Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relativt flaut å bue ut laget sitt i preseason.

Det er en reaksjon på ting som skjer i klubben generelt, ikke direkte relatert til det som skjer på banen. Ikke nødvendigvis mer flaut, eller særlig anderledes, enn at Unitedsupportere ikke bærer klubbens farger.

Endret av Urmaker
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er forferdelig flaut å bue ut laget i preseason. Forferdelig! Flaut som regel uansett, men i en fuckings friendly kamp skal det være uaktuelt. Det var ikke som om vi ble slakta i dag. Er klar over at folka er misfornøyd and shit, men å ta det ut sånn blir rett og slett for dumt, uansett hvilke grunner man har.

Lenke til kommentar

Enig. Det er pre-season, ffs. Emirates bør være et sted hvor spillerne får ekstra støtte, men nå spilles hver hjemmekamp med et enormt press. Hjemmesupporten vår er latterlig. Det er en grunn til at vi var ligaens beste bortelag forrige sesong, mens vi var søppel på hjemmebane.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Det er klart at supportere skal få lov til å vise sin mening om det som skjer i klubben, mange bruker faktisk store deler av sin inntekt og sin fritid på klubben.

"Vi" betaler spillerenes lønn (for å sette det litt kanten) og er en viktig bidragsyter til at klubben har stort overskudd år etter år.

Mangelen på å utnytte sin posisjon og de mulighetene vi har (bl.a på den økonomiske delen), har fått mange av oss til å ikke lengere støtte Wenger 100% på sitt prosjekt.

Det er så små justeringer (defensiv jobb) og få spillerkjøp, som kunne løftet klubben til andre resultater de siste 5-6 sesongene.

Vi har vært nærme i flere sesonger, men de samme "problemene" har ødelagt for oss gang på gang.

- Defensiv trygghet (organisering og mindre naivitet)

- Rutine/kvalitet (2-3 gode spillere inn i laget)

- Vinnervilje

- Kynisme

Dette er områder som jeg mener, er noe som har glatt blitt oversett år etter år. Selv denne sesongen (2010-11) hvor alt lå til rette for oss, så sviktet vi med en historisk nedtur de siste 3-4mnd av sesongen.

Nå er vi under 2 uker igjen av sesongen, og hva har skjedd?

Vi har masse hysteri rundt nøkkelspillere som Nasri og Fabregas, mens vi ikke har forsterket laget bakover på banen. Vi har faktisk mistet en fast venstreback, mot en ung spiller som har slitt mye med skader i de siste 2-3sesongene. Hvilke signaler gir dette?

Alt ligger til rette, for at nedturen vil fortsette. Kan kanskje ikke kalle det nedtur med topp4 og CL spill år etter år, men med tanke på de forutsetningene klubben har hatt; så har vi ikke utnyttet potensialet på en bra måte.

Kan ikke huske sist, hvor jeg følte klubben var inne i en slik kurve som de er nå.

Det er så mange supportere som føler seg snytt, av disse talene Wenger har kommet med år etter år. Vi har hørt løfter om forsterkninger og en litt annen vei, men blitt møtt med noe helt annet.

Når vi nå virkelig trodde at sommeren ville bety endringer fra denne evige troen på "prosjektet", så er det ingen handling hverken ut eller inn før sesongen nesten blåses igang.

Nei; jeg frykter at denne sesongen skal vi virkelig slite med å komme på topp 4. Jeg har ikke på mange år, vært så negativ før en sesong som i disse dager.

Det virker som om klubben og Wenger ikke helt veit, hva de vil med klubben. Det virker som om spillere kan få lov til å underprestere over tid, samt få lov til å spille uten 100% innsats uke etter uke med slike fantasilønninger. Da mener jeg de må også få høre hva "vi" mener om dette i perioder, og en pipekonsert (en sjelden gang) er noe som langt ifra er å trå over streken med å støtte sitt lag i det hele.

Skal man være med i utviklingen, så må man bruke noen av overskuddet (og penger ved spillersalg) til å hente spillere som forsterker kvaliteten og ikke bare kvantiteten.

Man må tørre å kreve vilje og moral av spillere, og der har Wenger mye å lære av bl.a Ferguson.

Man må tørre å ta tak i problemene, og ikke bare overse de.

Gooner, som frykter en plass utenom topp 4 for første gang på mange herrens år.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Veldig fin førstepost VictoriaConcordiaCrescit. Er enig med deg, ser ikke lyst på denne sesongen i det hele tatt. Hvis vi ser på spillerkjøpene som er gjort av topp 4-5-6, kall det hva du vil, ligger vi svært så dårlig an iforhold til de andre, (bortsett fra Chelsea, AVB virker å stole vel mye på sin aldrende tropp). Jeg har ikke sporet mye entusiasme i det jeg har sett av oss sålangt, og jeg tror mye av det er pga situasjonene med Nasri og spesielt Cesc Fabregas. Dette bør ordnes opp i umiddelbart for det er et stort uromoment for spillerne, for manageren og for fansen. I år blir det tøft å klamre seg til den fjerdeplassen. Hovedårsaken til negativiteten ligger i at det er ingenting som tilsier at kommende sesong blir annerledes enn de 3-4 siste. Vi kommer til å ha fine øyeblikk, men ligge i rennesteinen med brukken rygg når de store gutta gjør opp om sølvtøyet. Jeg vet ikke om jeg takler en ny breakdown i år igjen. Det gjør vondere og vondere hvert år, og jeg skulle helst sett at vi hadde takket Wenger for alt han har gitt oss og latt en ny manager prøve seg. Vi er fanget i denne "halvbra, økonomisk trygge" situasjonen, og vi kommer oss ikke videre. Jeg går på en ny sesong for første gang siden Invincibles uten et tittelhåp. Ikke et aldri så lite et engang. Ingenting hadde gledet meg mer enn å ta skammelig feil her, og å bli requota og ledd av neste mai, men jeg tror ikke noe på det. Dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...