, noe vi ikke hadde klart da fjorårets sesong startet. Alt i alt må jeg si at mye av denne Arsenal-krisen i stor grad er skapt av media - de elsker å gjøre sånt.

Endret av Urmaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I løpet av kort tid har du spådd langtidsskader på flesteparten av nøkkelspillerne våre, utelukket alle transfermålene våre og på forhånd stemplet den kommende sesongen som en skandale. Som jeg har sagt før, så aksepterer jeg at du har et annet syn på Arsenal enn det jeg har, men jeg kan ikke huske forrige gang du skrev noe positivt eller optimistisk om Arsenal. Det får være grenser.

Edit: @Benbjo

Endret av Le Professeur
  • Liker 5
Lenke til kommentar

@Hegland:

Jeg har ikke sporet mye entusiasme i det jeg har sett av oss sålangt, og jeg tror mye av det er pga situasjonene med Nasri og spesielt Cesc Fabregas. Dette bør ordnes opp i umiddelbart for det er et stort uromoment for spillerne, for manageren og for fansen.

Og, det er jo dette som er skremmende med alt, som skjer (ikke skjer) i klubben i disse tider. Vi hadde sesong etter sesong bak oss, hvor vi feilet gang på gang på elementære punkter. Selv ikke den erfaringen, kunne forhindre historiens pinligste sesongavslutning som vi var vitne til i 2010/11.

Når sesongen var over, så trodde vel de fleste at skulle klubben vise alvor. skulle klubben ta et tak, for å stoppe kurven som peker nedover på flere områder.

Vi har pr.d.d en captain, som vil tilbake til Barcelona. Jeg forstår han meget godt, for også spillerene kan føle seg snytt av talene til Wenger og klubb. Også spillerene kan føle, at dette er en klubb som nekter å utnytte både erfaring (lærdom på ulike områder) samt brukt noen midler til å øke kvaliteten. En satsning som ikke hadde gått utover klubbens fremtid på det økonomiske plan, men som kunne gitt oss gode nok kvaliteter/erfaring til å virkelig være en seriøs tittelutfordrer til siste slutt.

Når vi er to uker under sesongstart, så er det fortsatt usikkerhet om både Nasri og Fabregas. Det er galskap.

En captain som blir utelatt fra Emirates cup og som blir "kritisert" i media av Wenger, da er man ute å padler.

En Nasri som vi lar gå på free transfer neste sommer, istedenfor å få £15-20mill til en erstatter allerede i sommer. Om han ikke går i slutten av august da..., det er fortsatt rykter som svirrer om dette.

Klubben skaper seg selv så mye negativitet og usikkerhet med kontraktbråk og mangel på satsning, at man neppe klarer å få en spillegruppe til å prestere. Mange supportere er iallefall klare på hva de mener.

Billettprisene økes, og alt annet blir dyrere for en supporters liv for klubben. Det var igår ledige billetter til Liverpool kampen, og det er oppsiktsvekkende. Det kan tyde på, at mange ikke lenger føler at de får valuta for pengene på samme måte som tidligere. Kanskje de ikke ønsker på samme måte å bidra, på noe de ikke kan stå inne for?

Det er så mange negative vibber på de ulike områdene, og jeg tror dessverre at bunnen ikke er nådd. Sesongen 2011/12 kan virkelig vise seg å bli "forferdelig", med tanke på hvilken posisjon vi egentlig har hatt over tid. Hvordan dette har snudd fra glede, harmoni, og håp, til frustrasjon og usikkerhet, det er trist.

Måtte jeg ta feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan fort skje det, ja. Vi har som du sier sett det før.

Uansett, et par positive ting med pre-season så langt må jo være at Frimpong og Jenkinson virker som lovende førsteslagsspillere, Rosicky har også vært god. Vi har jobbet med defensive dødballer, og det kan virke som det har blitt bedre, dog vanskelig å si. Ramsey er tilbake, og Wilshire blir bare bedre for hver dag som går. Husk at vi har en god keeper i Scz, noe vi ikke hadde klart da fjorårets sesong startet. Alt i alt må jeg si at mye av denne Arsenal-krisen i stor grad er skapt av media - de elsker å gjøre sånt.

Vi har møtt relativ svak motstand i preseason så det er vanskelig å si om Frimpong og Jenkinson har noe i nærheten av førstelaget i gjøre enda. Frimpong kanskje. Jenkinson stiller jeg meg litt mer tvilende til.

Rosicky var god mot NYRB, enig, men som sagt svak motstand. Uansett bra om han kommer tilbake i formen han hadde før skaden sin.

Ramsey synes jeg ikke har vært så god heller. Veldig mange balltap og veldig mange Denilsonpasninger (sideveis). Synes ikke han er klar for startelleveren. Som backup til Wilshere er han god nok til.

Enig i at det er viktig at keepersituasjonen er mer eller mindre stabil, men jeg skulle ønsket en stabil keeper med erfaring til å i hvertfall falle tilbake på. Szczęsny er ikke stabil nok, men er et kjempetalent og har selvtillit nok til å kunne lykkes. Helt ok at han er førstelaget, men i en perfekt verden skulle vi hatt, som sagt, en mer stabil og erfaren kar mellom stengene.

Lenke til kommentar

I løpet av kort tid har du spådd langtidsskader på flesteparten av nøkkelspillerne våre, utelukket alle transfermålene våre og på forhånd stemplet den kommende sesongen som en skandale. Som jeg har sagt før, så aksepterer jeg at du har et annet syn på Arsenal enn det jeg har, men jeg kan ikke huske forrige gang du skrev noe positivt eller optimistisk om Arsenal. Det får være grenser.

Edit: @Benbjo

Regner med at du sikter til Walcott som "flesteparten av nøkkelspillerne våre"? Når skaden beskriver som at "den kommer og går" og at "ingenting vises på scans" så høres det for meg skummelt ut mtp på at Vermaelen nettopp var ute en hel sesong med lignende beskrivelse.

Hvis du også her snakker om Wilshere så har jeg ikke spådd noen ting. Kommentatorene på NYRB kampen snakket om at han hadde røket leddbåndene i akillesen og var ute i minimum 3 måneder. Ingen spådom, men viderebringning av nyheter.

Jeg har utelukket Mata fordi det rett og slett er for usannsynlig at en spiller med såpass høy profil blir hentet og knuser transferrekorden til klubben. Denne sagaen er skapt av media og Matas far.

Når det gjelder midtstoppere utlukker jeg også dette fordi: 1. Vi har 4 stoppere. 2. Wenger sa på lørdag/søndag at han var fornøyd med forsvaret.

Som sagt, vi henter Campbell og så muligens erstatter(e) for Nasri/Fabregas.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at du sikter til Walcott som "flesteparten av nøkkelspillerne våre"? Når skaden beskriver som at "den kommer og går" og at "ingenting vises på scans" så høres det for meg skummelt ut mtp på at Vermaelen nettopp var ute en hel sesong med lignende beskrivelse.

Hvis du også her snakker om Wilshere så har jeg ikke spådd noen ting. Kommentatorene på NYRB kampen snakket om at han hadde røket leddbåndene i akillesen og var ute i minimum 3 måneder. Ingen spådom, men viderebringning av nyheter.

Jeg har utelukket Mata fordi det rett og slett er for usannsynlig at en spiller med såpass høy profil blir hentet og knuser transferrekorden til klubben. Denne sagaen er skapt av media og Matas far.

Når det gjelder midtstoppere utlukker jeg også dette fordi: 1. Vi har 4 stoppere. 2. Wenger sa på lørdag/søndag at han var fornøyd med forsvaret.

Poenget er at du sluker alle skadenyheter rått, med mindre det er gode nyheter. Det samme gjelder for ryktefronten. Det du sier om Mata er for øvrig bullshit. Det er ingen tvil om at vi er interesserte i Mata. Klubben selv har vel også bekreftet dette. Og send meg gjerne en link hvor Wenger sier at han er fornøyd med forsvaret, for sist gang jeg sjekket, la han ikke skjul på at han var ute etter forsterkninger på dette området.

Alt det er uansett irrelevant. Jeg ville bare påpeke at du bør tenke litt over det du skriver. Det er ganske sykt å se hvor mye aktivitetsnivået ditt varierer i forhold til hvordan ting går med klubben. Når ting går vår vei, er du knapt å se her på forumet.

Det var det siste fra meg i denne diskusjonen, da jeg har bedre ting å ta meg til. Dessuten er persondiskusjon ikke lov her å forumet, så vidt jeg har forstått det.

Endret av Le Professeur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Poenget er at du sluker alle skadenyheter rått, med mindre det er gode nyheter. Det samme gjelder for ryktefronten. Det du sier om Mata er for øvrig bullshit. Det er ingen tvil om at vi er interesserte i Mata. Klubben selv har vel også bekreftet dette. Og send meg gjerne en link hvor Wenger sier at han er fornøyd med forsvaret, for sist gang jeg sjekket, la han ikke skjul på at han var ute etter forsterkninger på dette området.

Alt det er uansett irrelevant. Jeg ville bare påpeke at du bør tenke litt over det du skriver. Det er ganske sykt å hvor mye aktivitetsnivået ditt varierer i forhold til hvordan ting går med klubben. Når ting går vår vei, er du knapt å se her på forumet.

Det var det siste fra meg i denne diskusjonen, da jeg har bedre ting å ta meg til. Dessuten er persondiskusjon ikke lov her å forumet, så vidt jeg har forstått det.

I felt the two centre backs were very good, in my opinion, and played very well. I am quite happy with the performance of the centre backs.

Dette er da fra søndag og sagt om Koscielny og Vermaelen. Jeg er forsåvidt enig at disse hadde en god kamp. Det er Squillaci (og Djourou i en mindre grad) som er roten til problemene i forsvar. Det er også ubegripelig at Wenger er fornøyd med Gibbs/Traore som førstevalg på venstrebacken.

Har ikke sett noe sted at klubben har gått ut og sagt at de er interessert i Mata? Det hadde vært veldig ukarekteristisk. Når Wenger ble spurte om Mata svarte han dette:

on Juan Mata...

If I translate your question you are asking that if the two go do we need to sign one then of course. They are two exceptional players and that's why personally I want to keep the two.

Det er godt mulig klubben var interessert og har forhørt seg med Valenia, men trakk seg når de fikk høre prisen. Matas far har antagelig brukt denne interessen til å skaffe sønnen en bedre kontrakt. Nå er det uansett for sent.

Det du sier om aktivitetsnivået er bare tull. Jeg kommenterer som regel under/etter kamper jeg ser/har sett. Har jeg ikke sett kampen er det ikke noe å kommentere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

All pessimismen og uroen er kanskje medieskapt, men klubben/Wenger kan iallefall gå ut å bekrefte/avkrefte rykter og diverse ting slik som andre managere gjør.

At Arsenalspillere tåler ca. like mye som en kjeks har jo noe med at man sluker skadenyheter rått. Det er ille når f.eks en nøkkelspiller som RvP spiller i snitt 15-17 kamper i løpet av en PL-sesong.

Begynner å bli lei av at Wenger skal dra alle overganger ut i det uendelige, alt for å spare noen pund. Arsenal er den klubben i PL som har hatt sunnest økonomi de siste sesongene. Tviler sterkt på at det kommer flere signeringer dette overgangsvinduet, og som kjent så handler aldri Wenger i januar-vinduet, så neste sommer er det samme sagaen om igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gidd å diskutere, Wenger kommer ikke til å hente noen. Det vet vi godt. Vi er idioter som har begynt å heie på Arsenal og Arsene. Han bæsjer bare på oss, som Sony gjør med ps3-fanboys.

Jeg angrer jævlig at jeg heier på Arsenal, makan kuklag skal du lenge se etter. Kanskje Arsenal spiller bra om to uker og fleste av dere ber oss å holde kjeft. Men så fort vi har kommet til våren, da faller Arsenal sammen nok igjen og havner i fjerde plass. Kanskje lavere, hvem vet?

IN ARSENE, WE DON´T TRUST

• Liker 1
Lenke til kommentar
I felt the two centre backs were very good, in my opinion, and played very well. I am quite happy with the performance of the centre backs.

Dette er da fra søndag og sagt om Koscielny og Vermaelen. Jeg er forsåvidt enig at disse hadde en god kamp. Det er Squillaci (og Djourou i en mindre grad) som er roten til problemene i forsvar. Det er også ubegripelig at Wenger er fornøyd med Gibbs/Traore som førstevalg på venstrebacken.

Tolker du seriøst det sitatet som at Wenger er fornøyd med forsvaret vårt, og ikke er ute etter forsterkninger?

Har ikke sett noe sted at klubben har gått ut og sagt at de er interessert i Mata? Det hadde vært veldig ukarekteristisk. Når Wenger ble spurte om Mata svarte han dette:

on Juan Mata...

If I translate your question you are asking that if the two go do we need to sign one then of course. They are two exceptional players and that's why personally I want to keep the two.

Det er godt mulig klubben var interessert og har forhørt seg med Valenia, men trakk seg når de fikk høre prisen. Matas far har antagelig brukt denne interessen til å skaffe sønnen en bedre kontrakt. Nå er det uansett for sent.

Med "klubben" mente jeg Valencia, ikke Arsenal. Og når utallige journalister sier at vi la inn et bud på Mata, har det lite med faren hans å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...